Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@20:07:22 GMT

درد‌های‏‎شکمی‌درمردان‌نشانه‌چیست؟

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۷۷۴۲

یک فوق تخصص گوارش و کبد وجود درد در زیر شکم، اطراف یا سراسر شکم را از علائم بارز تشخیص سرطان روده بزرگ عنوان کرد. ناطقان: دکتر مهدی زبیری با اشاره به شیوع سرطان‌های دستگاه گوارش در مردان اظهار کرد: بجز سرطان کیسه صفرا و نوعی از سرطان پانکراس (لوزالمعده)، سرطان‌های دستگاه گوارش همواره شیوع بیشتری در مردان نسبت به زنان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه علت مشخصی در این زمینه وجود ندارد، اظهار کرد: سرطان روده بزرگ نیز یکی از سرطان‌های شایع دستگاه گوارش در مردان است.

این فوق تخصص گوارش و کبد، سن، افزایش مصرف غذا‌های پرچرب، چاقی، مسائل ژنتیک، عدم تحرک و نخوردن فیبر کافی را از جمله علل موثر در بروز سرطان‌های دستگاه گوارش از جمله سرطان روده بزرگ عنوان کرد.

زبیری در خصوص علائم تشخیصی این نوع سرطان، وجود درد در زیر شکم، اطراف یا سراسر شکم را بارزترین علامت سرطان روده بزرگ عنوان کرد و افزود: همچنین تغییر شکل مدفوع، تغییر دفعات دفع مدفوع و وجود خون در مدفوع از دیگر علائم تشخیصی این نوع سرطان است.

وی با اشاره به اجرای سیستم غربالگری سرطان روده بزرگ در کشور‌های پیشرفته، اظهار کرد: در این کشور‌ها برای افراد بالای ۵۰ سال آزمایش کولونوسکوپی انجام می‌شود که با انجام این آزمایش ضایعات اولیه در روده بزرگ که به آن‌ها "پولیپ" گفته می‌شود و می‌تواند در آینده به سرطان روده بزرگ منجر شود، شناسایی و از بین می‌رود.

رییس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در همین راستا توصیه کرد: افراد بین ۵۰ تا ۷۰ سال حتما آزمایش کولونوسکوپی را انجام دهند. چنانچه هیچ ضایعه‌ای (پولیپ) در روده بزرگ افراد مشاهده نشود، انجام دوباره کولونوسکوپی برای ۱۰ سال بعد تجویر می‌شود.

زبیری، جراحی و شیمی درمانی را از جمله راه‌های درمانی این نوع سرطان عنوان کرد و افزود: موفقیت درمان بسته به مرحله تشخیص بیماری دارد و قطعا هر چه زودتر این نوع سرطان تشخیص داده شود، درمان آن نیز با موفقیت بیشتری همراه خواهد بود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: دردهای شکمی ، مردان ، درد

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دردهای شکمی مردان درد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۷۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسرت بزرگ چهار تیم لیگ برتر در سال 1403!

به گزارش "ورزش سه"، هفته بیست و چهارم لیگ برتر امروز با برگزاری دو مسابقه دیگر خاتمه یافت و حالا تیم‌ها آماده رقابت در 6 هفته پایانی می‌شوند.

از ابتدای سال 1403 به غیر از دیدارهای معوقه از هفته‌های قبل، سه هفته مسابقات لیگ برتر تاکنون انجام پذیرفته که 4 تیم هنوز نتوانسته‌اند بردی به دست بیاورند.

گل‌گهر سیرجان، فولاد خوزستان، تراکتور تبریز و آلومینیوم اراک 4 تیمی هستند که در 1403 در حسرت پیروزی باقی مانده‌اند و برای دستیابی به این هدف باید در 6 هفته باقیمانده لیگ برتر شرایط بهتری را رقم بزنند.

هرکدام از تیم‌ها از ابتدای سال 1403 سه بازی مقابل حریفان انجام دادند که از کسب پیروزی بازمانده‌اند و برای برد در هفته‌های پایانی تلاش خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال
  • سایت بزرگ نهضت ملی مسکن در بوشهر کلنگ‌زنی می‌شود
  • حسرت بزرگ چهار تیم لیگ برتر در سال 1403!
  • سرطان روده بزرگ سهم ۱۰درصدی از کل سرطان‌ها دارد