Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله صدیقی گفت: حسد، تکبر، بخل و حرص از رذائل اخلاقی به ‌شمار می‌رود که روح انسان را مکدر کرده و نمی‌گذارد انسان به مقام‌های عالی عبودیت دست یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت الله «کاظم صدیقی» شامگاه(۲۹ دیماه) در ویژه برنامه شب شهادت حضرت فاطمه(س) که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد با بیان اینکه در نیشابور با حدیث سلسله الذهب درس بزرگی را در زمینه توحید و ولایت به بشریت آموختند،گفت: حضرت رضا(ع) در این روایت گوهربار، توحید و ولایت را به عنوان شرط هدایت معرفی کردند، لذا کسی که اهل دزدی از بیت المال است، یا پُست و مقامش را از توحید محوری مقدم‌تر می‌داند در صراط مستقیم گام بر نمی‌دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه حسد، تکبر، بخل و حرص از رذائل اخلاقی به ‌شمار می‌رود که روح انسان را مکدر کرده و نمی‌گذارد انسان به مقام‌های عالی عبودیت دست یابد، اظهارداشت:انجام امور تشریعیِ الهی زمینه رشد و پیشرفت را برای بشریت ایجاد می‌کند حال اگر ما عمل به شریعت را کنار گذاشتیم یقینا گمراه خواهیم شد و در مسیر رشد به سرگردانی دچار می‌شویم.

 

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه مومنان واقعی اهل توبه نصوح هستند، ابراز کرد: اگر اکنون شاهدیم که برخی از افراد ناکارآمد در این کشور مسئولیت دارند، به خاطر انتخاب اشتباه ما است که اگر درست انتخاب کنیم به طور حتم به مشکل برنخواهیم خورد.

 

وی با بیان اینکه اهل بیت(ع) طهارت علی الاطلاق دارند یعنی هیچ‌گاه غباری در وجود ایشان نمی‌نشیند که حجاب بین ایشان و خدا باشد، افزود:خدای متعال در آیه تطهیر در وصف اهل بیت(ع) می‎فرماید «إِنَّما یُریدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهیراً»، این نوع طهارتی که در این آیه آمده به دلالت کلمه «إِنَّما»حضرت ابراهیم(ع)، حضرت موسی(ع)، حضرت عیسی(ع) و حضرت نوح(ع) هم ندارند بلکه این نوع از طهارت فقط اختصاص به اهل بیت(ع) دارد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان شورای عالی انقلاب فرهنگی ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان جنوب کرمان حجت الاسلام روحانی دزفول استان بوشهر سفر رئیس جمهور به گلستان دوره آموزشی شهادت حضرت فاطمه زهرا س عبودیت خداوند ویژه برنامه آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۷۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماز مسیر عبودیت خداوند است

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد در مراسم جشن تکلیف فرزندان کارکنان استانداری و واحدهای تابعه، گفت: نماز یکی از راه‌های اتصال به خداوند است و هرکس در مسیر بندگی تسلیم باشد خداوند متعال او را یاری می‌کند.

وی افزود: رسیدن به سن تکلیف یعنی بندگی و عبودیت خداوند را با انجام تکلیف در زمینه‌های مختلف انجام دهیم.

استاندار همدان ادامه داد: برای شکر نعمت‌های آشکار و پنهان خداوند متعال باید نماز را به نحو شایسته اقامه کنیم.

وی اضافه کرد: فرزندان بزرگترین سرمایه‌ی خانواده‌ها هستند و راه و مسیر پدر و مادر را ادامه می‌دهند و برای آینده‌ی جامعه تبدیل به مادران و پدرانی می‌شوند که با از خود گذشتگی باعث تعالی نهاد خانواده و جامعه خواهند شد.

قاسمی‌فرزاد افزود: امروز میراث دار خون شهدای والامقام هستیم و افتخار می‌کنیم مسلمان و شیعه و پیرو حضرت امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) هستیم.

کد خبر 6079151

دیگر خبرها

  • فال انبیا فردا جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد
  • حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت
  • واکنش واعظی به ادعای مقام دولت رئیسی علیه روحانی
  • جز حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • ایران فناوری تسلیحاتی معرفی نشده دارد؟ | مقام عالی رتبه نظامی کشور: اگر اتفاقی برای کشور بیفتد ...
  • تست شخصیت شناسی: با انتخاب یک سگ ببینید که چه زخم عاطفی مانع شادی شما می‌شود
  • ارتش اسرائیل یک مقام ارشد حزب الله را ترور کرد
  • یاد خدا، مطمئن‌ترین راه برای رسیدن به آرامش است
  • نماز مسیر عبودیت خداوند است