Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-24@20:06:06 GMT

دانشگاه اکسفورد با هواوی قطع همکاری کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۸۸۴۲

در ادامه تنش ها میان آمریکا و شرکت هواوی، این بار دانشگاه اکسفورد اعلام کرده از این پس کمک هزینه های تحقیقاتی از شرکت هواوی را قبول نمی کند.به گزارش بلاغ،هواوی با مقاومت روزافزونی از سوی دولت آمریکا و کشورهای دیگر روبرو است. در این میان دانشگاه اکسفورد نیز به جمع گروه ها و سازمان هایی که روابط خود را با این شرکت چینی محدود کرده اند، پیوسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دانشگاه اعلام کرده از هم اکنون کمک هزینه های تحقیقاتی یا کمک های مالی شرکت هواوی را قبول نمی کند. ممنوعیت مذکور ناشی از نگرانی عمومی است که در ماه های اخیر درباره شراکت های انگلیس با هواوی به وجود آمده است.

هرچند اکسفورد کمک های مالی جدید قبول نمی کند اما پروژه های در حال اجرای آن متوقف نمی شود و همچنان ادامه می یابد. این موارد شامل دو پروژه است که دانشگاه تایید کرده و  هواوی ۶۹۲ هزار پوند سرمایه برای آنها هزینه می کند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۸۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳ نفر در آلمان به ظن جاسوسی سطح بالا برای چین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پولیتیکو، مقامات آلمان سه فرد را به ظن جاسوسی برای چین و تامین اطلاعات نظامی برای سرویس اطلاعاتی پکن، بازداشت کرد.

براساس اعلام دادستانی آلمان، هر سه مظنون تبعه آلمان و مظنون هستند که از زمانی نامشخص قبل از ژوئن ۲۰۲۲، با سرویس مخفی چین همکاری «به شدت» نزدیکی داشته‌اند.

دادستانی آلمان یکی از مظنونین را «توماس آر.» و کارمند وزارت امنیت داخلی چین و دو مظنون دیگر را «هروینگ اف.» و «اینا اف.» مالک شرکتی در دوسلدورف معرفی کرده است.

به ادعای دادستانی برلین، مالکان شرکت مذکور زوج بوده و از طریق این شرکت با یکی از دانشگاه‌های آلمان قرارداد همکاری امضا می‌کنند. در این قرارداد، توافقی درباره انجام مطالعات به نیابت از یک شریک چینی در حوزه قطعات کلیدی ساخت و راه‌اندازی ناوهای جنگی قدرتمند لحاظ شده بود.

کد خبر 6085526

دیگر خبرها

  • (ویدیو) غوغای دوربین گوشی پی ۷۰ هواوی؛ سامسونگ و اپل گرفتار شدند
  • غوغای دوربین گوشی پی70 هواوی / سامسونگ و اپل گرفتار شدند (فیلم)
  • توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف
  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • ایرانول با دانشگاه شریف هم پیمان شد
  • گوگل کارکنان معترض به همکاری این شرکت با اسرائیل را اخراج کرد
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • بازداشت ۳ نفر در آلمان به ظن جاسوسی سطح بالا برای چین