Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@06:06:06 GMT

تظاهرات در صربستان همچنان ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۹۴۸۸

تظاهرات در صربستان همچنان ادامه دارد

چندین هزار تن از مردم با تجمع در بلگراد برای هفتمین هفته پیاپی علیه آنچه که حکومت ظالمانه الکساندر ووجیچ، رئیس‌جمهوری صربستان می‌نامند، تظاهرات کردند.

 اعتراضات روز شنبه پس از آن انجام می‌شود که حزب الکساندر ووجیچ ده‌ها هزار تن از حامیانش را حین سفر پنج‌شنبه گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه با اتوبوس به استقبال آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معترضانی سوت می‌زدند و با سر دادن شعار "ووجیچ برو" به سمت ساختمان‌های تلویزیون دولتی حرکت کردند که تمامی اعتراضات هفتگی معترضان را نادیده می‌گیرد.

منتقدان، رئیس‌جمهوری صربستان را به اعمال حاکمیت خودکامه از طریق کنترل شدید رسانه و تقویت گفتمان تنفر علیه مخالفان متهم می‌کنند. ووجیچ اما این اتهامات را نمی‌پذیرد. این اعتراضات از هشتم دسامبر ۲۰۱۸ به صورت هفتگی برگزار می‌شود و جرقه آن با ضرب و شتم یکی از رهبران اپوزیسیون صربستان در ماه نوامبر آغاز شد و از آن زمان ووجیچ تحت فشار قرار گرفته است.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، بیش از ۱۰ هزار تن عصر شنبه در خیابان‌های بلگراد تظاهرات کرده و خواستار آزادی رسانه‌ها به عنوان پیش‌ شرطی برای برگزاری انتخابات آزاد و منصفانه شدند.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۹۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران در صربستان، صدای فعالان مسلمان را درآورد

روزنامه ایران نوشت: اظهارات سفیر ایران در صربستان، صدای فعالان مسلمان را درآورد.

در روز‌های اخیر رشید حسن‌پور، سفیر تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در بلگراد صربستان، در بخشی از گفت‌وگوی خود با یک برنامه تلویزیونی، اظهارات نسنجیده‌ای را در ارتباط با کشتار مسلمانان بوسنی به دست صرب‌ها بر زبان آورد. او با فاصله‌گذاری بین دولت و گروه‌های نژادپرست صرب، مدعی شد که نسل‌کشی مسلمانان در سربرنیتسا که در دهه ۷۰ شمسی اتفاق افتاد، کار دولت صربستان بوده و نژادپرستان را مبری از نسل‌کشی دانست. این درحالی است که اساساً گروه‌های نژادپرست با خشونت هرچه تمام‌تر به دنبال پاکسازی مسلمانان از بوسنی و هرزگوین بودند و نسل‌کشی بی‌سابقه را در سربرنیتسا رقم زدند.

اظهارات سفیر ایران در بلگراد موجب واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی شد و کار تا جایی پیش رفت که حساب کاربری سفارت کشورمان در سارایوو پایتخت بوسنی، با انتشار بیانیه‌ای، اظهارات حسن‌پور را تصحیح کرد: «سفارت جمهوری اسلامی ایران در سارایوو با تأکید بر اینکه سخنان سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در بلگراد در خصوص نسل‌کشی سربرنیتسا مورد سوء برداشت قرار گرفته، اظهار می‌دارد، رویکرد اصولی و رسمی جمهوری اسلامی ایران ثابت و تغییرناپذیر بوده و مفتخر است که از ابتدای استقلال بوسنی و هرزگوین همواره در کنار دولت و مردم این کشور قرار داشته و با قاطعیت از حاکمیت، تمامیت ارضی و همزیستی همه اقوام حمایت نموده و خواهد کرد. نسل‌کشی همیشه و همه جا محکوم است. هم در غزه و هم در سربرنیتسا.»

tags # اخبار جهان سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • اعلام همبستگی کامل صربستان با ایران
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و صربستان
  • امیرعبداللهیان: ایران برای روابط با صربستان اهمیت قائل است
  • تداوم تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • سفیر ایران در صربستان، صدای فعالان مسلمان را درآورد
  • خانه صمت: حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه‌ها ۱۰ درصد کاهش می‌یابد
  • حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه ها ۱۰ درصد کاهش می یابد
  • خانه صمت: حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه ها ۱۰ درصد کاهش می یابد
  • کنایه معاون اجرایی رئیس‌جمهور به رسانه‌های صهیونیستی
  • پاسخ ارزان قیمت سپاه پاسداران ایران برای رژیم صهیونیستی گران تمام شد +فیلم