Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، امروزه اشتغال یکی از بزرگترین دغدغه های جوانان و خانواده آنها به شمار می‌رود.

 در حالی که جوانان مشغول ادامه تحصیل هستند، امکان دارد شرط سن برای استخدامی را از دست بدهند از این رو برای حل این مشکل، شورای ملی جوانان حداکثر سن جوانی را از 29 سال به 35 سالگی افزایش داده است که در این خصوص با رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفتگو کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلمان خدادادی گفت: در حال حاضر به دلیل اینکه ادامه تحصیل و رسیدن به مقطع عالیه یکی از اولویت‌های جوانان امروز شده تا پایان مقطع تحصیلی و اخذ دکترا، سن افراد در زمانی که وارد بازار کار می‌شوند از 30 سالگی عبور کرده و با شرط سن دیگر نمی‌توانند در سازمان‌های دولتی استخدام شوند.

وی تصریح کرد: این معضل برای پسران که در پایان تحصیل شرط کارت خدمت را نیز بردوش دارند، مشکلات را چندین برابر می‌کند که چندی پیش با بررسی مشکلات پیش‌روی جوان فارغ‌التحصیل، شورای ملی جوانان حداکثر سن جوانی را از 29 به 35 سالگی افزایش داد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: افزایش سن جوانی اقدام بسیاری بهنگامی از سوی مسئولان بود که با این روند بسیاری از مشکلات استخدامی و نگرانی جوانان در خصوص از دست دادن فرصت اشتغال در سازمان‌های دولتی کمتر شده و شرایط و ضوابط با توجه به این مصوبه در تمامی استخدامی‌ها باید لحاظ  شود.

وی در پاسخ به این سوال که مجلس شورای اسلامی به‌عنوان ناظر امر آیا هیچ‌گونه نظارتی بر روند اجرای این مصوبه دارد یا خیر؟ گفت: مجلس و کمیسیون اجتماعی هم باید به‌عنوان کمیسیون اصلی و تخصصی نظارت بر اجرای این قانون را با جدیت پیگیری کند تا اجرای این مصوبه تنها زبانی نباشد و عملیاتی شود.

خبرنگار: هدی نتاج

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال قانون مجلس شورای اسلامی مشکلات برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۸۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل مجلس برای تعطیل شدن پنج شنبه به جای شنبه، عدم همراهی با یهودیان بود!

علی بابایی کارنامی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از تصویب افزایش تعطیلات آخر هفته در کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داده و تاکید کرده است: «براساس لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته به دو روز در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد. ساعت کاری در هفته از ۴۴ به ۴۰ ساعت کاهش می‌یابد.

به گزارش دیدبان ایران، هنوز مشخص نیست که چه روز‌هایی تعطیل خواهد شد. دو پیشنهاد برای تعطیلی دو روزه آخر هفته وجود دارد که ممکن است شامل جمعه و شنبه یا پنجشنبه و جمعه شود. تصمیم نهایی در صحن علنی مجلس گرفته خواهد شد.» مجلس موظف شد که تعطیلی دو روزه در کشور را بررسی کند.

مجلس یازدهم، اما به دلیل ایرادات به قول قدیمی‌ها بنی‌اسرائیلی که مطرح شد نتوانست درباره روز این تعطیلی‌ها تصمیم بگیرد. اگر پنجشنبه و جمعه تعطیل شود، ایران عملا ۴ روز از اقتصاد دنیا باز می‌ماند چرا که پنجشنبه و جمعه در ایران تعطیل است و شنبه و یکشنبه در دیگر کشور‌های جهان. نمایندگان مخالف تعطیلی روز‌های شنبه هستند دلیل آن را مبحث تاریخی یهودیان می‌دانند.

قرآن از اصحاب "سبت" نام برده است که همان قوم یهود است که در روز شنبه از دستور الهى تجاوز مى‌کردند و خداى تعالى لعنت‌شان کرد و در معنی این آیه آمده است: «و محققا دانسته‌اید جماعتى از شما را که عصیان ورزیده حرمت شنبه را نگاه نداشتند، گفتیم: بوزینه شوید و راندگانى (دور از قرب حق)»

مجلس توپ تعیین روز‌های تعطیل را به زمین دولت انداخت

خلیل بهروزی‌فر، عضو کمیسیون اجتماعی در تشریح جلسه این کمیسیون به دیده بان ایران تاکید کرد: «درباره افزایش تعطیلات به دو روز و کاهش ساعت کاری هفته به ۴۰ ساعت برای کارمندان دولتی، مصوبه توسط کمیسیون اجتماعی انجام شد، اما تعیین روز‌های تعطیل را بر عهده دولت قرار داد.

مصوبه کمیسیون اجتماعی در صحن علنی نیز بررسی شد. دولت مکلف شد روز‌ها را بنا به اقتضای موجود مشخص کند که پنجشنبه و جمعه یا جمعه و شنبه تعطیل شود. روز‌های تعطیل در استان‌ها نیز در اختیار استانداری‌ها قرار گرفت، اما به عنوان قانون و قطعی نیست.»

او در پاسخ به این سوال که اگر بر اساس فشار‌هایی که بر دولت می‌آید پنجشنبه و جمعه تعطیل شود، ایران ۴ روز از دنیا عقب می‌ماند؟ به دیده بان ایران، گفت: «از نظر مناسبات اقتصادی، تجارت، سیاسی و ارتباطات بین‌المللی ایران ۴ روز از دنیا عقب می‌افتد در مرحله اول بیشتر بحث تعطیلی روز شنبه را داشتیم. اما به دلیل تعطیلی که شما اشاره کردید (تعطیلی یهودیان) کمیسیون تصمیم‌گیری را به دولت واگذار کرد.»

بهروزی‌فر در پاسخ به این سوال که مجلس توپ را در زمین دولت انداخته است؟ تاکید کرد: «ما موافق تعطیلی شنبه بودیم. دلیل مربوط به فشار‌ها به مجلس و دولت برای تعطیل نشدن روز شنبه، مربوط به مبحث تاریخی یهودیان است. حتی این را عنوان کردیم که گروهک منافقین یکی از آیات قرآن را به عنوان نماد و پرچم خود برگزیدند. بعد از آن بسیاری بودند که اکراه داشتند آن آیه الهی را بخوانند. در حالی که این آیه، وحی الهی است چه ربطی به آن‌ها دارد که آن را نخوانیم؟ یا می‌گفتند روز سیزدهم نحس است. آخه روز سیزدهم روزی است که به خداوند تعلق دارد و آن را خلق کرده است. برای تعطیلی روز شنبه نیز این اتفاق رخ داد که من آن را منطقی نمی‌دانستم؟»

دیگر خبرها

  • اعلام جزئیات کاهش ساعت کار هفتگی
  • رفع ابهام دونوبته شدن کنکور/ آیا با تاثیر معدل در کنکور عدالت اجتماعی برقرار می‌شود؟
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی لایحه تجارت در دستور کار
  • تشریح ابعاد لایحه تعطیلی پنج‌شنبه‌ها | این تعطیلی در چه صورتی لازم‌الاجراست؟
  • تشریح ابعاد لایحه تعطیلی پنج‌شنبه‌ها
  • دلیل مجلس برای تعطیل شدن پنج شنبه به جای شنبه، عدم همراهی با یهودیان بود!
  • «پنجشنبه‌» به عنوان دومین روز تعطیل آخر هفته تعیین شد
  • تعطیلی پنج شنبه ها و کاهش ساعات کار در ایستگاه آخر
  • مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس برای تعطیلی پنج‌شنبه‌ها
  • اعلام زمان گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی