Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، در سال ۲۰۱۴ میلادی سازمان جهانی بهداشت (WHO) برآورد کرده بود که در فاصله سال‌های ۲۰۳۰ تا ۲۰۵۰، تغییرات اقلیمی و عوامل ناشی از آن همچون سوء تغذیه، گرمازدگی و مالاریا سالانه به مرگ ۲۵۰ هزار نفر منجر خواهد شد و این در حالیست که بر اساس گزارش جدید گروهی از متخصصان، تلفات این پدیده می‌تواند بیش از ۲۵۰ هزار نفر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر «آندرو هینز» یکی از نویسندگان گزارش جدید که در نشریه پزشکی نیو انگلند به چاپ رسیده و متخصص همه‌گیرشناسی و مدیر سابق دانشکده بهداشت و طب استوایی لندن در این باره گفت: به نظر می‌رسد برآوردهای این سازمان محافظه‌کارانه بوده زیرا فاکتورهای دیگر مرتبط با آب و هوا همچون جابجایی جمعیت و کاهش قدرت تولید نیروی کار را که می‌تواند بر نرخ مرگ و میر تاثیر بگذارد در نظر نگرفته‌ است.

همچنین سازمان جهانی بهداشت بیماری‌ها و مرگ و میرهای مرتبط با اختلال در نظام سلامت را که از شرایط نامناسب آب و هوایی ناشی می‌شود مورد توجه قرار نداده‌ است.

به گزارش لایوساینس، در این گزارش ارزیابی جدیدی از مرگ و میرهای ناشی از تغییرات اقلیمی ارائه نشده اما در آن تاکید شده که کاهش تولید مواد غذایی به تنهایی به افزایش خالص آمار مرگ ۵۲۹ هزار فرد بزرگسال تا سال ۲۰۵۰ منجر می‌شود. همچنین طبق برآورد بانک جهانی تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۱۰۰ میلیون نفر بر اثر تغییرات اقلیمی دچار فقر مفرط می‌شوند.

ایسنا

انتهای پیام/

20 / 20 تغییرات اقلیمی تلفات جهانی پیش‌بینی‌های تازه از آمار تلفات جهانی سازمان جهانی بهداشت (WHO) دکتر «آندرو هینز»

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تغییرات اقلیمی تلفات جهانی سازمان جهانی بهداشت WHO

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۹۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابودی ۱۳ فروند هواپیمای مدرن اسرائیل/ تلفات و مجروحان بسیار زیاد است

فرارو- علامه سید ظفر عباس شمسی رئیس مجلس وحدت مسلمین بلوچستان پاکستان گفته است که زمان محو اسرائیل از صفحه فرا رسیده است.

به گزارش فرارو، علامه شمسی با بیان اینکه تعداد تلفات و مجروحان حمله ایران به اسرائیل زیاد است گفت: حمله ایران به اسرائیل ظالم، قاتل کودکان بی‌گناه فلسطینی و مادران و خواهران فلسطینی، اسرائیل ظالم را تکان داده است.

رئیس مجلس وحدت مسلمین بلوچستان با اشاره به بازتاب حملات موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل در رسانه‌های بین المللی گفت که به گزارش بی بی سی، این واقعیت را نمی‌توان انکار کرد که این یک حمله بسیار گسترده و تاریخی به اسرائیل بود.

وی با بیان اینکه اسرائیل غاصب و آسمانش تا امروز با چنین وضعیتی مواجه نشده بود، افزود: این بزرگترین عملیات پهپادی و موشکی در تاریخ بود.

سید ظفر عباس شمسی گفته است که هرگز چنین حمله‌ای به اسرائیل غاصب صورت نگرفته بود. در نتیجه این حمله، گنبد آهنین به طور کامل از کار افتاد. در حالی که تعداد تلفات و مجروحان بسیار زیاد است و اکثر آن‌ها سربازان اسرائیل غاصب هستند.

عالم برجسته پاکستانی گفت: ۱۳ فروند هواپیمای مدرن اسرائیل سوخته و خاکستر شده است، افزود: زمان آن فرا رسیده است که اسرائیل غاصب از روی زمین محو شود.

دیگر خبرها

  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌ های غزه فاجعه‌آمیز است
  • آمار شهدای غزه به مرز ۳۴ هزار نفر رسید
  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • نابودی ۱۳ فروند هواپیمای مدرن اسرائیل/ تلفات و مجروحان بسیار زیاد است
  • ال‌ نینو رو به پایان است؟
  • افزایش شمار قربانیان سیل و رعد و برق در پاکستان به ۶۳ نفر
  • لغو عضویت ایران در سه سازمان جهانی؛ گاف تازه دولت؟
  • سازمان بهداشت جهانی باردیگر خواستار حمایت از بیمارستان‌های غزه شد
  • تاکنون ۶ هزار مادر فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند