Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با الف، با اشاره به اشکالات اساسی در حوزه واگذاری‌ها اظهار کرد: یکی از اشکالات این است که دولت سهام‌ها را واگذار کرده که بخشی از این سهام‌‌ها به اسم سهام عدالت است که اگرچه باید به مردم منتقل می‌‌شدند.

وی با بیان اینکه الان سهام عدالت به نام مردم و به کام دولت است، افزود: سهام عدالت به جای اینکه به مردم واگذار شود و مردم شرکت‌ها را اداره کنند؛ خود دولت اکنون شرکت‌ها را اداره می‌کند و این مسئله با اصل خصوصی سازی همخوانی ندارد و شرایط را هم عملا بدتر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورابراهیمی گفت: قبلا اگر وزیر صنعت در مورد خودروسازی‌ها پاسخگو بود، الان دیگر پاسخگو هم نیست، چون مالک نیست، اما در اصل مدیریت را به عهده دارد و این رفتار مطابق با قانون و شرع نیست.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه سهام عدالت باید به مردم منتقل شوند تا خودشان شرکت‌ها را اداره کنند، اصلاح سهام عدالت را لازم دانست و ادامه داد: دولت باید سهام‌ها را به مردم واگذار کند و انتقال مالکیت را باید انجام دهد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ماهانه به اندازه دو نان سنگگ به اسم سود سهام عدالت به مردم می‌دهند که هیچ تاثیری در زندگی آنها ندارد و از طرفی کل شرکت‌ها زیر تسلط تصمیم‌گیری دولت هستند.

پورابراهیمی در خصوص تغییرات مدیریتی در خودروسازی‌ها بیان داشت: مدیریت‌هایی که اکنون در ساپیا و ایران خودرو انتخاب می‌شود ۱۰۰ درصد دولتی هستند؛ ساختار اسما به نام بخش غیردولتی است، اما توسط دولت اداره می‌شود و عملا شرایط بدتر شده است.

وی خاطرنشان کرد: هر چه جایگاه بخش خصوصی را در مالکیت شرکت ‌ای بزرگ تحت تاثیر دهد و اثر آن را کمرنگ کند، از نظر ما مردود است و دو خودروساز بزرگ کشور در ظاهر خصوصی شده‌اند، ولی در باطن تحت مدیریت دولت هستند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۷۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات بانک شهر درباره خرید سهام پرسپولیس

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز؛ با برگزاری جلسه کارگروه تأیید اهلیت و صلاحیت سازمان خصوصی‌سازی برای بررسی صلاحیت خریداران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در سازمان خصوصی‌سازی رسماً صلاحیت فنی و مهندسی خریداران این دو باشگاه تأیید شد.

بیشتر بخوانید

برهمین اساس 6 بانک شهر، تجارت، ملت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین به‌عنوان خریداران باشگاه پرسپولیس و هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی‌های زیرنظر این هلدینگ به‌عنوان خریداران باشگاه استقلال مدارک خود را به سازمان خصوصی‌سازی ارائه کرده‌اند.

قرار است مزایده سرخابی‌ها روز دوشنبه هفته جاری برگزار شود و سهام 85درصدی این دو باشگاه به خریداران واگذار شود.

بانک شهر در اطلاعیه ای به بیان توضیحاتی درباره خرید سهام باشگاه پرسپولیس پرداخت و اعلام کرد: این بانک در نظر دارد از اولویت رد دیون دولتی برای تهاتر بدهی و مطالبات از شهرداری‌ها به عنوان سهام دار باشگاه استفاده نماید.

در این اطلاعیه آمده است: " پیرو تصمیمات دولت محترم جهت حل مشکلات باشگاه صدرالاشاره و مذاکرات و رهنمودهای وزارت محترم امور اقتصادی و دارایی و شورای محترم پول و اعتبار و بانک مرکزی ج.ا.ا و همچنین تأکیدات معاون اول محترم رئیس جمهور در خصوص واگذاری سهام باشگاه فوق الذکر به بانکها جلسه ای در تاریخ 1403.01.21 توسط شورای پول و اعتبار تشکیل و مصوب شد کنسرسیومی متشکل از بانک‌های غیر دولتی در چارچوب شرایط اعلامی با هدف کمک به باشگاه مذکور تشکیل تا به خرید سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس و سرمایه گذاری در آن اقدام گردد که این کنسرسیوم متشکل از این بانک و سایر بانکهای غیر دولتی می باشد.

شایان ذکر است این بانک در نظر دارد از اولویت رد دیون دولتی برای تهاتر بدهی و مطالبات از شهرداریها به عنوان سهامدار باشگاه استفاده نماید.

بدیهی است کمافی السابق در صورت وقوع هر گونه رویداد با اهمیت مراتب مطابق مفاد ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکتهای ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار افشاء می شود."

انتهای پیام/

کد خبر: 1227867 برچسب‌ها پرسپولیس تهران

دیگر خبرها

  • با حضور وزرای اقتصاد و ورزش؛ آیین رسمی واگذاری سرخابی ها فردا برگزار می شود
  • وعده شناسایی و رفع موانع واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا
  • پایان دو دهه پرحاشیه استقلال و پرسپولیس/ منتظر «هندوانه دربسته»
  • چرا رهبر انقلاب اصرار بر مردمی سازی اقتصاد دارند؟ / مزایای واگذاری مدیریت به بخش خصوصی چیست؟
  • چرا مدیریت خودروسازان دولتی محکوم به واگذاری به بخش خصوصی است؟
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون برای واگذاری استقلال وپرسپولیس
  • مجمع شرکت سرمایه گذاری استان هرمزگان (سهام عدالت) برگزار خواهد شد
  • آقای وزیر می‌دانید مردم باید ۷ ماه قبل خودرو‌های خود را تحویل می‌گرفتند؟
  • توضیحات بانک شهر درباره خرید سهام پرسپولیس
  • خریدارهای باشگاه استقلال مشخص شدند