Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که تا به امروز، فیلم‌ها و تصاویر مربوط به شکار شکارچیان خارجی و داخلی در مناطق مختلف کشور در رسانه ملی بازتابی نداشته است، سیاست خصمانه سازمان محیط زیست با طبیطعت ایران به واسطه پدیده شکارفروشی در رادیو ایران مورد نقد قرار گرفت. ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱ اجتماعی محیط زیست نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ برنامه صبحگاهی "سلام ایران" رادیو ایران هم به صف منتقدان شکارفروشی سازمان حفاظت محیط زیست پیوست و مخاطبانش را در جریان این سیاست خصمانه با محیط زیست قرار داد، مخاطبانی که در سایه عدم انتشار فیلم‌ها و تصاویر شکار از رسانه ملی، عموماً در جریان شکارفروشی سازمان حفاظت محیط زیست قرار ندارند و خبر فروش مجوز شکار به‌ویژه به شکارچیان آمریکایی، روس، اسپانیایی و غیره و مشاهده فیلم‌های مرتبط در فضای مجازی غافلگیرشان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:
لایحه ممنوعیت شکار و صید به مجلس ارسال شود
زبان مشترک خانم شکارچی و مسئولان محیط زیست ایران

در این بخش از برنامه صبحگاهی رادیو ایران، اسماعیل کهرم، بوم‌شناس و فعال محیط زیست، شکاری که امروزه با سلاح‌های مجهز به دوربین انجام می‌شود را با شکار انسان پیش از اختراع اسلحه مقایسه کرد و با انتقاد از حمایت سازمان حفاظت محیط زیست از شکارچیان، نابودی چارپایان قابل شکار را طی 5 سال آینده هشدار داد.

خبرنگار محیط زیست تسنیم هم در ادامه، به برنامه‌ریزی‌های چند ساله یک موسسه محیط زیستی در راستای معرفی شکار به عنوان نسخه نجات طبیعت اشاره کرد و با بیان اینکه، این برنامه‌ریزی‌ها امروز، تحقق پیدا کرده، سیاست شکارفروشی سازمان محیط زیست را عامل افزایش تخلفات شکار دانست.

در پایان این برنامه رادیویی، پیش از آنکه گوینده، مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست را به پاسخگویی دعوت کند، محمدعلی یکتانیک، کارشناس و فعال محیط زیست از بین رفتن قبح شکار را یکی از پیامدهای جبران‌ناپذیر شکارفروشی سازمان حفاظت محیط زیست دانست که در سایه کمبود نیروی محیط‌بان، به تخلفات شکار دامن خواهد زد.

این برنامه کوتاه رادیویی را در ادامه می‌شنوید:

 

انتهای پیام/

R7856/P/S2,23/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سازمان محیط زیست

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان محیط زیست سازمان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۹۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار سازمان ملل از گرسنگان در جهان

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از سی. ان. ان، براساس گزارش برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد، روزانه بیش از یک میلیارد وعده غذایی در سراسر دنیا هدر می‌رود.

در گزارش شاخص هدر رفتن غذا که روز چهارشنبه از سوی برنامه محیط زیست سازمان ملل منتشر شد، هدر رفتن مواد غذایی به عنوان یکی از عوامل تغییرات جوی معرفی شده و تردیدهایی درباره نقش کشورها در توزیع غذا ابراز شده است.

بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۲۲ روزانه بیش از یک میلیارد وعده غذایی از بین رفته است. این آمار بدان معناست که حدود یک پنجم از غذایی که در دسترس افراد قرار گرفته، توسط خانوارها، رستوران‌ها و دیگر بخش‌های خدمات غذایی و خرده‌فروش‌ها نابود شده است.

این گزارش افزود که در مجموع یک سوم از مواد غذایی در فرایند تولید هدر می‌رود. همچنین هر فرد بطور میانگین سالانه ۷۹ کیلوگرم از مواد غذایی را هدر می‌دهد، یعنی روزانه دستکم یک میلیارد وعده غذایی هدر می‌رود.

علاوه بر این، یافته‌های این گزارش حاکی است که یک سوم از جمعیت جهان با ناامنی غذایی مواجه بوده و ۷۸۳ میلیون نفر تحت تاثیر گرسنگی هستند.

«اینگر اندرسن» مدیراجرایی برنامه محیط ‌زیست سازمان ملل متحد گفت: هدررفت مواد غذایی یک تراژدی جهانی است. امروز در حالی که مواد غذایی نابود می‌شود میلیون‌ها نفر گرسنه هستند. این موضوع نه تنها یک مساله بزرگ در حوزه توسعه است بلکه تاثیرات آن باعث تحمیل هزینه‌های قابل توجه به طبیعت و آب و هوا می‌شود.

دیگر خبرها

  • مهمترین برنامه‌های سازمان محیط زیست در سال آینده
  • آمار سازمان ملل از گرسنگان در جهان
  • اجرای سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور
  • رونمایی از شعار و لوگوی روز جهانی تنوع زیستی سال ۲۰۲۴
  • حفاظت از یوزپلنگ با مشارکت مردم/ وزارت راه به تعهدات خود عمل کند
  • دستگیری شکارچی هشت قطعه کبک در همدان 
  • پایش بیش از ۶۰۰۰ دستگاه بی‌خطرساز در مراکز درمانی و بیمارستانی
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در منطقه شکارممنوع ریوند سبزوار
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل شکار دستگیر شد
  • دستگیری شکارچیان غیربومی با کشف ۸ لاشه گوشت شکار در بشرویه