Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:08:59 GMT

تنش های سیاسی در تایلند افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۸۳۸۱

تنش های سیاسی در تایلند افزایش یافت

کوالالامپور - ایرنا - منابع خبری گزارش دادند: درپی اعلام دولت نظامیان مبنی بر به تاخیر افتادن چندین باره انتخابات سراسری تایلند که ریاست اتحادیه جنوب شرق آسیا را نیز بر عهده دارد، این کشور با تظاهرات مستمر مخالفان دولت در معرض تنش های سیاسی گسترده قرار گرفته است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از رسانه های آسیایی، گروه ها رقیب با برگزاری تظاهرات سراسری در بانکوک و برخی از شهرهای مهم، خواستار برگزاری هرچه سریعتر انتخابات سراسری و پایان دادن به حکومت نظامیان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این درحالی است که گروه های کوچک حامی نظامیان نیز شب گذشته با برگزاری راهپیمایی مشابه اظهار کردند که زمان برای برگزاری انتخابات در تایلند بسیار زود است.
طبق گزارش رسانه های آسیایی، بانکوک پایتخت تایلند روز گذشته با توجه به تظاهرات هر دو گروه مخالف و موافق دولت شرایط پرتنشی را تجربه کرد.
تایلند درسال 2014 نیز قبل از کودتای نظامی شاهد شرایط نابسامان، تنش های سیاسی و تظاهرات گسترده در سراسر کشور بود.
پرایوت چان اوچا افسر ارتش تایلند در سال 2014 با کودتای نظامی، دولت جدیدی را تشکیل داد و مخالفان خود را سرکوب کرد. وی وعده داد که در سال 2015 انتخابات سراسری را برگزار خواهد کرد اما از آن زمان تاکنون تاریخ های اعلام شده برای انتخابات، به طور مستمر به تعویق افتاده است.
به گزارش آسیا تایمز، اگرچه دولت کودتا اعلام کرده بود که در 24 فوریه 2019 (5 اسفند) انتخابات سراسری را برگزاری خواهد کرد، اما به تازگی اعلام شد که این تاریخ نیز به تعویق افتاده است.
'سیراویت سریتیوا ' یکی از رهبران گروه های سیاسی شرکت کننده در تظاهرات ضد دولتی به رسانه های این کشور گفت که مردم تایلند خواستار برگزاری هرچه سریعتر انتخابات هستند.
مخالفان دولت در تظاهرات خود با استفاده از عکس پینوکیو با دماغ دراز، چان اوچا او را دروغگوی بزرگ نامیدند.
دولت تایلند اعلام کرده که انتخابات به دلیل بر تخت نشستن رسمی' ماها واجیرالونگکورن' پادشاه جدید این کشور به تعویق افتاده است.
قرار است تاج گذاری پادشاه تایلند در اوایل ماه مه (اردیبهشت) برگزار شود.
کمیسیون انتخابات تایلند نیز روزهای 10 تا 24 مارس (فروردین 98) را به عنوان بهترین تاریخ برای برگزاری انتخابات معرفی کرده اما دولت تاکنون به این درخواست ها پاسخ نداده است.
مخالفان دولت معتقدند این کشور در 4 سال گذشته تحت سیطره نظامیان بوده و برگزاری انتخابات می تواند منجر به پایان دادن دوره حکومت آنها شده و دموکراسی را به کشوری که ریاست اتحادیه جنوب شرق آسیا ' آسه آن' را برعهده دارد، بازگرداند.
مخالفان دولت می گویند نظامیان و هواداران آنها درصدد ایجاد هرج و مرج در کشور برای تداوم حکومت نظامی هستند.
مالزی، اندونزی، تایلند، برونئی، فیلیپین، میانمار، ویتنام، سنگاپور، کامبوج و لائوس عضو اتحادیه آسه آن هستند که از سال 1967 با هدف توسعه اقتصادی و اجتماعی تشکیل شده و تایلند از ابتدای سال جدید ریاست دوره ای این اتحادیه را به دست گرفته است.
ناظران منطقه ای اعلام کردند که تنش های سیاسی در این کشور در رهبری تایلند بر اتحادیه تاثیر منفی خواهد گذاشت.
شبد**آساق **1599**1379

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تايلند انتخابات سراسري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۸۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی ظهر پنجشنبه در حاشیه سفر خود به مشهد اظهار کرد: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه هدف آماده شده است.

وزیر کشور گفت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088675

دیگر خبرها

  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • تظاهرات دانشجویان در آمریکا یادآور اعتراض‌ها به جنگ ویتنام است
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم