Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد کاظم نسب الباجی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بالا آمدن آب رودخانه دز به علت بارندگی‌های خوب روزهای اخیر و در معرض سیل قرار گرفتن روستاهای بخش مرکزی اهواز اظهار کرد: مدت چهار روز است برخی مسئولان به صورت شبانه‌روز در روستاها حضور دارند تا بتوانند از ورود آب به روستاها و تخریب اموال و زمین‌های کشاورزی جلوگیری به عمل آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر پیش‌بینی‌های بالا آمدن آب در بخشداری مرکزی اهواز صورت نمی‌گرفت و بسیج امکانات دهیاری‌ها و برخی ادارات صورت نمی‌گرفت قطعاً مشکلات جبران‌ناپذیری برای مردم و زمین‌های کشاورزی روستاهای بخش مرکزی اهواز رخ می‌داد.

الباجی توضیح داد: خوشبختانه سیل بندهایی که در روستاها وجود داشتند به صورت ضربتی ترمیم شدند و اگر این حضور به موقع کادر بخشداری مرکزی اهواز نبود، قطعاً برخی روستاها زیر آب می‌رفت و میلیاردهای تومان سرمایه مردم در زمین‌های کشاورزی، نابود می‌شد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در خصوص روستاهای در معرض سیل نیز گفت: روستاهای بامدژ، سید نبی، سید معن، سید ظاهر، سید یدیم، حموله، حریه ۱ و ۳، آلبونیس و سید سلمان روستاهایی در معرض سیل بخش مرکزی اهواز هستند که هم اکنون با فعالیت‌های صورت گرفته خطر سیلاب برای آنها رفع شده است.

الباجی با تاکید بر اینکه آب رودخانه دز بسیار بالا آمده است، بیان کرد: اکنون خطر رفع شده است ولی برای چند روز آینده باران شدیدی پیش‌بینی شده است که باید دستگاه‌های متولی امر در این خصوص تلاش خود را مضاعف کنند تا بتوانیم از بروز حادثه برای روزهای آینده جلوگیری کنیم.

وی تاکید کرد: اینکه چون چند سال این روستاها و در کل استان خوزستان در معرض خشک‌سالی بوده‌اند نباید پیش‌بینی چنین روزهایی را می‌کردند، بسیار اشتباه بود. اکنون خطر سیلی که برای روستاهای بخش مرکزی پیش‌آمده بی‌شک نتیجه تعلل مسئولان حفاظت از آب استان در ترمیم و احداث سیل بندها است.

الباجی تاکید کرد: مدیران مرتبط باید برای همه رودخانه‌های استان، «برنامه مدون و حساب شده» داشته باشد نه اینکه هنگام بروز بحران تازه برای جلوگیری از حادثه، تمام امکانات را بسیج کنیم که قطعاً این کارهای ضربتی با ایرادات و مشکلات فراوانی اجرا می‌شوند و به عبارتی به هیچ وجه اصولی و بر اساس استانداردهای رایج، تکمیل یا ساخته نمی‌شوند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این مدت سیل بندها تخریب شده بودند، عنوان کرد: با احداث سیل بندها که یک کار بسیار ساده به شمار می رود می‌توانستیم جلوی همه حوادث را بگیریم ولی در این زمینه یک تعلل نابخشودنی صورت گرفته است.

الباجی با اشاره به اینکه در استان حادثه‌خیزی مثل خوزستان باید «مدیریت پیش بینی و پیشگیری» در رأس فعالیت همه دستگاه‌ها باشد، بیان کرد: بدترین حالت اجرای پروژه‌ها در زمان بحران است و پروژه ایی که به صورت ضربتی اجرا می‌شود قطعاً با معایب بی‌شمار اجرایی خواهد در حالی‌که اگر چنین حوادثی مدیریت می‌شد و دوستان که با این همه مدارک دکتر و مهندس برای زندگی و معیشت مردم تصمیم‌گیری می‌کنند، تعلل نمی‌کردند اکنون شرایط بسیار عادی و نرمال بود.

وی تصریح کرد: شاید باورش سخت باشد ولی در طول یک روز گذشته، کل وقت بخشدار مرکزی اهواز در چنین شرایط بحرانی صرف حل مشکل معارض برای احداث و ترمیم سیل بندها و تأمین خاک مورد نیاز شده است درحالی‌که اکنون وقت وی باید صرف دیگر امور می‌شد تا نگرانی و اضطراب مردم منطقه به خصوص کشاورزان به حداقل می‌رسید.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از تلاش‌های استاندار در خصوص شرایط به وجود آمده از مدیر کل بحران استانداری خوزستان و بخشدار مرکزی اهواز که به خوبی پای کار ایستاده‌اند تا شرایط آرامش و رفع نگرانی روستائیان در این زمستان پربرکت فراهم شود تشکر کرد.

* عکس مربوط به سیل چند سال قبل منطقه است.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۹۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتار غیرمجاز دام در روستاهای گردشگری معضل جدی است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فیضی صبح سه شنبه در دیدار با امام جمعه مشگین شهر اظهار کرد: معضل کشتار غیر مجاز دام در برخی از محورهای مواصلاتی و روستاهای گردشگری منطقه و تعدد پرونده های ارجاعی به مراجع قضایی در این زمینه جدی است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده دامپزشکی در این راستا ملموس است از امام جمعه مشگین شهر خواست؛ با استفاده از تریبون نمازجمعه در راستای آگاهی دهی به شهروندان و توصیه به مردم در راستای عدم خرید گوشت حاصل از کشتار غیر مجاز دام، دامپزشکی را یاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: رفع معضل کشتار غیر مجاز دام علاوه بر فرهنگسازی نیازمند عزم و اراده جدی، خیزش عمومی و همکاری تمامی دستگاه های مرتبط حوزه سلامت است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل بیان کرد: اگر دامپزشکی به تنهایی در میدان عمل باشد و دیگر دستگاه ها همکاری نکنند کار به جایی نخواهد رسید و راه به جایی نخواهیم برد.

فیضی با تقدیر از امام جمعه و مسئولان ارشد شهرستان در حمایت های بی دریغ از دامپزشکی گفت: در این مسئولیت سنگین همواره خود را نیازمند راهنمایی و دعای خیر شما می دانیم.

در این دیدار امام جمعه شهرستان مشگین شهر نیز با اشاره به اینکه دامپزشکی جایگاه ویژه ای در حوزه سلامت عمومی جامعه دارد، اظهار کرد: دامپزشکی را به عنوان یک مجموعه تلاشگر در تامین بهداشت و سلامت عمومی جامعه می شناسیم

حجت الاسلام رضا باوقار افزود: با توجه به ظرفیت دامپروری مشگین شهر اقدامات دامپزشکی در تامین امنیت غذایی و تضمین سلامت عمومی جامعه اعتماد عمومی را افزایش و احساس امنیت در مردم را بالا برده است.

وی با تاکید بر درک کامل از جایگاه حساس و خطیر مسئولیت به عنوان یک امانت الهی گفت: سفارش می کنم به صورت هدفمند به دنبال ارتقای بیش از پیش سطح خدمات رسانی به مردم باشید و این ویژگی در مدیران دامپزشکی وجود دارد.

کد خبر 6086172

دیگر خبرها

  • بز‌های کوهی در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی (فیلم)
  • یازده مرد منتخب کرسپو برای فتح فینال غرب آسیا
  • جغرافیای جرایم پرتکرار در اهواز مشخص شده است
  • (ویدئو) بزهای کوهی در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی
  • افزایش پایش تصویری مناطق جرم‌خیز اهواز
  • پسماند و زباله معضل اصلی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری
  • کشتار غیرمجاز دام در روستاهای گردشگری معضل جدی است
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی در مناطق حفاظت شده استان مرکزی
  • تقدیر رئیس سازمان سنجش از مسئول حفاظت آزمون استان خوزستان
  • پلمب ۱۲۱ مرکز متخلف بهداشتی در غرب اهواز