Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@09:53:21 GMT

کشف شواهدی از حیات در زیر یخ‌های قطب جنوب

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۸۷۹۵

کشف شواهدی از حیات در زیر یخ‌های قطب جنوب

محققان پس از حفاری دریاچه‌ای در قطب جنوب شاهد حیات در زیر یخ‌های این منطقه بودند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، محققان پس از حفاری دریاچه قدیمی در قطب جنوب شواهد شگفت‌انگیزی از حیات را در عمق 600 کیلومتری کشف کردند.

براساس گزارش «تک اکسپلوریست»، آنها جانوران بسیار کوچکی از جمله خرس آبی، جلبک‌ها، آغازیان و سخت‌پوستان کوچک را در بخشی از آب پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر دانشمندان در تلاش هستند تا اطلاعاتی از مواد و توالی DNA این نمونه‌های کشف‌شده را مورد بررسی قرار دهند.

پیش از این نیز کاوشگران استرالیایی ساکن در قطب جنوب با استفاده از کاوشگر یخ‌های جنوبگان، به یافته‌های جدیدی در مورد جانداران ساکن در این شرایط سخت زندگی دست یافته‌اند. نوع جدیدی از شقایق دریایی، باعث شده است که این تحقیقات تبدیل به یکی از پررنگ‌ترین جستجو در قطب جنوب شود.

قطب جنوب به‌عنوان یکی از ناشناخته‌ترین نقاط روی زمین برای انسان‌، محل زندگی امنی برای گونه‌های نایابی از جانداران دریایی است، از این گونه‌ها می‌توان به اسفنج‌های دریایی، عنکبوت‌های دریایی، خیارهای دریایی، توتیا و ستاره‌های دریایی اشاره کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قطب جنوب دریاچه حفاری کشف حیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۸۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، محققان دریافتند بیش از یک چهارم بیماران در مرکز پزشکی دانشگاه پیتسبورگ پنسیلوانیا که در دهه گذشته به دنبال درمان برای فیبریلاسیون دهلیزی بودند، کمتر از ۶۵ سال داشتند.

به گفته محققان، این میزان بسیار بیشتر از شیوع ۲ درصدی فیبریلاسیون دهلیزی که معمولاً در بین افراد غیر مسن تخمین زده می‌شود است.

دانش رایج در میان متخصصان قلب این است که در افراد زیر ۶۵ سال، فیبریلاسیون دهلیزی بسیار نادر است و خطرناک نیست. دکتر «آدیتیا بونسل»، محقق اصلی و الکتروفیزیولوژیست قلب، گفت: «اما واقعاً هیچ داده‌ای برای تأیید این موضوع وجود ندارد.»

این مطالعه همچنین نشان داد که احتمال مرگ و یا بستری شدن در بیمارستان به دلیل نارسایی قلبی، سکته مغزی یا حمله قلبی در بیماران جوان‌تر مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی بیشتر است.

فیبریلاسیون دهلیزی ضربان قلب نامنظم در حفره‌های فوقانی قلب است. این وضعیت خطر نارسایی قلبی و سکته مغزی را در افراد افزایش می‌دهد.

بونسل در ادامه افزود: «ما در سال‌های اخیر شاهد تعداد بیشتری از بیماران جوان مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی بوده‌ایم.»

برای این مطالعه، محققان از سوابق سلامت الکترونیکی بیش از ۶۷۰۰۰ بیمار که بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ تحت درمان فیبریلاسیون دهلیزی بودند، استفاده کردند.

در طول این دهه، میزان بقای بیماران مرد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی، ۳۰ تا ۵۰ درصد بدتر از بیماران بدون این بیماری بود.

اختلال ضربان قلب در زنان حتی سخت‌تر بود، با نرخ بقای ۸۰٪ تا بیش از سه برابر بدتر برای آنهایی که فیبریلاسیون دهلیزی داشتند نسبت به آنهایی که فاقد آن بودند.

کد خبر 6086947

دیگر خبرها

  • حادثه دریایی جدید در جنوب غرب عدن
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • حادثه دریایی در جنوب غرب عدن
  • شبه قمر زمین از ماه کنده شد
  • بازدید سرزده یک تمساح از پایگاه هوایی آمریکا + فیلم
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • ایلان ماسک: شواهدی از بیگانگان ندیده‌ایم
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان، ۴ اردیبهشت
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان
  • حماس: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان ناصر شواهدی بر نسل‌کشی فلسطینیان است