Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-16@04:28:28 GMT

یک فرودگاه قهرمان حفاظت از محیط زیست شد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۷۸۵۷

یک فرودگاه قهرمان حفاظت از محیط زیست شد

کارشناسان اعلام کردند: فرودگاه بین‌المللی بوداپست در کشور مجارستان به عنوان قهرمان حفاظت از محیط زیست در اروپا برای دومین سال متوالی شناخته شده است.

 

فرودگاه بوداپست در کشور مجارستان، گواهینامه بین‌المللی بدون کربن را برای سال دوم دریافت کرد و به عنوان قهرمان حفاظت از محیط زیست در اروپای مرکزی شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این فرودگاه تنها خط هوایی است که نیازهای زیست‌محیطی در منطقه اروپای مرکزی را برآورده ساخته است.

 

محققان عنوان کردند: بعد از بهبود قابل توجه در کاهش میزان انتشار کربن، این فرودگاه به سبزترین منطقه در اروپای مرکزی تبدیل خواهد شد.

 

۳۹ فرودگاه در این قاره مشغول فعالیت هستند و بوداپست این موفقیت را مدیون اقداماتی مانند صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصرف انرژی و افزایش استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی است.

 

این موضوع، فقط آغاز مسیری طولانی برای رسیدن به اهداف در راستای حفاظت از محیط زیست است که این فرودگاه در نظر دارد به آن برسد.

 

رسیدن به این اهداف برای سه سال آینده و در بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ اعلام شده است. کاهش ۱۰ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای در سال گذشته به ازای هر مسافرنسبت به سال ۲۰۱۶  در این فرودگاه اعلام شده است.

فرودگاه بین‌المللی بوداپست که به افتخار پیانیست و آهنگ‌ساز معروف مجارستانی یعنی فرانتس لیست نام‌گذاری شده است، در سال ۱۹۳۸ احداث آن آغاز  شد.

در حال حاضر این فرودگاه با جابه‌جایی بیش از ۱۳ میلیون مسافر در سال، پررفت‌ وآمدترین و مهم‌ترین فرودگاه مجارستان به حساب می‌آید.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۷۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح "شهر نی" در تالاب شادگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ مدیرکل حفاظت از محیط زیست خوزستان گفت: سند طرح توسعه تالاب شادگان به منظور تامین اعتبار از طرف نهاد ریاست جمهوری به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده و برخی موارد مربوط به حوزه گردشگری و صنایع آن نیز از سوی وزارت میراث فرهنگی اصلاح و در حال حاضر در انتظار تامین اعتبار است.
داوود میرشکار درخصوص میزان اعتبار این سند می‌گوید: در مرحله نخست ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی و ۲۹۰ میلیارد ریال اعتبار در حوزه محیط زیست در نظر گرفته شده است.
 مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به اینکه پیش از تامین اعتبار، کار اجرایی سند در تالاب شادگان با همت دستگاه‌های مربوطه آغاز شده است، ادامه داد: نشست‌های مختلفی با اداره کل میراث فرهنگی استان پیرامون اجرای سند برگزار شده و همچنین با اداره میراث فرهنگی شهرستان شادگان از چندین منطقه در تالاب شادگان بازدید به عمل آمده است که در مرحله نخست عملیات اجرایی "شهر نی" آغاز شده است.
در شهر نی مکان‌های مورد نظر در برخی جزایر تالاب انتخاب شده است و قرار است با مصالح سازگار با محیط تالاب کار انجام شود.
 
 تالاب شادگان، بزرگ‌ترین تالاب ایران است که ترکیبی از ۳ تالاب شادگان، خور موسی و خورالامیه است. مساحت این تالاب حدود ۴۰۰ هزار هکتار است که با رود‌های کارون و جراحی و همچنین جزر و مد‌های خلیج فارس تغذیه می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دستگیری ۸۷ متخلف محیط زیست در قزوین
  • دسته ۲۰ راسی قوچ و میش ارمنی در بوکان مشاهده شد
  • مشاهده گله قوچ و میش ارمنی در بوکان
  • نامه رییس سازمان محیط زیست به وزیر راه درباره بودجه فنس کشی جاده مرگ یوز
  • جریمه آسیب به حیات وحش سنگین شد
  • مجازات جایگزین حبس برای ۱۴ متخلف زیست محیطی گیلان
  • مشاهده دو قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال
  • حکم سبز برای متخلفان محیط زیست در گیلان
  • اجرای طرح "شهر نی" در تالاب شادگان
  • ثبت تصاویر دو قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال