Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد آرین منش با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی، توسعه خصوصی سازی راه برون رفت از مشکلات کنونی است، گفت: استقلال سیاسی نظام جمهوری اسلامی یک الگوی متعالی در ۴۰ سالگی انقلاب است.

«جواد آرین منش» در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد دستاوردهای 40 سالگی انقلاب اسلامی گفت: اگر اهداف متعالی انقلاب را تبلور یافته در قانون اساسی جمهوری اسلامی بدانیم، باید بگوییم در این 40 سال به سمت اهداف انقلاب حرکت کردیم البته تا رسیدن به اهداف بلند انقلاب اسلامی فاصله زیادی داریم و در برخی از حوزه ها موفقیت های چشم گیر و قابل توجه داشتیم، اما در برخی حوزه ها فاصله زیادی تا رسیدن به این اهداف داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده اصولگرای دوره‌های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی از کلان شهر مشهد افزود: به هرحال  ما 40 سال در برابر زیاده خواهی های نظام استکبار جهانی مقاومت کردیم و توانسته ایم یک الگوی متعالی از یک حکومت دینی مبتنی بر ولایت فقیه را در دنیا عرضه کنیم و در عرصه استقلال سیاسی گامهای بلندی برداشتیم و در طول 40 سال، 40 انتخابات، رفراندوم و نظر خواهی در کشور برگزار شده است این انتخابات در حوزه های نوع حکومت، قانون اساسی، ریاست جمهوری، مجلس خبرگان ، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران در طی این سالها به طور متوسطه هر ساله یک انتخابات برگزار کرده است، گفت: معنا و مفهوم این نوع از انتخابات، استقرار مردم سالاری دینی است که از دستاوردهای نظام انقلاب اسلامی محسوب می شود. در حوزه اقتدار منطقه ای امروز ایران یکی از کنش گران صحنه سیاسی، نظامی امنیتی در منطقه محسوب می شود و یک قدرت منطقه ای به شمار می آید.

 

نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دوره هفتم و هشتم خاطرنشان کرد: در زمینه دستاوردهای نظامی موفقیت های چشم گیری در عرصه علم و فناوری، ارتقا ظرفیت داشگاهها، تولید دانش، گسترش ارتباطات، مخابرات، انرژی، بهداشت و درمان پیشرفت های خوبی داشتیم و جایگاه مان به لحاظ علم و فناوری در جایگاه شایسته ای قرار داریم.

 

آرین منش با اشاره به برخی کمبودها در حوزه هایی از قبیل اقتصاد یادآور شد: در حوزه های اقتصادی ما فاصله زیادی با اهداف تعیین شده داریم و در زمینه صنعت از جمله اتومبیل سازی و صنایع دیگر دستاوردهای ما چشم گیر نیست و وضعیت مناسبی نداریم و رشد اقتصادی ما مطلوب نیست و هنوز وابسته به نفت است.

 

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای برون رفت از مشکلات اقتصادی، تحقق اقتصاد مقاومتی، توسعه خصوصی سازی و توجه به ظرفیت های بخش غیر دولتی، ارتقا سطح بهره وری از راهکارههای مهم محسوب می شود.

 

وی گفت: همچنین در بخش سیاست های خارجی و تعاملات بین المللی ما نیازمند آن هستم تا در این حوزه تجدید نظر کنیم و روابط مان را با دنیا تقویت کنیم./

 

 

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی خبرگزاری شبستان جنوب کرمان انقلاب اسلامی حجت الاسلام روحانی ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان سفر رئیس جمهور به گلستان تودیع و معارفه روزنامه حضرت زهرا س ۴۰ سالگی انقلاب سیاسی انقلاب اسلامی استقلال احزاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۹۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| رهبر معظم انقلاب: نظام اسلامی محال است که تسلیم زورگویی شود

فیلم| رهبر معظم انقلاب: نظام اسلامی محال است که تسلیم زورگویی شود

دیگر خبرها

  • استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور
  • هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • رهبر معظم انقلاب: هدف از تحریم، در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری تبعیت کند/ بعضی انشاءالله خیرخواهانه توصیه می‌کنند که با آمریکا {کنار بیاییم}؛ یک چیزی می‌گویم گوش کنید، توقعات این‌ها تمامی ندارد
  • فیلم| رهبر معظم انقلاب: نظام اسلامی محال است که تسلیم زورگویی شود
  • ببینید | رهبر انقلاب: هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • رهبر انقلاب: با جهش تولید، جیب و دست کارگر پر می‌شود /هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • همدلی نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است
  • کیومرث هاشمی: اساس نظام جمهوری اسلامی بر پایه مسائل فرهنگی است