Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید رضا فراهانی روانشناس کودک در گفتگو با خبرنگارحوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: رشد همه جانبه اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی کودکان در تعامل با کودکان هم سن و سال خود محقق می‌شود که این اتفاق در خانواده‌های سنتی گذشته به خودی خود رخ می‌داد.

وی افزود: رواج خانواده‌های هسته‌ای، کودکان را از در کنار هم بودن محروم کرده است و در صورتی که به گونه‌ای این شرایط ایجاد نشود، فرایند رشد کودکان با بحران‌ هایی مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فراهانی به بیان ویژگی‌های یک مهد کودک خوب پرداخت و گفت: مهد کودک خوب مکانی است که فضای فیزیکی متناسب با استاندارد‌های جهانی را برای کودک فراهم آورد و کودک را در تنگنا قرار ندهد.

بیشتر بخوانید:نکات کاربردی برای پرورش ذهن کودکان 

وی، وجود مربیان کار آزموده، با تجربه و با تخصص کافی در زمینه‌های روانشناسی و تربیت کودک را از ضروریات یک مهد کودک خوب برشمرد و عنوان کرد: مدیریت مهد کودک نیز باید آگاهی کافی در زمینه‌های رشدی کودک را داشته باشد.

این روانشناس کودک، وجود وسایل و امکانات به تناسب سنین کودکان نظیر وسایل ورزشی و بازی گرفته تا کتاب و پازل را از ضروریات یک مهد کودک خوب دانست و تاکید کرد: مهد کودک خوب مهد کودکی است که در تعامل با نهاد‌های تربیتی کودکان بوده و از روش‌های تربیتی متناسب با سن و سال کودکان استفاده کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روانشناسی کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۷۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکوفایی استعدادهای کودکان با اسباب بازی مناسب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدرس روانشناسی در دانشگاه گفت: اسباب بازی وسیله‌ای است تا کودکان بتوانند رشد و شکوفایی را تمرین کنند.


هلاکویی با اشاره به بهره گیری از مواد مرغوب و استاندارد برای ساخت اسباب بازی گفت: طراحی مناسب با ویژگی حفظ سلامتِ کودک، از مهمترین مواردی است که در انتخاب اسباب بازی برای کودکان باید رعایت شود.


وی گفت: مهمترین نکته در انتخاب اسباب بازی این است که اسباب بازیی برای کودک انتخاب شود که متناسب با زیست بوم فرهنگی او باشد.

هلاکویی به والدین توصیه کرد با انتخاب اسباب بازی مناسب برای کودکان، میتوان زمینه شکوفایی استعداد‌ها و جامعه پذیری انان متناسب با هنجار‌های و ارزش‌های اجتماعی را فراهم کنند.

دیگر خبرها

  • قطع عضو؛ سرنوشت تلخ کودکان معصوم فلسطینی
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند
  • تقویت و جلوگیری از ضعیف‌شدن چشم کودکان
  • یونیسف: کشتار کودکان در غزه باید متوقف شود
  • شکوفایی استعدادهای کودکان با اسباب بازی مناسب
  • کودکتان را در گرداب بازی‌های رایانه‌ای رها نکنید
  • برنامه‌ریزی شهری برای مقابله با چاقی شهروندان
  • پروژه ناتمام مقصد گردشگری شدن همدان به نتیجه می‌رسد؟
  • تربیت دینی در سایه‌سار حجاب