Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح صدور سند مالکیت در مناطق روستایی و شهری استان زنجان گفت: امسال بیش از هزار فقره سند مالکیت شهری و روستایی در استان زنجان صادر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; سجاد صنعتی منفرد امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به بحث صدور سند مالکیت واحدهای روستایی تاکید جدی دارد و به نوبه خود استقبال گسترده مردم را بدنبال داشته،به طوری که در سال جاری با کمک اداره ثبت اسناد و املاک  845 فقره سند مالکیت روستایی و 303 فقره سند مالکیت شهری در استان صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزایش ارزش اقتصادی املاک روستایی ، استفاده از سند برای دریافت تسهیلات به عنوان وثیقه و کاهش اختلافات ملکی را از مزایای صدور سند دانست و افزود: بنیاد مسکن استان با رسمیت بخشیدن به مالکیت ساکنین روستاها، افزایش انگیزه برای  پایداری سکونت در روستا، گسترش کالبدی موزون و طراحی شده و بهره‌گیری مناسب‌تر روستاییان از خدمات برای سرمایه‌گذاری با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک اقدام به تهیه و اجرای طرح صدور سند اماکن روستایی کرده است.

صنعتی منفرد  با اشاره به اینکه، واگذاری اسناد مالکیت روستایی زمینه را برای دریافت تسهیلات بهسازی مسکن فراهم می‌کند و در واقع یک پشتوانه برای روستائیان به شمار می‌رود، گفت: ساماندهی نظام مالکیت اراضی واقع در بافت مسکونی روستاها، امکان بهره گیری روستاییان از تسهیلات بانکی و  افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی املاک واقع در روستا نیز از دیگر اهداف این طرح به شمار می آید.

وی خاطر نشان کرد: تضمین مالکیت و ارزش دادن به تثبیت مالکیت خانه‌های مسکونی، جلوگیری از تعارض مالکان، وجود وثیقه‌ای مطمئن برای اخذ تسهیلات، جلوگیری از مهاجرت روستایی به شهرها، برنامه‌ریزی موثر در بازار خرید و فروش و قانونمند کردن این فعالیت و همچنین تسریع در امر آموزش و بهداشت، از نتایج صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی به شمار می آید که باید گفت این موضوع برای خانوارهای روستایی هزینه چندانی ندارد و متقاضیان می توانند برای صدور سند به بنیاد مسکن مراجعه کنند.

صنعتی منفرد یادآور شد: این نهاد تاکنون توانسته، از مجموع 91265 واحد مسکونی روستایی برای 62629  واحد،  و همچنین برای 6415 واحد مسکونی در شهرهای زیر 25000 نفر سند مالکیت صادر نماید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۵۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به خبرگزاری صداوسیما گفت: هشت هزار فقره تسهیلات برای بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی استان اختصاص یافته است.
عسگری افزود: تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ متقاضی برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی به بانک‌های عامل معرفی شدند و متقاضیان و مالکان در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند با مراجعه به ادارات شهرستان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.
از ۱۰۰ و شش هزار واحد مسکن روستایی استان تاکنون حدود ۶۰ درصد واحد‌ها بهسازی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان ساخته می شود
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود