Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاج حسن بی‌اختیار شیشه را پایین داده بود. همان طوری که گرم صحبت بود کیف پولش را درآورده و یک تراول پنجاه هزار تومانی گذاشته بود کف دست دخترک.به گزارش بلاغ،شهید «حسن طهرانی مقدم» به عنوان پدر موشکی جمهوری اسلامی ایران، بیشترین نقش را در توسعه صنعت موشکی جمهوری اسلامی ایران داشته است؛ موشک‌هایی که امروز با برد ۲ هزار کیلومتری، خواب راحت را بر چشمان دشمنان جمهوری اسلامی ایران حرام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«دانشمند برجسته»، «مدیر بلند همت» و «پارسای بی‌ادعا» صفت‌هایی بودند که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای چند روز پس از شهادت «حسن طهرانی مقدم» در سال ۱۳۹۰ به او اطلاق کردند. خبرگزاری میزان بُرش‌هایی از زندگی این قهرمان کشورمان را که در کتاب «مردی با آرزو‌های دوربُرد» گردآوری شده است، منتشر می‌کند.

داستان بیست و چهارم

پشت چراغ قرمز ایستاده بودند. یکی از همان جلسات کاری بین فرماندهان توی ماشین برقرار بود. حرف‌ها گل انداخته بود و کسی حواسش به دختر بچه کم سالی که اسپَند تقریبا خاموشش را در اطراف ماشین تکان می‌داد، نبود. مثل خیلی از سرنشینان ماشین‌های کناری. هوا سرد بود و شیشه‌ها را همه بالا کشیده بودند. دخترک ایستاده بود کنار پنجره و منتظر بود. حاج حسن بی‌اختیار شیشه را پایین داده بود. همان طوری که گرم صحبت بود کیف پولش را درآورده و یک تراول پنجاه هزار تومانی گذاشته بود کف دست دخترک. چراغ سبز شده بود و ماشین راه افتاده بود. با اینکه مسافران ماشین همه از فرماندهان بودند و دست‌شان به دهان‌شان می‌رسید، ولی تا آن روز نشده بود که بیشتر از یکی دو هزار تومان به اهالی سر چهارراه‌ها کمک کنند. آن هم در صورتی که موردش گیر سه پیچ بدهد و شیشه شان پایین باشد و حال‌شان خوش باشد و مشغول صحبت با کسی نباشند و هزار، اما و اگر دیگر.

با این حال جز دخترک اسپند دود کن کسی از مسافران ماشین از این کار حاج حسن تعجب نکرده بود. چرا که حاج حسن دست و دلبازترین کسی بود که می‌شناختند. دست خودش نبود. انگار توی بخشیدن هم به کم راضی نمی‌شد. حتی اگر پنجاه هزار تومان تنها موجودی کیفش بود، باز هم یک لحظه برای دادنش مردّد نمی‌شد.

توی این جور موارد، حاجی، نمایندگی مجاز «حاتم طائی» توی قرن بیست و یکم بود. شب‌ها که خسته و دیر به خانه برمی‌گشت همیشه یکی دو تا مشتری جلوی خانه‌اش ایستاده بودند به گفتن مشکلات و گرفتن کمک. آن‌ها را که می‌توانست خودش می‌داد و آن‌ها که از توانش خارج بودند، معرفی می‌شدند به افراد خیّر دیگر. کسی دست خالی از در خانه‌اش برنمی‌گشت. حتی اگر کسی نمی‌آمد و چیزی نمی‌گفت: هم، حاجی سرش درد می‌کرد برای کمک. مگر آن پسر پرستار زهرا کوچولو که پول نداشت طبقه بالای خانه‌شان را بسازد و بعد از چند سال با زنش زیر یک سقف زندگی کند، خودش چیزی گفته بود؟ یا آن نگهبان بیمارستانی که مادر حاج حسن توی آن بستری بود و دخترش به خاطر نداشتن جهیزیه ازدواج نمی‌کرد. حاج حسن را می‌شناخت؟ یا مردمان آن روستای شمال می‌دانستند چه کسی هر سال هزینه مشهد رفتن دسته جمعی‌شان را می‌دهد و به بازسازی مسجدشان کمک می‌کند؟ اصلا مثنوی هفتاد من می‌شود شرح کمک‌های حاجی. آدم از کدام‌شان تعریف کند؟ چطور تعریف کند؟ چقدر توضیح اضافی بدهد که مردمان حسابگر امروزی که خودخواهی و بی خیالی از سر و کولشان بالا می‌رود، این چیز‌ها را باور کنند؟

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۸۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت هفت تن بر اثر تصادف زنجیره‌ای در حاجی آباد


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، حسین قاسمی افزود: این حادثه ساعت ۱۲ و ۲۷ دقیقه دیروز، بین یک دستگاه تریلی، سمند، پژو پارس، پژو ۲۰۶ و پراید رخ داد که بالافاصله سه دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ از پایگاه‌های جاد‌های قطب آباد، فین، سیاهو و یک تیم امداد و نجات هلال احمر به محل اعزام شد.
وی گفت: بعد از انجام اقدامات درمانی اولیه شامل، رگ گیری، پانسمان و کنترل خونریزی، فیکس کردن اندام آسیب دیده سه نفر از مصدومان به بیمارستان خلیج فارس، دو نفر به بیمارستان شهید محمدی و یک مصدوم به بیمارستان فاطمه الزهرا (س) حاجی آباد منتقل شد.
قاسمی با اشاره به اینکه یکی از مصدومان رضایت به انتقال به بیمارستان نداده است، افزود: مصدومان این حادثه دچار ترومای متعدد بودند که همگی هوشیار هستند.

بیشتربخوانید:  انسداد و یک طرفه شدن بخشی از جاده بندرعباس به خمیر و لار
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: سه نفر از مصدومان زن و چهار نفر مرد هستند.
وی افزود: یکی از مصدومان خانم باردار ۲۵ ساله‌ای بود که اکنون تحت نظر است.

دیگر خبرها

  • دوربرگردان ایمن در تقاطع اورکت حاجی محور بندرترکمن به آق قلا احداث می شود 
  • ۳۰ فراز جزءمحور انس و الفت آیه‌های قرآنی با زندگی امروز
  • نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور گسترش می‌یابد
  • افزایش بهای بلیت قطار شهری مشهد اعمال شد
  • اعتبار ۲۴۰ همتی وزارت آموزش و پرورش در بودجه سال ۱۴۰۳
  • مصدومیت هفت تن بر اثر تصادف زنجیره‌ای در حاجی آباد
  • میزان تولید تخم مرغ در استان قم به ۱۳۵ هزار تن رسیده است
  • ۲ درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود
  • سهمیه حجاج افغانستانی مشخص شد
  • بازار خودرو قابل پیش‌بینی نیست