Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@12:22:02 GMT

اخلال گر فرودگاه گاتویک لندن دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۸۲۹۸

اخلال گر فرودگاه گاتویک لندن دستگیر شد

لندن - ایرنا - یک ماه پس از بحران هوایی فرودگاه گاتویک لندن که سه روز این فرودگاه را در ایام پرتردد تعطیلات کریسمس به تعطیلی کشاند، منابع انگلیسی از دست‌گیری فردی خبر می‌دهند که در همان ایام به پرواز پهپاد در نزدیکی فرودگاه هیترو متهم شده است.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا، منابع انگلیسی اعلام کردند: «جورج روسو» 38 ساله متهم است که در تاریخ 24 دسامبر (سوم دیماه) در نزدیکی باند فرودگاه هیترو لندن، پهپاد خود را به پرواز درآورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او قرار است روز سه‌شنبه در دادگاه حاضر شود.
اخباری در رابطه با اتهام او و حادثه فرودگاه گاتویک منتشرنشده است اما گزارش‌ها حاکی است که این حادثه درست سه روز پس‌ازآن رخ‌داده است که در اثر پرواز پهپادهای ناشناس در نزدیکی فرودگاه گاتویک صدها پرواز لغو و ده‌ها هزار مسافر سرگردان شدند.
این وضع، سه روز فرودگاه گاتویک را به تعطیلی کشاند تا درنهایت ارتش انگلیس با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته نظامی، پهپادهای مزاحم را زمین‌گیر کرد و سرانجام فعالیت این فرودگاه پس از 72 ساعت از سر گرفته شد.
مقام‌های فرودگاه هیترو لندن نیز دو هفته پیش اعلام کردند که تمام پروازهای خروجی از این فرودگاه را به دلیل مشاهده یک پهپاد ناشناس متوقف کرده‌اند. یک ساعت پس از دخالت مأموران پلیس، اعلام شد که مشکل برطرف و پروازها دوباره از سر گرفته‌شده است.
پلیس انگلیس هنوز گزارشی درباره شناسایی اخلال گران این دو حادثه ارائه نداده است.
مقام‌های دو فرودگاه گاتویک و هیترو لندن به‌تازگی از تصمیم خود برای خرید تجهیزات ضد پهپاد خبر دادند. این تجهیزات چند 10 میلیون پوندی، از همان نوعی است که از سوی ارتش برای زمین‌گیر کردن پهپادهای مزاحم به کار گرفت.
دولت انگلیس نیز در نظر دارد تا برای جلوگیری از تکرار بحران فرودگاه گاتویک، قدرت پلیس این کشور را برای مقابله با پرواز پهپادهای مزاحم و غیرقانونی افزایش دهد.
یادآور می شود سطح هشدار امنیتی در انگلیس اکنون در مرحله شدید قرار دارد که به معنای احتمال زیاد وقوع حمله تروریستی در این کشور است.
شبد**اروپام ** هـ ن **1379

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انگليس پهپاد گاتويك هيترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۸۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشفتگی و هرج و مرج در فرودگاه دبی در پی بارش‌های سیل آسا

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ در پی بارش‌های سیل آسا در امارات عربی متحده، همچنان در فرودگاه بین المللی دبی هرج و مرج حاکم است و پرواز‌ها لغو شده اند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


آسمان آفتابی به دبی بازگشته است و مردم در حال پاکسازی خرابی‌ها پس از بارش شدید باران هستند. بارش شدید باران شهر دبی و سایر بخش‌های امارات و عمان را فلج کرد. پیامد‌های سیل پس از بارش بارانی به اندازه میانگین دو سال تنها طی ۲۴ ساعت، همچنان بر شهر دبی تأثیر می‌گذارد. بر اساس گزارش اداره هواشناسی امارات، میزان بارندگی عل به ۲۵۹.۵ میلی متر یا حدود ده اینچ رسید. هرج و مرج در سفر‌ها همچنان باعث تاخیر در فرودگاه بین المللی دبی، دومین فرودگاه شلوغ جهان شده است. مقامات فرودگاه می‌گویند که با چالش‌های عملیاتی روبرو هستند و همچنین به مسافران توصیه می‌کنند که به فرودگاه مراجعه نکنند چراکه باند فرودگاه همچنان غرق در آب است. شرکت هواپیمایی امارات تعلیق ورود مسافران در فرودگاه دبی را تمدید کرد. این شرکت هواپیمایی به چالش‌های عملیاتی برای مسافرانی که به فرودگاه بین المللی دبی می‌آیند اشاره کرده است. این تعلیق در حالی صورت می‌گیرد که چندین پرواز با تأخیر روبرو شه یا تغییر مسیر داده شده‌اند و به مسافران گفته شده است که وضعیت پرواز خود را قبل از رسیدن به فرودگاه بررسی کنند. بارش باران خیابان‌های دبی را نیز با سیل روبرو کرد. سیل ناگهانی جاده‌ها را زیر آب برد و ترافیک را در این کشور حاشیه خلیج (فارس) متوقف کرد. پلیس دبی یک توصیه ایمنی عمومی برای هشدار به ساکنان در مورد شرایط نامساعد جوی صادر کرده است. هواشناسان می‌گویند موج دیگری از هوای ناپایدار پیش بینی می‌شود.
پشت سر من یکی از این مناطق سیل زده در دبی در امارات عربی متحده را مشاهده می‌کنید. در حال حاضر مقامات اماراتی همچنان در تلاش هستند تا خیابان‌های شهر را پاکسازی کنند. آنها سعی می‌کنند ماشین‌ها را از سر راه بردارند. در فرودگاه بین‌المللی دبی که شلوغ‌ترین فرودگاه بین‌المللی برای مسافران است، آنها هنوز در تلاش هستند حتی فضایی را در مسیر پارک هواپیما‌ها و باند فرودگاه و مسیر سوار شدن به هواپیما‌هایی که می‌نشینند پیدا کنند. آنها همچنین تلاش می‌کنند راهی برای ورود خدمه پرواز به فرودگاه پیدا کنند.

دیگر خبرها

  • آتش سوزی مرگبار در انگلیس
  • برنامه پرواز‌های چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳ در فرودگاه اصفهان
  • توخل به انگلیس برمی‌گردد: لندن نه، این بار منچستر!‏
  • نخستین پرواز زائران عمره خراسانی از فرودگاه مشهد
  • بهانه حامیان اسرائیل برای فشار بر طرفداران فلسطین در لندن
  • آغاز اعزام حج عمره در خوزستان از چهارشنبه
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان (سوم اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز یکشنبه دوم اردیبهشت ۱۴۰۳
  • منچسترسیتی با غلبه بر چلسی به فینال جام حذفی صعود کرد
  • آشفتگی و هرج و مرج در فرودگاه دبی در پی بارش‌های سیل آسا