Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@23:32:19 GMT

بررسی نامه‌های «ابن‌تیمیه» در یک کتاب

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۶۹۵۷

بررسی نامه‌های «ابن‌تیمیه» در یک کتاب

به گزارش جهان نيوز، ین کتاب که به مطالعه و بررسی نامه‌های ابن تیمیه اختصاص دارد در سه فصل به شرح ذیل تنظیم شده است: فصل اول با عنوان ابن تیمیه و ممالیک در دو بخش تنظیم شده که در بخش نخست آن اشاره‌ای به ابن تیمیه و زندگی شخصی و دیدگاه‌های او نسبت به مذاهب دیگر در اسلام شده است و در بخش دوم این فصل به ریشه ممالیک و تاریخچه مختصر شکل گیری دیدگاه‌های عقیدتی آنان اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فصل دوم با عنوان ابن تیمیه و کسروان نیز به دو بخش تقسیم شده است که در بخش نخست آن به کوه کسروان و ساکنانش اشاره می‌کند و دیدگاه‌های عقیدتی آنان و جنگ‌ها و تجاوزهای آنان به دیگران را معرفی می‌کند. در بخش دوم اشاره‌ای به اعتقادات اهالی کسروان و نگرش آنان به ابن تیمیه و تاتارها نموده و وضعیت اجتماعی آنها را شرح می‌دهد.

فصل سوم با عنوان اعتقادات کسروانی‌ها و مقایسه آنان با دیگر فرقه‌ها، به معرفی دیدگاه‌های عقیدتی و فقهی آنها اختصاص یافته و برخی از علمای برجسته کسروان را معرفی  می‌کند. در بخش پایانی فصل سوم نیز موضع کسروانی‌ها را در قبال برخی دیگر از فرقه‌های اسلامی مانند خوارج، بنی النضیر و ...شرح می‌دهد. در پایان کتاب نیز تصویری از نمونه‌ای نامه‌های ابن تیمیه به خط خودش را  منتشر کرده است.

منبع: مهر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۶۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه جالب یک پدر برای خانواده اش درباره استفاده از کولر!

به گزارش همشهری آنلاین، عکس جالب و پربازدید از نامه یک پدر روی کلید کولر قبل از شروع فصل گرما برای جلو گیری از روشن بودن بیش از اندازه کولر را ببینید. این نامه را یکی از کاربران توییتر از نامه پدر خود در خانه منتشر کرده است.

کد خبر 846900 منبع: خبرآنلاین برچسب‌ها گرما تابستان روز پدر خبر مهم

دیگر خبرها

  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • عرضه چهارنمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • نظر دولت در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها چیست؟
  • معاون رییسی: دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است یا شنبه ها؟ | پاسخ معاون رئیسی
  • نامه جالب یک پدر برای خانواده اش درباره استفاده از کولر!
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبه‌های حوزوی داریم
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبگان حوزوی داریم