Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شامگاه شنبه روابط عمومی دادگستری یزد، محمدرضا حبیبی افزود: پرونده این اتفاق مربوط به بیش از یکسال قبل است و تحقیقات این پرونده این مقدار زمان برده است.
وی ادامه داد: در انتشار خبر رسانه های معاند با تحریف سعی کردند به مخاطبان اینگونه القا کنند که کارکنان زندان در این اقدام نقش داشته اند.
این مسئول خاطر نشان کرد: درحالی که در متن خبر و در اوراق محتویات پرونده حاکی است که افرادی خارج از زندان با همدستی بعضی از خانواده های متهمان بازداشتی اقدام به این عمل مجرمانه کردند و هیچ یک از کارکنان زندان در این اقدام دخیل نبوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حبیبی تصریح کرد: با اینکه تشکیل پرونده و پیگیری اولیه آن با اعلام مسئولان زندان بوده که بیانگر نظارت دقیق و صحت عمل مدیران زندان است.
وی خاطرنشان کرد: در متن خبر اصلی منتشر شده قبل نیز بر همکاری و تلاش سازنده مجموعه زندان تاکید شده که انتشار ناقص آن از سوی برخی از رسانه ها، حاشیه هایی را در پی داشته است.
مدتی قبل رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری یزد گفت: یک باند بزرگ تهیه و توزیع مواد مخدر با 11 میلیارد ریال گردش مالی در زندان مرکزی یزد شناسایی و منهدم شد.
غلامعلی دهشیری اظهار داشت: بر حسب اعلام دادستان مرکز استان مبنی بر بررسی خبر توزیع مواد مخدر در زندان توسط برخی از محکومان و متهمان زندانی، موضوع در دستور کار و بررسی قرار گرفت و با رصد دقیق اطلاعاتی و اخذ مجوز قضایی، تحقیقات گسترده ای در این خصوص آغاز شد.
وی افزود: این باند حرفه ای با روش های مختلف ابتدا وجهی را از زندانی و یا خانوده او دریافت می کردند و در مرحله بعد اندک مواد مخدری که به روش و شگردهای خاص وارد زندان کرده بودند را در داخل زندان به افراد متقاضی تحویل می دادند.
رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری یزد به افراد متعدد دخیل در این پرونده اشاره کرد و گفت: گردش مالی بالا بین چندین کارت بانکی به نام افراد مختلف انجام شده که وجه مواد مخدر را زندانی و یا خانواده به شماره کارت های معرفی شده واریز می کردند و در فرایند تعریف شده پس از تأیید واریز وجه، مواد مخدر در زندان تحویل می شده است.
دهشیری از دستگیری چهار زن و 12 مرد در این پرونده خبر داد و افزود: با ردیابی مالی حساب های بانکی، تمامی افراد و مرتبطین شناسایی شده و به دادسرا احضار شدند.
وی همکاری مجموعه اداره کل زندان در این پرونده را بسیار خوب و شایسته تقدیر ارزیابی کرد و یادآور شد: پرونده ورود مواد مخدر به زندان، یکی از پرونده های بسیار سخت و حساس در مجموعه حفاظت و اطلاعات دادگستری بوده که حدود یک سال ردگیری و شناسایی و دستگیری همه متهمین پرونده طول کشید تا همه ارتباطات و زوایای تاریک پرونده روشن و همه مجرمین همراه با ادله جرم شناسایی شوند.
این مسئول گفت: مجموعه حفاظت و اطلاعات اداره کل زندان های استان یزد همپا و همسو با مجموعه دادگستری در کشف و انهدام این باند حرفه ای تلاش کرد تا همه مهره های این پرونده شناسایی و دستگیر شوند.
استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد.
7536/ 6197
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها خانواده روابط عمومی زندان مواد مخدر یزد جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۶۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج

سرهنگ احمدپور گفت: صبح امروز مامورین پلیس مبارزه با مواد مخدر فهرج طی کنترل خودرو‌های عبوری در محور فهرج-زاهدان موفق شدند از یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ مقدار ۲ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه کشف کنند.

وی افزود: در همین رابطه یک نفر متهم که راننده خودرو بود نیز دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ احمدپور فرمانده انتظامی شهرستان فهرج با اشاره به اینکه برای مبارزه با سوداگران مرگ با هیچ احدی تعارفی نداریم اضافه کرد، با کسانی که از این طریق جوانان ما را مبتلا و به کام مرگ می‌کشانند مبارزه خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در مازندران
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • فروش مواد مخدر با پابند الکترونیکی!
  • رشد ۲۰۶ درصدی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در استان
  • کشف و ضبط ۷۷ کیلوگرم مواد مخدر در راه‌های مواصلاتی استان همدان
  • افزایش ۳۳ درصدی استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در البرز
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد