Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، این بندهای ارائه شده در خصوص مسائل مختلف زندگی، آموزش، زبان، دفاع از وطن، پیوستن واقعی به سوریه در زیر پرچم یکپارچه سوریه و سوریه واحد است.

برخی رسانه‌ها اعلام کردند که تعداد این بندها به ۱۰ بند می‌رسد که با بند تمامیت ارضی سوریه آغاز شده است؛ این درخواست از مهمترین درخواست‌هایی است که از دولت سوریه، روسیه و چندین کشور ذیربط در حل بحران سوریه مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بند دوم آمده است که نظام در سوریه یک نظام جمهوری دموکرات باشد و "ادارات خودمختار" بخشی از این نظام باشند. طبق بند سوم "ادارات خودمختار" نمایندگانی در پارلمان سوریه در دمشق داشته باشند.

در سایر بندها نیز آمده است که در کنار پرچم سوریه، پرچم‌هایی به نمایندگی از "ادارات خودمختار" وجود داشته باشد و امور دیپلماسی در مناطق "ادارات خودمختار" به نحوی انجام شود که با منافع ملت سوریه و قانون اساسی این کشور همخوانی داشته باشد. همچنین نیروهای سوریه دموکرات نیز بخشی از ارتش سوریه شده و مسئول حفاظت از مرزهای سوریه شوند.

بر اساس این بندها؛ نیروهای امنیت داخلی در مناطق "ادارات خودمختار" بر اساس شوراهای محلی فعالیت می‌کنند که با قانون اساسی سوریه تعارضی نداشته باشد.

در بند هشتم در مورد زبان آمده است که یادگیری زبان مادری پایه و اساس آموزش در مناطق "ادارات خودمختار" است و زبان عربی زبان رسمی در سوریه به حساب می‌آید.

همچنین در این بندها ذکر شده است که آموزش در مناطق خودمختار به زبان‌های محلی در دانشکده‌های تاریخ، فرهنگ، زبان‌ها، ادبیات و دیگر دانشکده‌های مشابه انجام شود.

در بند آخر نیز آمده است که توزیع ثروت‌های سوریه به صورت عادلانه در میان مناطق مختلف این کشور صورت بگیرد.

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۶۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژه نیروهای مسلح در روز ارتش در اصفهان

دریافت 10 MB

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: نیروهای مسلح استان اصفهان در مراسم ویژه رژه ارتش بخشی از توانمندی‌ها و تجهیزات خود را به نمایش گذاشتند.

کد خبر 6080702

دیگر خبرها

  • نگاهی به نیم قرن سیاست اعراب درباره رژیم اسرائیل؛ از اکتبر 1973 تا اکتبر 2023، استحاله عربی چگونه رقم خورد؟ + اسناد
  • ۵ پیام مهم عملیات وعده صادق از زبان یک فرمانده ارتش
  • آماده باش کامل نیروهای مسلح ایران در برابر اسرائیل از زبان فرمانده کل ارتش
  • دولت توسعه‌گرا چیست؟
  • رژه نیروهای مسلح در روز ارتش در اصفهان
  • نتانیاهو آقای شکست؛ ۱۷ باخت بزرگ نخست‌وزیر جنجالی
  • ادمین اکانت‌های فارسی زبان صهیونیست‌ها چه کسی است؟
  • باید با زبان زور با دنیای مستکبر رفتار کرد/ باور به پوشالی ‎بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده ‎است
  • باید با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کرد/ باور به پوشالی ‎بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده ‎است
  • «کشف خودمختار» چیست؟