Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزیاتو: بیشتر مردم جهان شکلات دوست دارند. از شکلات تخته‌ای تلخ گرفته تا کیک شکلاتی، بستنی شکلاتی و هر خوراکی دیگری که با این ماده خوشمزه و دوست‌داشتنی تهیه می‌شود محبوب قشر وسیعی از مردم در سراسر جهان است.شاید جالب باشد بدانید که برخی شکلات را غذای خدایان می‌دانند. نام لاتین درخت کاکائو (که شکلات از آن گرفته می‌شود) Theobroma است که معنی تحت‌الفظی آن می‌شود: غذایی برای خدایان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین محبوبیت و عزیزبودن شکلات باعث شده تا برخی افراد برای خرید این خوراکی پول‌های هنگفتی پرداخت کنند. برای آشنا شدن با گران قیمت‌ترین شکلات‌هایی جهان از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

۱۰- بسته‌های شکلاتی Aficionado’s از برند House of Grauer

هر بسته این شکلات ۲۷۰ دلار قیمت دارد. این مجموعه به گونه‌ای ساخته شده که ظاهری شبیه بهترین و عالی‌ترین سیگار‌های برگ کوبایی را داشته باشد. جالب اینجاست که بوی این سیگار‌ها هم در طعم و مزه شکلات گنجانده شده است.

کمپانی The House of Grauer برای کسانی که مطمئن نیستند که دوست داشته باشند شکلات با طعم سیگار کوبایی را تست کنند، باکس‌های تستی کوچکی در نظر گرفته است.

۹- طلا‌های خوردنی کمپانی Delafee

یک جعبه شکلات ۸ تکه‌ای که با ورقه‌های طلای خوراکی ۲۴ عیار روکش شده‌اند با قیمت ۳۹۷ دلار فروخته می‌شوند. این جعبه شکلاتی کمپانی Delafee از جمله گران قیمت‌ترین شکلات‌های جهان بشمار می‌رود. جالب است بدانید که در این جعبه یک عدد سکه طلای کلکسیونی سوئیسی هم وجود دارد.

۸- جعبه شکلات Vintages از کمپانی Noka

کمپانی «نوکا چاکلت» در کشور آمریکا قرار دارد، اما مالک اصلی آن یک کانادایی است. مجله فوربز با احتساب اینکه هر ۴۵۰ گرم از شکلات‌های نوکا ۸۵۴ دلار قیمت دارد، مجموعه وینتج این کمپانی را یکی از گران قیمت‌ترین شکلات‌های جهان معرفی کرد.

۷- Brownie Extraordinaire

رستورانی موسوم به Brulee (بروله) که به طور اختصاصی دسر ارائه می‌دهد، نوعی براونی شکلاتی تلخ را به همراه شراب چند ساله و به سبک قدیمی سرو می‌کند. نوشیدنی در شیشه عطرپاش‌های قدیمی سرو می‌شود. اما مساله اصلی در مورد این دسر خوشمزه این است که این سینی کوچک ۱۰۰۰ دلار قیمت دارد.

۶- شکلات‌های طلاپیچ شده‌ی Wispa

این شکلات‌های طلایی با مغز کاراملی توسط یکی از مشهورترین کارخانه‌های تولید شکلات یعنی Cadbury تولید شده است. تعداد محدودی از شکلات‌های Wispa Gold این برند با قیمت ۱۲۸۰٫۲۸ دلار آمریکا فروخته می‌شوند.

۵- La Madeline au Truffe

قارچ ترافل Perigord که در دنیا بسیار کمیاب است با گاناش شکلاتی عرضه می‌شود. ۴۵۰ گرم از این شکلات ۲۶۰۰ دلار قیمت دارد.

۴- شکلات گوهرنشان سوواروسکی

این شکلات‌های گران‌قیمت با همکاری کارخانه شکلات‌سازی لبنانی Patchi و فروشگاه Harrods تولید و فروخته می‌شوند. این شکلات‌ها با کریستال‌های ارزشمند برند سوواروسکی تزئین شده‌اند. قیمت یک جعبه شکلات ۱۰ هزار دلار است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پول جهان دلار سیگار مغز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۸۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله نجومی ژیان و فولکس قورباغه ای در ایران؛ قیمت ماشین های قدیمی سر به فلک کشید (+عکس)

طبق رسم نانوشته، هر سال با ورود به سال جدید شاهد افزایش قیمت‌ها در حوزه‌های مختلف بوده‌ایم. اما انگار این تورم بیش از همه روی ماشین های قدیمی تاثیر گذاشته و طبق آخرین اخبار خودرو شاهد قیمت‌گذاری عجیب و غریب این دسته از خودروها هستیم.

قیمت گذاری عجیب مالکان ماشین های قدیمی

به گزارش گجت نیوز، طبق آگهی‌های منتشر شده در سایت دیوار و سایر پلتفرم‌ها، دو خودرو قدیمی جمع و جور و پرطرفدار کلاسیک یعنی ژیان و فولکس واگن قورباغه ای با رشد قیمت زیادی همراه بوده‌اند و برخی مالکان برای فروش آنها بهای یکسان با یک خودرو صفرکیلومتر ایرانی مانند ساینا، کوییک و حتی پژو ۲۰۶ را طلب کرده‌اند.

به‌عنوان مثال در یک آگهی، فروشنده برای خودرو ژیان مدل ۱۳۵۹، قیمت ۳۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته است. در آگهی دیگری شاهد قیمت‌گذاری ژیان با همین مدل، اما با قیمت ۳۷۰ میلیون تومانی هستیم.

در سوی دیگر مالکان فولکس واگن قورباغه ای یا همان بیتل کلاسیک نیز برای مدل ۱۹۷۳ این خودرو بسته به تمیزی یا کارکرد، قیمت نجومی ۶۱۰ الی ۶۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته‌اند که رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود.

البته این نکته را نیز یادآور می‌شویم که ماشین های قدیمی و کلاسیک بیشتر جنبه کلکسیونی یا نمایشگاهی دارند و حتی اگر از نظر فنی سالم باشند توانایی‌های یک خودرو هم قیمت یا صفر کیلومتر ایرانی را نیز ندارند؛ اما شاید روزی نیاز به استفاده از آنها توسط مالکان باشد. پس باز هم دلیل قانع‌کننده‌ای برای این نوع قیمت‌گذاری وجود ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ فروردين
  • دری که رز را در «تایتانیک» نجات داد با قیمت نجومی فروخته شد
  • قیمت شیر الاغ هم نجومی شد: هر کیلو ۲ میلیون تومان!
  • قیمت‌های نجومی شیر الاغ / هر کیلو ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون!
  • از منتفی شدن جمع آوری پل حافظ تا قیمت نجومی شیر الاغ
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۸ فروردين
  • بازار شکلات تلخ شد
  • (تصاویر) فروش گران‌ترین گاو جهان به قیمت ۲.۶ میلیارد تومان!
  • معامله نجومی ژیان و فولکس قورباغه ای در ایران؛ قیمت ماشین های قدیمی سر به فلک کشید (+عکس)
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۷ فروردين