Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه سوریه ضمن محکوم کردن حملات ائتلاف آمریکا به غیر نظامیان سوری مجددا از شورای امنیت خواست برای توقف جنایات این ائتلاف اقدامی اتخاذ کند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت امور خارجه سوریه در دو نامه به دبیرکل سازمان ملل و رییس شورای امنیت، تاکید کرد: جنایت‌های ائتلاف آمریکا که با روشی "هدفمند" صورت می‌گیرد نقض حاکمیت سوریه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جنایت‌ها به تقویت تروریسم و در راس آن داعش و النصره منجر می‌شود.

در این دو نامه آمده است: همکاری و هماهنگی میان گروه‌های تروریستی و ائتلاف آمریکا کاملا تایید شده است و ما نسبت به این مساله کاملا اطمینان داریم. ما از شورای امنیت می‌خواهیم به مسئولیت خود درباره حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و توقف جنایت‌های جنگی علیه غیر نظامیان سوری و زیر ساخت سوریه عمل کند.

وزارت امور خارجه سوریه این نامه‌ها را در واکنش به حمله جنگنده‌های ائتلاف آمریکا به روستای الباغوز فوقانی در حومه دیرالزور برای سازمان ملل ارسال کرده است.

به گفته منابع محلی حملات ائتلاف آمریکا به این روستا به کشته شدن ۳۱ تن منجر شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۹۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای دسیسه‌چینی آمریکا علیه عضویت فلسطین در سازمان ملل

پیش از جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین برای عضویت کامل در این نهاد بین‌المللی، آمریکا در حال لابی کردن میان کشور‌ها برای رد چنین عضویتی است، به این امید که از «وتو» آشکار واشنگتن جلوگیری کند.

تلاش‌های لابی‌گری آمریکا که در مکاتبات دیپلماتیک وزارت خارجه آمریکا آمده و به دست پایگاه «اینترسپت» رسیده است، فاش می‌کند که ظاهر و باطن آمریکایی‌ها فرق دارد و این با تعهد دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای حمایت کامل از راه‌حل «۲دولتی» در تضاد است.

در سال ۲۰۱۲، مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای را تصویب کرد که براساس آن به فلسطین وضعیت «کشور ناظر غیرعضو» اعطا شد.

در این مکاتبات دیپلماتیک به جزئیات فشار اعمال شده بر اعضای شورای امنیت، از جمله مالت، رئیس دوره‌ای شورا در این ماه اشاره شده است. به‌ویژه از اکوادور خواسته شده است که با مالت و سایر کشور‌ها از جمله فرانسه برای مخالفت با به رسمیت شناختن فلسطین در سازمان ملل لابی کند. توجیه وزارت خارجه آمریکا این است که عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و کشور‌های عربی سریع‌ترین و موثرترین راه برای دستیابی به یک کشور پایدار و سازنده است.

در یک از اسناد مورخ ۱۲ آوریل، جزئیاتی از نقطه‌نظرات آمریکا علیه رای‌گیری در مورد «کشور فلسطین» در سازمان ملل آمده است. در این سند همچنین ادعا شده که بایدن «به شدت برای حمایت از آمال فلسطینی‌ها برای تشکیل کشور در چارچوب یک صلح جامع که مناقشه اسرائیل و فلسطین را حل کند، کار کرده است.»

این سند می‌گوید که اعضای شورای امنیت باید متقاعد شوند که هر پیشنهادی برای تشکیل کشور فلسطین و در نتیجه به رسمیت شناختن آن به‌عنوان یک کشور مستقل را قبل از مناظره آزاد شورا که برای ۱۸ آوریل (امروز پنج‌شنبه) برنامه‌ریزی شده است، رد کنند.

درخواست عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل باید توسط شورای امنیت تایید شود، اما آمریکا به عنوان حامی رژیم صهیونیستی ممکن است آن را وتو کند. این درخواست در صورت تایید شورای امنیت باید مورد تایید دو سوم از ۱۹۳ عضو مجمع عمومی سازمان ملل هم قرار بگیرد. کارشناسان می‌گویند بدون رأی وحدت رویه شورای امنیت، هر رایی از مجمع عمومی سازمان ملل متحد تا حد زیادی نمادین است.

وزارت خارجه آمریکا به این افشاگری‌ها و سوال اینترسپت که آیا چنین مواضعی و مخالفت با به رسمیت شناخته شدن فلسطین در سازمان ملل مغایر با موضع دولت بایدن در حمایت از راهکار ۲دولتی نیست، پاسخی نداد. این در حالیست که سفیر آمریکا در سازمان ملل چهارشنبه ادعا کرد عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل به راه‌حل ۲دولتی کمک نخواهد کرد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آمریکا سیاست دوگانه خود در قبال تروریسم را کنار بگذارد
  • ببینید| لحظه ورود وزیر خارجه ایران به آمریکا پس از حمله به اسرائیل
  • افشای دسیسه‌چینی آمریکا علیه عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • تماس تلفنی وزیر امورخارجه قطر و آمریکا؛ محور گفتگو چه بود؟
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق
  • غریب آبادی برای شرکت در کمیته مشترک قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم وارد دمشق شد
  • غریب‌آبادی وارد دمشق شد
  • وزیر خارجه به کمیسیون امنیت ملی مجلس گزارش داد/ امیرعبداللهیان: موشک‌های ایرانی به دو پایگاهی که صهیونیست‌ها برای عملیات دشمن در دمشق مورد استفاده قرار داده بودند، ضربه اساسی وارد کردند
  • چرا جلسه شورای امنیت بدون صدور بیانیه یا قطعنامه‌ پایان یافت؟ | پاسخ مهم سخنگوی وزارت امور خارجه