Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری، بازداشت غیرقانونی مرضیه هاشمی خبرنگار پرس تی وی را نقض آشکار آزادی بیان و حقوق بشر اعلام کرد.

محمود عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، بازداشت غیرقانونی مرضیه هاشمی را نشانه نگاه ابزار مدارانه مقامات آمریکا به حقوق بشر دانست و افزود: برخورد غیرانسانی با این خبرنگار و محرومیت از ارتباط با بستگان، توهین به حجاب وی و تحقیر اعتقادات وی و شرایط بسیار نامناسب زمان بازداشت، همگی مغایر با موازین حقوق بشری و انسانی است و به عنوان سندی در تایید کارنامه سیاه دولت آمریکا در نقض حقوق بشر قابل ارائه به افکار عمومی جهانیان ثبت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: حقوق بشر بازیچه سیاست شده است و برخی دولت ها آن را ابزاری در جهت مطامع سیاسی خود به کار می برند و بار دیگر دولت ایالات متحده آمریکا چهره ضد حقوق بشری خود را با دستگیری یک خبرنگار مسلمان که برای ملاقات با خانواده و برادر بیمار خود به آن کشور سفر کرده بود، نشان داد.
عباسی اظهار داشت: بازداشت هاشمی، بانوی خبرنگار و مستندساز شبکه پرس تی وی بدون هیچگونه دلیل قانونی و تفهیم اتهامی صورت گرفته است که این اقدام بر اساس قوانین آمریکا هم جرم تلقی می شود.
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری با محکومیت این اقدام غیرقانونی دولت آمریکا، خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط این بانوی مسلمان و موضع گیری صریح دولت های اروپایی و مجامع حقوق بشری نسبت به این موضوع شد و مسئولیت های ناشی از این بازداشت غیرقانونی و غیرموجه را برعهده دولت آمریکا اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، مرضیه هاشمی (ملانی فرانکلین) از یکشنبه هفته گذشته که برای دیدار با برادر بیمار و فرزندان و بستگان خود به آمریکا سفر کرده بود، همچنان در بازداشت به سر می‌برد و تا امروز تفهیم اتهام نشده است.
اجتمام*3229*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حقوق بشر مرضيه هاشمي عباسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۹۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهاد‌های آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهاد‌های ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند. 

وی افزود: سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد؛ به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشور‌ها و ملت‌ها به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • کنعانی: آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • واکنش کنعانی به بازداشت و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • کنعانی: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • کنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگذارد
  • دشمن برای موضوع حجاب برنامه داشته و نباید بدون برنامه مقابل این دشمن هنجارشکن قرار بگیریم
  • نظریه منسجم فقهی درباره آزادی نداریم
  • تقابل شدید آلمان با آزادی بیان برای حمایت یکجانبه از اسرائیل