Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضائیان اصل گفت: با وجود تحریم ها در ایزوایکو توانسته ایم نه‌تنها به مرز این دانش دست پیدا کنیم بلکه از آن فراتر رفته و در زمینه‌ی تعمیر ریگ‌های حفاری به خودکفایی رسیده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، «حمید رضائیان اصل» در جمع اعضای بسیج اساتید بازدید کننده از شرکت  مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) خاطرنشان کرد: هرگاه از صنایع دریایی سخنی به میان ‌آید، طیف گسترده‌ای از صنایع مدنظر است، اما مهم این است که ما چقدر توانسته‌ایم در این زمینه فعال باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بابیان اینکه این مجتمع صنعتی با تلاش شبانه‌روزی کارکنانش توانسته به جایگاه خوبی دست پیدا کند، افزود: در ابتدا به آسیب‌شناسی پرداختیم و در این مسیر استفاده از ظرفیت دانشگاه بسیار راه گشا بود و توانستیم با شناسایی نقاط ضعف به جایگاه امروزمان دست پیدا کنیم.

 

مدیرعامل شرکت مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران با اشاره به استفاده از ظرفیت نخبگان دانشگاهی گفت: با جذب نخبگان دانشگاهی و راه‌اندازی یک مرکز دانش‌بنیان توانستیم بسیاری از مشکلاتی که پیش روی صنعت کشتی‌سازی را مرتفع سازیم.

 

رضائیان با ذکر این نکته که هر تهدیدی می‌تواند به وجود آورنده یک فرصت باشد، عنوان کرد: درگذشته دانش تعمیرات ریگ‌های حفاری در اختیار انگلستان و آمریکا بود و به همین دلیل نیز با آغاز تحریم‌ها، در این زمینه با مشکلاتی مواجه شدیم.

 

وی تصریح کرد: با وجود تحریم ها در ایزوایکو توانستیم نه‌تنها به مرز این دانش دست پیدا کنیم بلکه از آن فراتر رفته و در زمینه‌ی تعمیر ریگ‌های حفاری نیز به خودکفایی برسیم و امروز کشور در این زمینه خودکفاست.

 

مدیرعامل ایزوایکو با اشاره به اینکه ایزوایکو به دانش ساخت انواع شناورها با استانداردهای بین‌المللی دست‌یافته‌ گفت: از این به بعد دیگر این مجتمع نیازمند حمایت همه‌جانبه مجلس، دولت و نظام است تا پروژه‌هایی که توان ساخت و تعمیر آن در کشور وجود دارد به شرکت‌های خارجی سفارش ندهند.

 

رضائیان در پایان بابیان اینکه دانشگاه باید در حوزه‌ منابع انسانی نیز ورود کند درخواست کرد که دانشگاه باید با شناخت مشکلات صنعت نیروهای کارآمد را جهت رفع مشکلات صنعت تربیت کند تا ارتباط بین صنعت و دانشگاه پویا و کاربردی باشد.

 

«احسان کامرانی»، مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه نیز در حاشیه‌ بازدید از مجتمع ایزوایکو با اشاره به موضوع  اقتصاد دریا محور گفت: متخصصان به این نتیجه رسیده‌اند که ما در استان هرمزگان از تمام ظرفیت دریا استفاده نمی‌کنیم و باید ضمن شناسایی ظرفیت‌ها آن‌ها را ارتقا دهیم.

 

وی افزود: این بازدیدها زمانی می‌تواند مؤثر واقع شود که ما با کمک‌ها و پیشنهادهای علمی خود بتوانیم ظرفیت مجموعه‌های صنعتی را هرچند ناچیز ارتقا دهیم و باید توجه داشت همین مقدار ناچیز می‌تواند علاوه بر ارزآوری اشتغال پایدار را نیز به همراه داشته باشد.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به تأسیس و راه‌اندازی اندیشکده‌های مختلف در کشور، اظهار کرد: وظیفه‌ این اندیشکده‌ها تولید فکر است و ما نیز امیدواریم با تولید فکر و ایده بتوانیم چشم‌انداز روشنی را در آینده رقم بزنیم.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه هرمزگان با اشاره به نمونه‌های جهانی این اندیشکده‌ها و نقش آن‌ها در پویایی صنایع دنیا گفت: ما در کشور در حدود 50 اندیشکده داریم که سه اندیشکده آن در استان هرمزگان است و بزودی سه اندیشکده دیگر نیز به این مراکز اضافه خواهد شد تا بتوانیم اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها را ساماندهی و از ظرفیت فکری آن‌ها استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به دستاوردهای ایزوایکو درزمینه‌ ساخت و تعمیر انواع شناورها، عنوان کرد: ایزوایکو نمونه هلدینگ کارآمد و موفق در استان هرمزگان، کشور و منطقه است و اگر دانشگاه و مراکز علمی، پژوهشی و فناوری در کنار آن قرار گیرند می‌تواند مرزهای دانش را با سرعت بیشتری درنوردد.

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی خبرگزاری شبستان سفر رئیس جمهور به گلستان جنوب کرمان ایران حجت الاسلام روحانی ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان مسجد تودیع و معارفه انقلاب اسلامی ایزوایکو استان هرمزگان تحریم ها خودکفایی هرمزگان بسیج اساتید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۸۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارک علم و فناوری پردیس باید به شهری در تراز جهانی تبدیل شود

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: بخش علمی و فناوری مزیت کشور است و باید در سطح کشور چنین پارک های علم و فناوری توسعه و گسترش یابد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور با حضور در پارک فناوری پردیس و پارک فناوری سلامت پردیس ضمن حضور در سیزدهمین نشست هیات امنا، از جدیدترین دستاوردهای شرکت های دانش بنیان این مجموعه علمی در حوزه تولیدات و تجهیزات پزشکی، دارویی، حمل و نقل و طراحی و ساخت تجهیزات هواپیما، مالی و بانکی، صنعتی و انرژی بازدید کرد و با توضیحات مسئولان مربوطه در جریان جدیدترین تولیدات علمی و فن آور شرکت های دانش بنیان این مجموعه و برخی مشکلات آنها قرار گرفت.

معاون اول رئیس جمهور همچنین در سیزدهمین نشست هیات امنای مشترک پارک فناوری پردیس و پارک فناوری سلامت شرکت کرد و در این جلسه رئیس پارک فناوری پردیس و پارک فناوری سلامت پردیس و اعضای هیأت امنا به تشریح مشکلات، درخواست ها و مسائل خود پرداختند.

مخبر در این نشست با تاکید براینکه پارک علم و فناوری پردیس باید به شهری در تراز جهانی تبدیل شود و در مجامع بین المللی حضور فعالانه داشته باشد، گفت: بخش علمی و فناوری مزیت کشور است و باید در سطح کشور چنین پارک های علم و فناوری توسعه و گسترش یابد و همچنین با وجود دیپلماسی و سیاست خارجی فعال دولت سیزدهم و عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان های مهم اقتصادی و تجاری بین المللی، باید شرکت های دانش بنیان از این مزیت حداکثر استفاده را ببرند.

وی تاکید کرد: بزرگترین مزیت کشور و جمهوری اسلامی، وجود نیروی جوان و نخبه است که خداوند به این کشور عطا کرده و مسئولین دولتی و حکومتی باید از این فرصت حداکثر استفاده را داشته باشند.

مخبر با اشاره به پاسخ موشکی و پهپادی ایران به حمله موشکی نظامیان صهیونیست به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، تاکید کرد: در دنیای امروز در اختیار داشتن علم منبع قدرت است و آنچه دشمنان ما را در عملیات اخیر از قدرت ایران دچار ترس و دلهره ساخته، داشتن علم و دانش ساخت تکنولوژی های جدید است و نه صرف در اختیار داشتن این محصولات.

مخبر گفت: پارک‌های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم و بهترین مدل برای اداره و حل مسائل کشور هستند که باید بستر فعال شدن بخش خصوصی با تکیه بر این شرکت ها و جوانان تحصیل کرده فراهم شود.

وی تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری باید به همه ارکان دولت برای بهره‌گیری از چنین فرصتی در راستای حل مشکلات وزارتخانه‌ها کمک کند.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: آینده اقتصاد جهان، اقتصاد دیجیتال است که خوشبختانه مزیت کشور و جمهوری اسلامی ایران در همین بخش است و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باید پس از شناسایی بسترهای دانش بنیان وزارتخانه‌ها به شرکت‌های دانش بنیان ماموریت دهد تا به حل مشکلات آنان کمک کنند.

وی همچنین با تاکید براینکه با حضور و بازدید از نمایشگاه ها و دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و تلاش های جوانان نخبه، خلاق، مدیر و مدبر به وضوح مشاهده می کنیم که تمام مشکلات و مسایل کشور توسط این جوانان حل شدنی است، تصریح کرد: در زمان بروز هر گونه مشکل و مسأله با مراجعه به نیروی های نخبه، جوان، با انگیزه، دیندار و وطن پرست توانستیم در حداقل زمان ممکن، با بهترین کیفیت و کمترین هزینه بسیاری از مشکلات کشور را حل و فصل کنیم.

مخبر با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای جدی و اصلی دولت سیزدهم فعال کردن شرکت های دانش بنیان است، افزود: مقام معظم رهبری و رئیس جمهور برای فعال کردن بیش از پیش حرکت و فعالیت شرکت های دانش بنیان همواره تاکید کرده اند و دستورات لازم را در این زمینه داده اند که با توجه به حرکت صنعت و اقتصاد در دنیای امروز به سمت فناوری های دانش بنیان، هوش مصنوعی و فناوری های پیشرفته و با توجه به مزیت کشور در داشتن نیروهای جوان و نخبه، نباید از دنیا عقب بمانیم.

وی اظهار کرد: وزارتخانه‌ ها موظف هستند حمایت و حرکت دانش بنیانی در کشور را دنبال کنند که در همین راستا معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری مسایل و خواست های این شرکت های دانش بنیان را در دولت مرتب دنبال می‌کند.

مخبر با اشاره به برخی مشکلات فعالیت های شرکت های دانش بنیان تاکید کرد: دستگاه‌ ها باید به محصولات و دستاوردهای این شرکت ها اطمینان کنند و همچنین مسائل مالی و ارزی، گرفتن سهم بازار داخلی و خارجی و صادرات محصولات آنان در دولت پیگیری می شود.

معاون اول رئیس جمهور به نامگذاری سال جدید با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی مقام معظم رهبری اشاره و تاکید کرد: جهش تولید بدون تکیه به نیروهای نخبه، خلاق و شرکت‌های دانش بنیان میسر نیست و در بازدید از تمام بخش های پارک فناوری پردیس محصولات و تولیدات بخش های مختلف این مجموعه افتخارآمیز است تا جاییکه در برخی محصولات تنها در دو کشور جهان تولید می شود. با این حال مردم از چنین افتخارآفرینی توسط جوانان نخبه و تحصیلکرده ایرانی کمتر مطلع هستند و در کشور به چنین دارایی و ظرفیت عظیم کمتر توجه می شود.

در این بازدید سه ساعته که با همراهی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت پذیرفت، دو مجموعه فناورانه جدید نیز افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خارج شدن واحد یک نیروگاه حرارتی بیستون
  • رشد تولید باید به جهش تبدیل شود
  • رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود
  • نگاه ما به حوزه اتباع و مهاجرین نگاه فرصت تهدید است
  • اندیشکده تعزیه راه اندازی می‌شود/ اساسنامه منتظر تایید وزیر فرهنگ است
  • اندیشکده تعزیه راه اندازی می‌شود/اساسنامه منتظر تایید وزیر فرهنگ است
  • حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی
  • ◄ غفلت بزرگ موسسه های آموزشی و دانشگاه های دریایی
  • پارک علم و فناوری پردیس باید به شهری در تراز جهانی تبدیل شود
  • بررسی آمادگی برای گذر موفق از پیک مصرف برق سال‌ جاری