Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ «حمید رضائیان اصل» مدیرعامل شرکت مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران نیز گفت: وقتی از صنایع دریایی حرف به میان می‌آید طیف گسترده‌ای از صنایع مدنظر است؛ اما مهم این است که ما چقدر توانسته‌ایم در این زمینه فعال باشیم.

وی در ادامه بابیان اینکه این مجتمع صنعتی با تلاش شبانه‌روزی کارکنانش توانسته به جایگاه خوبی دست پیدا کند، گفت: ما در ابتدا به آسیب‌شناسی پرداختیم؛ در این مسیر استفاده از ظرفیت دانشگاه بسیار راه گشا بود و ما توانستیم با شناسایی نقاط ضعف به جایگاه امروزمان دست پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل منطقه ویژه‌ی اقتصادی کشتی‌سازی با اشاره به استفاده از ظرفیت نخبگان دانشگاهی گفت: ما با جذب نخبگان دانشگاهی و راه‌اندازییک مرکز دانش‌بنیان توانستیم بسیاری از مشکلاتی که پیش روی صنعت کشتی‌سازی وجود داشت را مرتفع کنیم.

رضائیان با اشاره به اینکه هر تهدیدی می‌تواند به وجود آورنده یک فرصت باشد، گفت: درگذشته دانش تعمیرات ریگ‌های حفاری در اختیار انگلستان و آمریکا بود، با شروع تحریم‌ها ما در این زمینه با مشکلاتی مواجه شدیم.

وی ادامه داد: ما در ایزوایکو توانستیم باوجود تحریم‌ها نه‌تنها به مرز این دانش دست پیدا کنیم بلکه از آن فراتر برویم و درزمینه‌ی تعمیر ریگ‌های حفاری به خودکفایی برسیم تا جایی که امروز به‌جرئت می‌توانیم بگوییم که امروز کشور در این زمینه خودکفاست.

مدیرعامل ایزوایکو با اشاره به اینکه ایزوایکو به دانش ساخت انواع شناورها با استانداردهای بین‌المللی دست‌یافته‌ گفت: از این به بعد دیگر این مجتمع نیازمند حمایت همه‌جانبه مجلس، دولت و نظام است تا پروژه‌هایی که توان ساخت و تعمیر آن در کشور وجود دارد به شرکت‌های خارجی سفارش ندهند.

رضائیان در پایان بابیان اینکه دانشگاه باید در حوزه‌ی منابع انسانی نیز ورود کند گفت: دانشگاه باید با شناخت مشکلات صنعت نیروهای کارآمد را جهت رفع مشکلات صنعت تربیت کند تا ارتباط بین صنعت و دانشگاه پویا و کاربردی باشد.

ایزوایکو نمونه هلدینگ کارآمد و موفق در هرمزگان،کشور و منطقه است

در ادامه «احسان کامرانی» مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه در حاشیه‌ی بازدید از مجتمع ایزوایکو  با اشاره به موضوع  اقتصاد دریا محور گفت: متخصصان به این نتیجه رسیده‌اند که ما در استان هرمزگان از تمام ظرفیت دریا استفاده نمی‌کنیمو باید ضمن شناسایی ظرفیت‌هاآن‌ها را ارتقا دهیم.

وی گفت: این بازدیدها زمانی می‌تواندمؤثر واقع شود که ما با کمک‌ها و پیشنهادهای علمی خود بتوانیم ظرفیت مجموعه‌های صنعتی را هرچند ناچیز ارتقا دهیم و باید توجه داشت همین مقدار ناچیز می‌تواند علاوه بر ارزآوری اشتغال پایدار را نیز به همراه داشته باشد.

این استاد دانشگاه با اشاره به تأسیس و راه‌اندازی اندیشکده‌های مختلف در کشور، گفت: وظیفه‌یاین اندیشکده‌ها تولید فکر است و ما نیز امیدواریم با تولید فکر و ایده بتوانیم چشم‌انداز روشنی را در آینده رقم بزنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه هرمزگان با اشاره به نمونه‌های جهانی این اندیشکده‌ها و نقش آن‌ها در پویایی صنایع دنیا گفت: ما در کشور در حدود 50 اندیشکده داریم که 3 اندیشکدهی آن در استان هرمزگان است و به‌زودی سه اندیشکدهی دیگر نیز به این مراکز اضافه خواهد شد تا بتوانیم اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها را ساماندهی و از ظرفیت فکری آن‌ها استفاده کنیم.

کامرانی در ادامه با اشاره به دستاوردهای ایزوایکو درزمینه‌ی ساخت و تعمیر انواع شناورها، بیان داشت: ایزوایکو نمونه هلدینگکارآمد و موفق در استان هرمزگان ،کشور و منطقه است و اگر دانشگاه و مراکز علمی،پژوهشی و فناوری در کنار آن قرار گیرندمی‌تواند مرزهای دانش را با سرعت بیشتری درنوردد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اقتصاد انقلاب ایران بسیج کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۹۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان عملیات تعمیر توربین واحد شماره ۶ نیروگاه دوم سد شهید عباسپور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر تعمیرات ناحیه عباسپور در شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه‌های برق آبی سازمان آب و برق خوزستان گفت:  با توجه به اشکالات پیش آمده بر روی توربین واحد‌های ۵،۷و ۸ نیروگاه و به منظور پیشگیری از تکرار این نوع خرابی‌ها در پیک مصرف، توربین واحد ۶ نیروگاه دوم سد شهیدعباسپور با برنامه ریزی کارشناسان، عملیات تعمیراتی در دستور کار قرار گرفت.

سیاوش حاتمی  افزود: در این تعمیرات  که چهارمین تجربه  شرکت تعمیرات پس از واحد‌های شماره ۵ و ۷ و ۸  نیروگاه عباسپور است، بمنظور دسترسی به چرخ توربین و آببندی‌های فوقانی، می‌بایست عملیات جکینگ  هدکاور ۱۰۰ تنی از روی Stay Ring  به انداز ۸۰ سانتیمتر برای دسترسی و اصلاحات لازم انجام شود.

وی ادامه داد: وقوع اینگونه حوادث در توربین‌های آبی ناشی از پدیده‌های هیدرولیکی است که در صورت عدم اقدام تعمیراتی به موقع منجر به حوادث پر خطر و پر هزینه می‌شود، از این رو با کسب تجربه عیب یابی در واحد شماره ۷ و تکرار واقعه در واحد شماره ۵ و ۸ با اقدام پیشگیرانه در واحد ۶  از وقوع خاموشی‌های طولانی مدت و پر هزینه جلوگیری شد.

حاتمی گفت:  با پشتکار و تلاش بی وقفه کارکنان شرکت تعمیرات، همکاری شرکت تولید و بهره برداری سد شهید عباسپور و به کارفرمایی سازمان آب و برق خوزستان، پروژه تعمیر توربین واحد شماره ۶ انجام و پس از انجام تست‌های نهایی تحویل بهره بردار و به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

دیگر خبرها

  • بازگشت واحد۲ گازی نیروگاه شهیدرجایی به مدار تولید
  • بازگشت واحد ۲ گازی نیروگاه شهیدرجایی به مدار تولید 
  • بازگشت واحد ۲ گازی نیروگاه شهیدرجایی به مدار تولید
  • پایان عملیات تعمیر توربین واحد شماره ۶ نیروگاه دوم سد شهید عباسپور
  • پرهیز از هرگونه تعجیل بی‌مورد در واگذاری اراضی منطقه آزاد تجاری قصرشیرین
  • واحد دوم نیروگاه بیستون وارد مدار تولید شد
  • خودکفایی افغانستان در بیش از ۴۰ بخش
  • انجام نظارت‌ها در دستگاه قضایی با حساسیت بسیار بالا
  • فرصت یک ماهه تبدیل مجوز‌های کاغذی کسب و کار به الکترونیکی
  • نگذاریم فرصت‌های منطقه آزاد تجاری قصرشیری از دست برود