Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@13:36:12 GMT

آیه‌نگاشت/ تمسخر؛ یک گناه ظاهری و چند گناه باطنی

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۸۸۲۸

آیه‌نگاشت/ تمسخر؛ یک گناه ظاهری و چند گناه باطنی

به گزارش ایکنا از لرستان، استهزا در ابتدای نظر یک نگاه ولی در باطن چند گناه است مثلاً در مسخره کردن گناهان «تحقیر»، «خوار کردن»، «کشف عیوب»، «اختلاف‌افکنی»، «غیبت»، «کینه»، «فتنه»، «تحریک»، «انتقام» و «طعنه به دیگران» نهفته است.
گاهی مسخره کردن برخاسته از ثروت است، گاهی ریشه استهزا علم و مدارک تحصیلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاهی ریشه مسخره توانایی جسمی است، گاهی انگیزه مسخره کردن دیگران عناوین و القاب دهان پُرکن اجتماعی است، گاهی نیز طمع به مال باعث مسخره کردن می‎شود و گاهی نیز ریشه مسخره کردن به جهل و نادانی برمی‎گردد.

چنان‌که در آیه 67 سوره بقره در این رابطه آمده است: «وَإِذْ قَالَ مُوسَى لِقَوْمِهِ إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تَذْبَحُواْ بَقَرَةً قَالُواْ أَتَتَّخِذُنَا هُزُوًا قَالَ أَعُوذُ بِاللّهِ أَنْ أَكُونَ مِنَ الْجَاهِلِينَ؛ و هنگامى‌كه موسى به قوم خود گفت‏ خدا به شما فرمان می‎‎‏دهد كه ماده گاوى را سر ببريد گفتند آيا ما را به ريشخند می‎‎‏گيرى گفت پناه می‎‎‏برم به خدا كه [مبادا] از جاهلان باشم».

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان چندرسانه ای آیه نگاشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۸۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام این ۱۲ سال، منتظر این اخبار بودم

همسر شهید رضایی‌نژاد در صفحه شخصی خود نوشت: «اندازه تمام لحظات رفتن داریوش در تمام این ۱۲ سال و.. منتظر این اخبار بودم؛ به خون‌های بی‌گناه ریخته‌تان سوگند که ما پیروزیم.»

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شهره پیرانی همسر شهید داریوش رضایی‌نژاد از شهدای هسته‌ای در صفحه شخصی خود در واکنش به پاسخ سپاه پاسداران به رژیم غاصب صهیونیستی نوشت:

«اندازه تمام لحظات رفتن داریوش در تمام این ۱۲ سال و.. منتظر این اخبار بودم؛ به خون‌های بی‌گناه ریخته‌تان سوگند که ما پیروزیم.»

کد خبر 744255

دیگر خبرها

  • واکنش شورا به توهین یک مدیر زاکانی /خط قرمز ما ادب است
  • (تصاویر) رقص دلقک با کودکان بی‌گناه قربانی جنگ غزه
  • معرفی میش مرغ ایرانی از ویژگی ظاهری تا محل زیست این پرنده (+عکس)
  • واگذاری ۵۱۵ واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد قزوین
  • برادر کونته اینزاگی را مسخره کرد: به ما نمی‌خوری!
  • تمسخر برادر عبدالرزاق حمدالله توسط برادر بنزما!
  • مخالفت علنی دیوگو دالو با اریک تن هاخ: بیش از حد شوت دریافت می‌کنیم
  • حُسن خلق و آثار و برکات آن در زندگی انسان ها
  • اختلال دوقطبی چیست؟
  • تمام این ۱۲ سال، منتظر این اخبار بودم