Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهین‌تاج زن عشایری منطقه پیچاب باشت با دو فرزند قد و نیم قدش بدون سرپناه و در شرایطی سخت زندگی‌می‌کنند و هر لحظه امکان وقوع یک بحران وجود دارد. ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، شوهرش را 4 سال پیش زمانی که هنوز الناز به دنیا نیامده بود، از دست داد تا بماند و مردانه با مشکلات و سختی‌ها بجنگد به این امید که روزی وحید 9 ساله‌اش پایانی می‌دهد به تمام این رنج‌ها و مشقت‌ها.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکایت زنی است که سنش از 40 عبور نکرده ولی ناملایمات روزگار و زندگی در خانه خشت و گلی در کوه بدون کمترین امکانات از وی زنی 60 ساله نشان می‌دهد.

روستای مهرزدگان پیچاب شهرستان باشت واقع در 45 کیلومتری شهر باشت فاقد راه ارتباطی مناسب، برق، شبکه تلفن همراه و تلویزیون، خانه بهداشت و ...است، اما هنوز زندگی در آن جریان دارد هرچند به سختی برای ساکنانش می‌گذرد، ساکنانی که فکر می‌کنند نسل اندر نسل مستضعف و محروم هستند و باید با همین شرایط  به این دنیا بدرود بگویند.

شهین تاج 3 فرزند دختر و دو فرزند پسر دارد که دو تا از دخترانش و پسر بزرگش ازدواج کرده‌اند و هم اکنون با وحید 9 ساله و الناز 4 ساله زندگی‌می‌کند و روزگار سختی را می‌گذراند، ماجرا از این قرار است که در این منطقه دختران زیر 15 سال باید ازدواج کنند حتی در برخی مواقع دختر زیر 10 سال بوده که به خانه بخت می‌رود.

عشایر پیچاب باشت محروم از امکانات اولیه+فیلمکهگیلویه و بویراحمد| لنده در بن بست محرومیت؛ روستاییان چشم در انتظار احداث پل+فیلمتفاهم‌نامه رفع محرومیت روستاهای رودبار جنوب کرمان با قرارگاه قدس سپاه ‌امضا شد

از چرخش روزگار و رنج‌های رفته بر شهین می‌شود  کتاب نوشت و فیلم ساخت، خانه‌ای با سنگ خشکه و  مسقف به چوب دارد زمستان که می‌شود زیر پایش آب روان جاری می‌شود تا صبح از ترس زوزه گرگ و ...نمی‌خوابد.

30 راس دام دارد که 10 راس آن امانت پدرش بوده که باید از آنان نگهداری کند، گرگ نیز با شهین سر ناسازگاری دارد و برخی مواقع به گله ناچیز شهین می‌زند و یکی را با خود می‌برد.

می‌گوید به هر آنچه خدا داده راضی‌ام و امیدم به این است که روزی فرزندانم بزرگ شوند اما از این می‌ترسم نکند خود بمیرم و سرنوشت فرزندانم بدتر از آن باشد که بر خودم رفته است.

شهین از روزهای می‌گوید که چیزی برای خوردن ندارد و چشم به راه می‌ماند تا ببیند کسی از اهالی و یا رهگذری، قوتی برای خوردنشان می‌آورد.

تاکنون تلویزیون ندیده است و از نبود جاده ارتباطی، برق، شبکه تلفن همراه و ...گلایه دارد، آرزو دارد سرپناهی برای فرزندانش دست و پا کند و می‌گوید نگران آینده فرزندانم هستم.

در این منطقه خبری از بهداشت و درمان نیست و به دلیل کوهستانی و سخت گذر بودن هزینه خدمات دهی بالا است و شاید دلیل این محرومیت نیز همین باشد.

اگر کسی در روستا مریض شود باید روزها منتظر بماند تا چاره‌ای شود و شاید هم باید بنشیند تا بمیرد.

این روزها شهین روزگار خوشی ندارد و چشم به راه خیرانی بوده که شاید با احداث سرپناه برای وحید و الناز به آرزوی‌ دیرینه‌اش پایانی دهد.

فیلم و گزارش از سجاد نوبهار

انتهای پیام/ن

R41452/P4001/S6,69/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۸۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۱۸گازگرفتگی سگ در کهگیلویه و بویراحمد گزارش شد/کودک۹ساله در کما

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضائیان ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این معضل در شهر یاسوج به عنوان مرکز استان بیسار بیشتر است و دی‌ماه سال گذشته، یک پسر ۹ ساله در روستای «سرآبتاوه» مورد حمله سگ ولگرد قرار گرفت.

وی بیان داشت: این کودک از ناحیه صورت و دست مورد حمله قرار گرفت و به کما رفت و اکنون پس از ۱۰۵ روز همچنان در بیمارستان امام سجاد یاسوج بستری، در حالت کما و زیر دستگاه «این توبه» قرار دارد.

رضائیان تصریح کرد: یکی از مشکلات مهم بهداشتی و اجتماعی در بسیاری از شهرها و روستاها وجود سگ‌های ولگرد است که علاوه بر خطرات جانی حمله به انسان‌ها، باعث شیوع بیماری‌های قابل‌انتقال بین حیوان و انسان می‌شود.

کد خبر 6081078

دیگر خبرها

  • دستگیری ۱۸ قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
  • یادواره نخستین شهید مدافع وطن در کهگیلویه و بویراحمد
  • بوستان باشت نگینی سبز در جنوب کشور
  • سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • ۱۵۱۸گازگرفتگی سگ در کهگیلویه و بویراحمد گزارش شد/کودک۹ساله در کما
  • جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت
  • شهردار سی‌سخت معرفی شد
  • شهردار جدید شهر سی سخت معرفی شد
  • ۲ قلوزایی یک بز در ارتفاعات منطقه حفاظت شده خاییز
  • شهردار سی سخت معرفی شد