Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام باقری از برگزاری مراسم سوگواره یاس نبوی به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) در این آستان مقدس خبر داد.

حجت الاسلام «احمد باقری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا (س)، هر ساله مراسم سوگواره یاس نبوی در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر آستان مقدس امامزاده حسین (ع) قزوین ادامه داد: این مراسم یکشنبه 30 دی ماه با سخنرانی خانم حکیمیان معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان کشور و مداحی ذاکرین اهل بیت (ع) در این آستان مقدس برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: این مراسم ویژه بانوان بوده و ان شالله با برگزاری چنین برنامه هایی بتوانیم سیره و روش زندگی حضرت زهرا (س) را بیش از پیش در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه بانوان ترویج دهیم و شاهد این باشیم که سبک زندگی فاطمی در بین خانواده ها نهادینه شود.

 

حجت الاسلام باقری یادآور شد: در برگزاری این مراسم اداره کل اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین، آستان مقدس امامزاده حسین (ع) و پایگاه مقاومت بسیج این آستان مقدس همکاری دارند.

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی مسجد تودیع و معارفه جنوب کرمان ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان حجت الاسلام روحانی تشییع خبرگزاری شبستان سبک زندگی منتظرانه امامزاده حسین ع قزوین سوگواره یاس نبوی ایام فاطمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۹۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریل‌گذاری نظام بانکی چگونه باشد؟

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، گفت: ریل‌گذاری‌ها در نظام بانکی و اقتصادی کشور باید مبتنی بر غیرت متعهدانه و ایران‌باورانه دنبال شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرعامل بانک ملی ایران و هیئت همراه که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، تنفس در نظام اسلامی که مبتنی بر مشارکت مردم اداره می‌شود را مایه فخر زمانه توصیف و اظهار داشت: شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم نشان‌دهنده محوریت مردم در نگاه تمدنی نظام مقدس اسلامی است.

وی تأکید جمهوری اسلامی بر محوریت مردم در تمام امورات را بعد والای نگاه تمدنی این گفتمان توصیف نمود و تصریح کرد: شعار سال را نباید تنها در میادین و معابر ثبت و عرضه کرد؛ بلکه این شعار باید به راهبردی پیش روی سیر تمام دستگاه‌های نظام اسلامی تبدیل شود.

سعیدی اسلامی بودن حرکت‌های نظام را در گرو شناخت دقیق گفتمان اسلام ناب برشمرد و ابراز داشت: در اسلام یک سری ضوابطی ثابت چون؛ عدالت و انصاف داریم که تحت هیچ شرایطی دگرگون نمی‌شوند و در هر شرایطی باید رعایت گردند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها ضمن اشاره به گزاره‌های تاریخی سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام در توجه به ضوابط ثابت و پایدار مبانی اسلام، افزود: بانک و اقتصاد اسلامی تحت هر شرایطی باید قواعد و ضوابط ثابت اسلامی از جمله حرمت ربا را رعایت کند.

سعیدی حرکت مبتنی بر رویکرد اسلامی را برجسته‌ترین راهبرد جمهوری اسلامی در تمام مسائل دانست و گفت: بانک در نظام اسلامی با بانک‌داری در غیر نظام اسلامی متفاوت بوده، باید ضوابط ثابت اسلامی در آنها رعایت شود.

وی در ادامه ضمن تأکید بر حرمت ربا در نظام اسلامی، به تبیین آیات الهی دراین‌رابطه پرداخت و بیان کرد: قرآن کریم در باب برخورد و مواجهه با ربا، تصریح دارد، اگر از ربا دست بر ندارید، باخدا طرف خواهید بود.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها بحث کارمزد و حق‌الزحمه بانک را فرای مباحث ربا برشمرد و با بیان این که سود را نباید کارمزد بدانیم و هر یک ملاک‌های خاص خود را می‌طلبد، اظهار داشت: در بانکداری اسلامی نباید آمدورفت دولت‌ها در روش و حرکت کلان اقتصادی تأثیرگذار باشد.

وی با بیان این که عنوان جمهوری در نظام مقدس اسلامی را باید به تمام عرصه‌های حکمرانی اشراب دهیم و هیچ‌گاه از ظرفیت‌های مردمی غافل نشویم، گفت: در نظام اسلامی بانکداری در انطباق با عنوان جمهوری، باید به تسهیل کار مردم توجه روزافزونی داشته، از تسهیل خارج از چارچوب‌های اداری متنفذان پرهیز کند.

سعیدی تسهیل پیشرفت و توسعه کشور را از بارزترین رسالت‌های نظام بانکی کشور توصیف نمود و بیان کرد: برای این که کارها از مسیرش منحرف نشود، ریل‌گذاری‌ها در نظام بانکی و اقتصادی کشور باید مبتنی بر غیرت متعهدانه و ایران باورانه دنبال گردد. ریل‌گذاری بانک اسلامی باید ایمن نسبت به مطامع، هوس‌ها و مطالبات غیرمشروع صاحبان قدرت و ثروت ترسیم شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ریل‌گذاری نظام بانکی چگونه باشد؟
  • بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس
  • برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)
  • بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی
  • دو خبر فرهنگی از آران و بیدگل
  • نیشابور میزبان کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم(ع) می شود
  • برگزاری مراسم روز ارتش در کرمان
  • اجتماع مردمی «وعده صادق» با مداحی حسین طاهری در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • قدردانی دانش آموزان قزوینی از سپاه پاسداران
  • یکی از خیابان‌های شهر قزوین به نام شهید آتش‌نشان نامگذاری شود