Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@10:08:06 GMT

پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۷۸۰۵

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، گفت: فرایند پذیرش دانشجو برای 390 هزار ظرفیت خالی مانده دانشگاه های پیام نور، دانشگاه های غیرانتفاعی و پردیس کیش دانشگاه صنعتی شریف از امروز آغاز شد. آفتاب‌‌نیوز : حسین توکلی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در بهمن ماه 97 و مهرماه 98 در دو بخش انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بخش اول شامل پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی برای بهمن ماه 97 است که اطلاعیه مربوط به نحوه پذیرش، شرایط و ضوابط داوطلبان، نحوه درخواست پذیرش از دانشگاه ها، مدارک و سوابق مورد نیاز در روز سه شنبه 25 دی ماه 97 به انضمام کد رشته محل ها بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org قرار گرفت.
مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به تعداد کد رشته محل ها و ظرفیت های پذیرش، خاطرنشان کرد: پذیرش دانشجو در نیمسال بهمن ماه 97 در 8 هزار و 771 کد رشته محل با ظرفیت پذیرش 390 هزار انجام می شود.
به گفته توکلی، بر اساس مصوبه جلسه شانزدهم شورای سنجش و پذیرش دانشجو، داوطلبان علاقمند می توانند به منظور اطلاع از رشته های تحصیلی و موسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو به جداول حاوی اطلاعات رشته محل های موسسات آموزشی مورد علاقه خود با به همراه داشتن مدارک و در نظرگرفتن موارد مشخص شده از امروز شنبه 29 دی ماه جاری تا 10 بهمن به سایت موسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو مراجعه کنند.
وی افزود: بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، ظرفیت خالی مانده مرحله تمدید مهلت ثبت نام در پذیرش مهرماه 97 تنها امکان پذیرش دارد و رشته محل های منتشر شده شامل کد رشته محل های این رشته های خالی مانده از دانشجو است؛ بنابراین، شامل سایر رشته محل های دوره های روزانه، نوبت دوم(شبانه) و دوره هایی نیست که پذیرش آنها بر اساس سوابق تحصیلی بوده و ظرفیت های آنها تکمیل شده است.
توکلی در مورد پذیرش داوطلبانی که در مهرماه امسال دانشجوی دانشگاه دیگری شده اند و قصد شرکت در پذیرش بدون آزمون دارند نیز، تاکید کرد: افرادی که پیشتر در ردیف پذیرفته شدگان نهایی آزمون سال 97 در مرحله اعلام نتایج شهریورماه، تکمیل ظرفیت یا پذیرش نیمه متمرکز قرار گرفته اند، چنانچه در این مرحله متقاضی ثبت نام باشند و پذیرفته شوند، قبولی قبلی آنها لغو می شود.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سوابق تحصیلی سازمان سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۷۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه گفت:رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی به دفترچه کنکور ۱۴۰۳ به عنوان اولین رشته مقطع دکتری تخصصی (phd) به رشته های دانشگاه اضافه شد.
دکتر عباس خاشعی سیوکی افزود:یکی از اولویت‌های کشور اهمیت به حل بحران آب است و با توجه به ماموریت ویژه دانشگاه تربت‌حیدریه در امر کشاورزی، پژوهشگران و اساتید متخصص دانشگاه تربت‌حیدریه توان علمی خود را در رفع این بحران بکار گرفته‌اند.
او گفت:مقطع دکترای مهندسی آب- آبیاری و زهکشی که به تصویب شورای گسترش آموزش عالی وزارت رسیده است دریچه‌ای برای توسعه علم و تحقیقات بیشتر در منطقه شرق کشور فراهم می‌کند.

دیگر خبرها

  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • کارنامه اولیه کنکور در نیمه مرداد منتشر می‌شود
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی
  • مرخصی تحصیلی برای مادران دانشجو و دارای فرزند
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • اعلام اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی ویژه رشته شغلی آموزگار ۱۴۰۳