Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دیدار و همایش دانش آموزان دختر دبیرستان شبانه روزی عشایر استان گفت: ایجاد شرایط و مهارت آموزی در دبیرستان فنی و حرفه ای- توسعه طرح ایران مهارت و ارائه مهارت‌ها در مراکز یادگیری محلی است.

وی افزود: دبیرستان‌های شبانه روزی فرصتی برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان عشایر است و باید شرایط و امکانات مناسب برای آنان فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار با تقدیر از اقدام‌های ارزشمند مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و حوزه آموزش و پرورش عشایر در فراهم کردن بستر‌های مناسب جهت ادامه تحصیل دانش‌آموزان عشایر گفت:کسانی که در حوزه تعلیم و تربیت عشایر فعالیت می‌کنند از بهترین خادمان در جامعه هستند.

وی خطاب به دانش آموزان دختر عشایر و با اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) بیان کرد: حضرت فاطمه بانویی است که افتخار همسری بزرگمردی را دارد که همه آزادگان جهان به عدالت-شجاعت و مردانگی وی اعتقاد و اعتراف دارند.

 احمدی افزود : حضرت فاطمه زهرا (س) کسانی را می‌خواهد که ادامه‌دهنده سبک زندگی وی باشند.

وی گفت: توصیه می‌کنم برای شناخت شخصیت و جایگاه فاطمه زهرا (س) بیشتر مطالعه و تحقیق کنید

استاندار به تمدن بزرگ و ماندگار ایران اشاره کرد و افزود : آنچه برای ما به ماندگار مانده مردانگی –عفت- شجاعت و دفاع پدران و مادران بزرگی است که این ابهت را به ما انتقال دادند.

وی گفت: جهت عقب نماندن از چرخ توسعه جهانی باید شرایط و امکانات و دسترسی به مراکز تولید و اشتغال بومی را فراهم کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت:امسال ۱۰ میلیارد ریال تجهیزات در قالب کاروان تجهیز مدارس اشعاری اختصاص یافت.

هادی زارع پور افزود: در ۵ سال گذشته حدود ۲۰۰ دانش‌آموز عشایری استان به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی راه یافتند.

وی از راه اندازی دبیرستان شبانه روزی فنی و حرفه‌ای عشایر در سال آینده خبر داد و گفت: ۲۱ فضای استیجاری در عشایر وجود دارد و با اعتبار بالغ بر ۲ میلیارد ریال مدرسه پیش ساخته به فضا‌های آموزشی عشایر اضافه شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: در مناطق عشایری ۲۳۲ مدرسه ابتدایی- ۷۰ مدرسه متوسطه اول و ۱۷ مدرسه متوسطه دوم وجود دارد.

وی گفت:در جهت ارتقاء سطح سواد در مناطق عشایری ۲ طرح توسعه سواد زنان و دختران عشایر و ارتقا سواد بزرگسالان عشایردر گروه سنی ۱۰ تا ۶۰ سال نیز در حال اجرا است.

رئیس آموزش و پرورش عشایر سیار کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: ۳هزار و ۶۰۲ دانش آموز شامل هزار و ۹۵۷ نفر در دوره ابتدایی - ۶۸۷ نفر در دوره متوسطه اول و ۶۷۲ نفر در متوسطه دوم تحصیل می‌کنند.

اسماعیل رضایی افزود: با فراهم شدن شرایط خوابگاهی ۲۱۵ دانش آموز دختر عشایری در تنها خوابگاه شبانه روزی استان تحصیل می‌کنند.

وی گفت: همراه با فعالیت‌های آموزشی برنامه مهارت آموزی نیز در دبیرستان اجرا می‌شود.

در این همایش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) هریک ۵۰ میلیون ریال به دبیرستان شبانه‌روزی کمک کردند.

در حاشیه این همایش استاندار کهگیلویه و بویراحمد از کارگاه مهارت آموزی دانش آموزان دختر عشایری دیدن کرد

انتهای پیام/غ

راه اندازی دبیرستان شبانه روزی فنی و حرفه‌ای عشایر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانش آموزی استاندار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۹۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارم اردیبهشت ؛ روزی به نام رادیو


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد ، اولین فرستنده عمومی رادیو در ایران در ساعت نوزده ۴ اردیبهشت ۱۳۱۹ در تهران با نام «رادیو تهران» گشایش یافت و از فردای آن روز برنامه‌های عادی رادیو آغاز شد و، چون برنامه‌ها تنها در تهران قابل دریافت بود، «رادیو تهران» نامیده می‌شد.

البته درآن دوره بیشتر برنامه‌های رادیو را موسیقی و خبر تشکیل می‌داد و کارکرد دیگری برای آن در نظر گرفته نشده بود تا اینکه کم‌کم برنامه‌های ادبی و طنز نیز به این جعبه خیال‌انگیز راه پیدا کردند و این رسانه بی‌رقیب دل مردمان بسیاری را به‌دست آورد تا جایی که مونس زنان قالی‌باف و چوپانانی شد که در دل صحرا به جای نواختن نی برای گوسفندانشان، دل را با برنامه‌های رادیو جلا می‌دادند.
در شهر‌ها نیز وضعیت به همین منوال بود و در هر سرای عمومی، صدای رادیو به گوش می‌رسید و در مواقع مهم‌تر نیز مردم برای گوش دادن به رادیو گردهم می‌آمدند
رادیو در کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۶۵ با شش برنامه آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۸۲ شبکه استانی افتتاح شد و از سال ۱۳۹۳ تاکنون به صورت ۲۴ ساعته برنامه پخش می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • اجرای طرح تابستانه ویژه مهارت آموزی دانش آموزان سنین 7 تا 18 سال
  • چهارم اردیبهشت ؛ روزی به نام رادیو
  • رئیس هیات ورزش دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شد
  • پرورش نیروی کار ماهر در ۵۵۱ هنرستان در خوزستان
  • ۵۴ زمین مینی فوتبال در مدارس استان بوشهر احداث می‌شود