Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@19:46:28 GMT

اخلالگر فرودگاه گاتویک لندن دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۸۴۵۲

یک ماه پس از بحران هوایی فرودگاه گاتویک لندن که سه روز این فرودگاه را در ایام پرتردد تعطیلات کریسمس به تعطیلی کشاند، منابع انگلیسی از دست‌گیری فردی خبر می‌دهند که در همان ایام به پرواز پهپاد در نزدیکی فرودگاه هیترو متهم شده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، منابع انگلیسی اعلام کردند: «جورج روسو» 38 ساله متهم است که در تاریخ 24 دسامبر (سوم دیماه) در نزدیکی باند فرودگاه هیترو لندن، پهپاد خود را به پرواز درآورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او قرار است روز سه‌شنبه در دادگاه حاضر شود.

اخباری در رابطه با اتهام او و حادثه فرودگاه گاتویک منتشرنشده است اما گزارش‌ها حاکی است که این حادثه درست سه روز پس‌ازآن رخ‌داده است که در اثر پرواز پهپادهای ناشناس در نزدیکی فرودگاه گاتویک صدها پرواز لغو و ده‌ها هزار مسافر سرگردان شدند.

این وضع، سه روز فرودگاه گاتویک را به تعطیلی کشاند تا درنهایت ارتش انگلیس با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته نظامی، پهپادهای مزاحم را زمین‌گیر کرد و سرانجام فعالیت این فرودگاه پس از 72 ساعت از سر گرفته شد.

مقام‌های فرودگاه هیترو لندن نیز دو هفته پیش اعلام کردند که تمام پروازهای خروجی از این فرودگاه را به دلیل مشاهده یک پهپاد ناشناس متوقف کرده‌اند. یک ساعت پس از دخالت مأموران پلیس، اعلام شد که مشکل برطرف و پروازها دوباره از سر گرفته‌شده است.

پلیس انگلیس هنوز گزارشی درباره شناسایی اخلال گران این دو حادثه ارائه نداده است.

مقام‌های دو فرودگاه گاتویک و هیترو لندن به‌تازگی از تصمیم خود برای خرید تجهیزات ضد پهپاد خبر دادند. این تجهیزات چند 10 میلیون پوندی، از همان نوعی است که از سوی ارتش برای زمین‌گیر کردن پهپادهای مزاحم به کار گرفت.

دولت انگلیس نیز در نظر دارد تا برای جلوگیری از تکرار بحران فرودگاه گاتویک، قدرت پلیس این کشور را برای مقابله با پرواز پهپادهای مزاحم و غیرقانونی افزایش دهد.

یادآور می شود سطح هشدار امنیتی در انگلیس اکنون در مرحله شدید قرار دارد که به معنای احتمال زیاد وقوع حمله تروریستی در این کشور است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: لندن فرودگاه گاتویک اخلال بازداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۸۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛  برای اطلاع از تأخیر‌ها و تغییر برنامه پروازی با تلفن ۱۹۹ از اصفهان و شماره ۳۵۲۷۵۲۰۰ از شهرستان‌ها تماس بگیرید یا به تارنمای فرودگاه به نشانی https://isfahan.airport.ir مراجعه کنید.

دیگر خبرها

  • دستگیری یک تبعه لهستانی به اتهام جاسوسی برای روسیه
  • کارشناس شبکه ایران اینترنشنال: اسرائیل با پهپادهای پیتزا بر حمله کرد ؛ ایران دست بالا را دارد (فیلم)
  • تصاویری از فرودگاه اصفهان و رفع محدودیت‌‎های پرواز
  • بازگشت پرواز‌های فرودگاه اصفهان به حالت عادی
  • فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
  • محدودیت پرواز فرودگاه مهرآباد و امام لغو شد
  • ناگفته های خلبان اسرائیلی از ماموریت رهگیری پهپادهای ایرانی؛ این پیچیده‌ترین مأموریتی بود که داشتم | چنین حملاتی در جنگ‌های مدرن ندیدم
  • رژه ویژه پهپادهای انهدامی ارتش | پهپاد آرش۲ چگونه به تل‌آویو می‌رسد؟
  • گوشه ای از توان پهپادی و موشکی ارتش ؛ از پهپادهای کرار و آرش تا نمایش موشک‌‎های زمین به زمین + ویدئو
  • قدرت‌نمایی تجهیزات ارتش؛ از پهپادهای مهاجر، کمان، آرش و ابابیل و موشک های ستار و قائم تا خودروی TM و شیلتر مخابراتی