Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24 -مدیرکل بیمه بیکاری وزارت کار گفت: کارگران مکلفند ظرف ۳۰ روز پس از بیکاری با اعلام مراتب بیکاری به واحدهای کار، آمادگی خود را برای اشتغال تخصصی اعلام کنند.

مدیرکل بیمه بیکاری وزارت کار گفت: کارگران مکلفند ظرف ۳۰ روز پس از بیکاری با اعلام مراتب بیکاری به واحدهای کار، آمادگی خود را برای اشتغال تخصصی اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال گذشته حدود ۱۶ هزار نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری، بازگشت به اشتغال داشته اند.

کریم یاوری، درباره مهلت کارگران برای دریافت بیمه بیکاری گفت: در سال گذشته حدود 30 هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری به مراکز آموزش فنی و حرفه ای برای مهارت آموزی، بازآموزی و تجدید مهارت معرفی شدند و در 9 ماهه سال جاری، حدود 22 هزار و 500 نفر به مراکز فنی و حرفه‌ای معرفی شدند.

وی ادامه داد: مقرری بیمه بیکاری برای کارگران مشمول از روز اول بیکاری قابل پرداخت است، کارگران مکلفند ظرف 30 روز از تاریخ بیکاری با اعلام مراتب بیکاری به واحدهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آمادگی خود را برای اشتغال تخصصی و یا مشابه آن اعلام کنند.

یاوری با اشاره به اینکه هم اکنون حدود 254 نفر از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند، افزود: کارگران مجرد، مشمول بیمه کاری حداقل 6 ماه و حداکثر 36 ماه و کارگران متأهل و متکفل حداقل 12 ماه و حداکثر50 ماه به نسبت سابقه کاری می‌توانند از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه ایام مقرری بیمه بیکاری جز سابقه بیمه‌ای قابل قبول برای بازنشستگی کارگران محاسبه می شود، گفت: برای تعادل بخشی به منابع و مصارف بیمه بیکاری و افزایش پوشش مقرری بگیران بیمه بیکاری، کارگاه های مشترک بین ادارات کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی و تأمین اجتماعی و شرکای اجتماعی، شکل گرفته و به جدیت این موضوع را پیگیری می کنند.

یاوری ادامه داد:کارآفرینان و کارفرمایان در تمامی واحدهای تولیدی، صنفی، خدماتی و کشاورزی، برای بهره مندی نیروی کار خود از مزایای قانونی نسبت به بیمه کردن کارگران اقدام کنند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با اشاره به پیگیری برای اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری افزود: پیگیری برای اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری در اولویت وظایف قانونی دست‌اندرکاران اجرای قانون بیمه بیکاری قرار دارد و در سال گذشته حدود 16 هزار نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری، بازگشت به اشتغال داشته‌اند.

منبع:تسنیم

منبع: ساعت24

کلیدواژه: بیمه بیکاری کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۸۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: سال گذشته همه شهرستان‌ها به جز یک شهرستان بیش از ۱۰۰ درصد تعهد اشتغال خود را محقق کردند.
 امین بابایی افزود: لازم است مسئولان و فرمانداران با حضور در میان کارگران و مجموعه‌های کارگری و کارخانجات پیگیر مسائل این قشر زحمتکش باشند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: محور اصلی برنامه‌های این اداره در هفته کار و کارگر، سلامت جامعه کارگری است لذا قرارگاه آموزش و ایمنی کارگران برای واحد‌های کوچک کارگری ایجاد شده تا با ترویج بحث آموزش، آمار حوادث ناشی از کار را در جامعه هدف کارگری به حداقل برسانیم.

وی همچنین میزان تعهد اشتغال شهرستان‌های خراسان رضوی در سال جاری را ۷۹ هزار و ۸۱۸ نفر عنوان کرد و افزود: سال گذشته همه شهرستان‌ها به جز یک شهرستان بیش از ۱۰۰ درصد تعهد اشتغال خود را محقق کردند.

 

دیگر خبرها

  • مهلت هفت روزه به کارفرمایان برای معرفی اتباع غیرمجاز
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر هرمزگان برای بیمه رایگان تمدید شد
  • فردا، آخرین مهلت دریافت کارت کنکور
  • بیکاری زیبنده جوانان شهر شرینو نیست
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • جذب حدود ۵۳ میلیارد ریالی تسهیلات دولتی برای مشاغل خانگی نیشابور
  • تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال خراسان رضوی
  • تمدید مهلت نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری