Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیته روابط خارجی پارلمان عراق از احتمال سفر یک هیئت دولتی به ریاست «برهم صالح»، رئیس جمهور این کشور، به واشنگتن برای بررسی موضوع معافیت عراق از تحریم‌های اقتصادی علیه ایران خبر داد.

عامر الفایز، عضو کمیته روابط خارجی پارلمان عراق، با اشاره به اینکه این کشور مرزهای مشترک طولانی و همکاری تجاری گسترده ای با ایران دارد و نمی تواند به تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی پایبند باشد، گفت: دولت تصمیم دارد هیئتی بلندپایه به ریاست برهم صالح را به واشنگتن، پایتخت آمریکا، اعزام کند تا موضوع معافیت از تحریم های اقتصادی علیه تهران را بررسی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عامر الفایز در همین حین تاکید کرد: «عراق به طور قطع می تواند تحریم های آمریکا علیه ایران را رد کند و بدان پایبند نباشد، ولی می خواهد به طور همزمان روابط خود با واشنگتن و تهران را حفظ کند. دولت عراق اجازه نخواهد داد این کشور را به اختلافات منطقه‌ای و خارجی بکشانند و یا آنکه روابطش با دیگر کشورها در معرض تهدید قرار گیرد».

او افزود: هیئت اعزامی به واشنگتن می رود و زمان اعزام احتمالا پس از تشکیل کامل کابینه دولت به ریاست «عادل عبدالمهدی» خواهد بود.

پیش از این، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق، نیز به سفیر آمریکا در بغداد گفته بود که این کشور به گاز و برق ایران نیاز دارد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رئیس جمهور واشنگتن عراق ایران جمهوری اسلامی دولت پایتخت تحریم های اقتصادی گاز برق پارلمان عراق تحریم های اقتصادی رئیس جمهور عراق واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۶۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر خود به پاکستان عصر دوشنبه در دیدار «آصف علی زرداری» رئیس‌جمهور این کشور، اشتراکات مذهبی، فرهنگی و تمدنی دو ملت ایران و پاکستان را از جمله عوامل مهم در تحکیم پیوندها و زمینه‌ساز توسعه و تعمیق روابط میان دو کشور عنوان کرد.

رئیس‌جمهور در ادامه با تأکید بر عزم مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بر توسعه و ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی، حفظ ثبات و امنیت پایدار را از جمله زمینه‌ها و ملزومات تحقق اهداف اقتصادی عنوان کرد و با بیان اینکه ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت و فرصت مرزهای مشترک میان دو کشور در جهت انتفاع دو ملت تأکید کرد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله فلسطین به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام که اکنون مسئله نخست جهان بشریت شده اشاره کرد و گفت: امروز آرمان بلند امام خمینی (ره) مبنی بر آزادسازی قدس شریف به مطالبه همه ملت‌های مسلمان و آزاده تبدیل شده و همه دولت‌های اسلامی باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

آصف علی زرداری رئیس‌جمهور پاکستان نیز در این دیدار عشق و دلدادگی دو ملت ایران و پاکستان به اهل‌بیت علیهم‌السلام به‌ویژه حضرت رضا (ع) را موجب تعمیق برادری میان دو کشور دانست و با تأکید بر علاقمندی کشورش به توسعه و ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها، بر اراده مسئولان پاکستان برای گشودن فصل جدیدی از روابط با ایران در این راستا تأکید کرد.

رئیس‌جمهور پاکستان همچنین ضمن محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه، بر مخالفت دولت پاکستان نسبت به هرگونه دخالت خارجی در منطقه تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند
  • امیرعبداللهیان: اروپا نباید از توصیه واشنگتن پیروی کند
  • ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به اسلام آباد
  • رئیس جمهور: به هیچ وجه نمی‌توان بین ملت پاکستان و ایران جدایی انداخت
  • رئیسی: ایران امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند
  • رئیس‌جمهور: مقامات آمریکایی به شکست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کردند
  • واکنش رئیس حزب کار اسرائیل به تحریم آمریکا علیه گردان نتزاه یهودا
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • تعاملات اقتصادی با پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم