Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@00:17:14 GMT

نوای چلچله صنعت در کردستان

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۹۷۳۵

نوای چلچله صنعت در کردستان

سنندج - ایرنا - انقلاب اسلامی در آستانه ورود به چهارمین دهه از عمر با برکت خود توانسته در این سال ها در حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی به موفقیت های بزرگی دست یابد و بر پایه همین دستاوردها اینک در منطقه و جهان حرف های زیادی برای گفتن دارد، نمود این موفقیت ها را در استان هایی مرزی مثل کردستان به وضوح می توان مشاهده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن ماه هر سال و در آستانه فرا رسیدن دهه فجر سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این مباحث مطرح می شود که در طول سال هایی که از این رویداد مهم و ارزشمند در کشورمان می گذرد چه خدماتی ارائه شده و میزان توسعه و پیشرفت بخش های مختلف چقدر بوده است.
امسال در حالی وارد چهملین سال پیروزی انقلاب اسلامی می شویم که چالش های پیش روی توسعه استان کردستان با احداث واحدهای صنعتی بزرگی همچون پتروشیمی و فراهم شدن شرایط ایجاد زنجیره فولاد برداشته شده و قطار توسعه صنعت و تجارت این استان آرام آرام بر ریل صنعتی شدن، سوار می شود.
خبرگزاری ایرنا مرکز سنندج در آستانه دهه مبارک فجر و به منظور بررسی وضعیت صنعت و زیرساخت های این بخش میزگردی با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی، مدیرعامل خانه صنعت و معدن و معاونان امور معدن و صنعت سازمان صمت استان کردستان برگزار کرد تا خدمات ارائه شده در بخش های سه گانه صنعت، معدن و تجارت در طول سال های بعد از پیروزی انقلاب بویژه دهه اخیر را تشریح کنند که مشروح سخنان مسئولان این حوزه را در زیر می خوانیم.

** وجود 780 واحد تولیدی در کردستان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: معتقدم نباید وضعیت کنونی را فقط با قبل از انقلاب مقایسه کنیم بلکه می طلبد شاخص های توسعه ای خود را با میانگین کشوری مقایسه کنیم.
محمد دره وزمی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب کمتر از سه واحد تولیدی و صنعتی در این استان وجود داشت، افزود: اکنون 784 واحد تولیدی در حوزه صنعت داریم که از این تعداد 24 درصد واحدهای تولیدی راکد و 76 درصد فعال و نیمه فعال هستند.
وی اظهار داشت: اشتغال اسمی آنها 15 هزار و 500 نفر و اشتغال واقعی هم 11 هزار نفر است البته اختلاف میزان اشتغال ها مربوط به واحدهایی است که راکد و یا با نیمی از ظرفیت شان کار می کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه شاخص ها توسعه بر مبنای محصولات تولیدی همچون فولاد، طلا، پتروشیمی، مس در کشورهای مختلف تعیین می شود، تاکید کرد: در کردستان علاوه بر تولید طلا با اجرای پروژه زنجیره فولاد یک میلیون و 500 هزار تُن فولاد نیز در آینده تولید می شود تا به استان فولادی تبدیل شویم.

** کردستان، رتبه نخست تولید طلای ایران را از آن خود کرد
معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم با بیان اینکه ایجاد این واحدها نتیجه تلاش و زحمات دولت های مختلف بعد از انقلاب است، گفت: قبل از انقلاب در حوزه معدن، 40 واحد سنگ لاشه و تزئینی فعال داشتیم و امروز 400 پروانه بهره برداری در گونه های مختلف معدنی در استان داریم.
مهدی مرادی ذخیره قطعی این 400 واحد معدنی را 650 میلیون تُن اعلام کرد و افزود: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، کردستان به رتبه نخست تولید طلای کشور دست پیدا کرده است.
وی با اعلام اینکه 60 درصد طلای کشور سال گذشته در کردستان تولید شد، تاکید کرد: در بحث ذخایر طلا هم تا قبل از اکتشافات نوین انجام شده 11 درصد ذخایر طلای کشور در کردستان بود ولی این میزان اینک به بیش از 30 درصد رسیده است.
مرادی با بیان اینکه یکی از بزرگترین معادن باریت کشور در کردستان قرار دارد، یادآور شد: در زمینه تولید سنگ آهن در ردیف استان های برتر کشور هستیم و در تولید سنگ مرمر هم در دنیا حرف هایی برای گفتن داریم.
معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار داشت: کردستان جزو استان های برتر کشور در حوزه معدن است بطوریکه رتبه چهارم یا پنجم کشور از لحاظ ارزش و کیفیت ذخایر معدنی است.

** اتمام اکتشافات معدنی در پهنه های سه شهرستان کردستان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: قبل از انقلاب در زمینه اکتشافات معدنی اقدامی انجام نشده بود ولی امروز با افتخار اعلام می کنیم کردستان در حوزه اکتشافات نوین معدنی یکی از استان های برتر کشور است.
دره وزمی اضافه کرد: از 29 هزار کیلومتر مربع مساحت استان 12 هزار و 500 کیلومتر مربع پهنه اکتشافی تعریف شده داریم که پرواز ژئوفیزیک در این پهنه انجام شده و یا در حال انجام است.
وی یادآور شد: کارهای مربوط به پهنه های بیجار، قروه و سقز نیز به اتمام رسیده و کار عملیات پرواز ژئوفیزیک پهنه دیواندره هم به مساحت 400 کیلومتر مربع بهار سال آینده انجام خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار داشت: آنچه پتانسیل پلی متال در استان داشتیم تحت پوشش ژئو فیزیک هوایی قرار داده شده و مناطق امید بخش خوبی در شهرستان های استان در زمینه معادن طلا و سنگ آهن کشف شده است.
دره وزمی با بیان اینکه به دنبال ایجاد صنایع پیشران در راستای توسعه استان هستیم، افزود: معتقدیم صنایع پیشران میخ توسعه را در کردستان بر زمین می زند و آثار توسعه فراگیر ایجاد می کند.

** به زودی عملیات احداث دومین واحد پتروشیمی کردستان آغاز می شود
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز با اشاره به اینکه صنایع پایین دستی فولاد اشتغال زیادی ایجاد می کند، گفت: راه اندازی زنجیره فولاد حدود 15 هزار نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می کند.
پیمان الماسی تاکید کرد: با توجه به وجود زیرساخت های مناسب آب و گاز در استان ظرفیت احداث پتروشیمی در این منطقه وجود دارد که در این بخش یک واحد احداث و به بهره برداری رسیده است.
وی یادآور شد: جواز تاسیس دومین واحد پتروشیمی در استان هم صادر شده و سرمایه گذار بدنبال مسایل بانکی است تا پس از گذر از این مرحله عملیات اجرایی را آغاز کند.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: اجرای فاز یک و دو این پتروشیمی 1.2 میلیارد یورو سرمایه گذاری نیاز دارد و حدود 2 هزار نفر نیز اشتغال مستقیم ایجاد می کند.
الماسی افزود: وجود پتروشیمی توجیه خوبی برای ایجاد واحدهای تولیدی در حوزه نساجی و بطری سازی و دیگر صنایع پاین دستی است با وجود این تحولات به آینده صنعت استان کردستان بسیار امیدواریم.

** هیچ واحد تولیدی بدون موافقت محیط زیست درکردستان احداث نمی شود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در ارتباط با زنجیزه فولاد و تامین آب آن و اینکه سازمان محیط زیست اوایل امسال اعلام کرده مجوز ایجاد فولاد را به غیر از استان های ساحلی در دیگر مناطق کشور نخواهیم داد، گفت: براساس اظهارات مسئولان وزارت نیرو کردستان بدلیل داشتن آب، ظرفیت ایجاد واحدهای فولاد را دارد.
دره وزمی با اشاره به اینکه هیچ کارخانه ای بدون موافقت محیط زیست در کردستان احداث نمی شود، افزود: معتقد به حفظ محیط زیست هستیم و با هماهنگی و همکاری این سازمان هر کار توسعه ای را در استان انجام خواهیم داد.
وی یادآور شد: برای ایجاد زنجیره فولاد در کردستان هیچ مخالفتی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست اعلام نشده البته بحث های اولیه ای در این مورد بود که حل شده است.

** کردستان دارای مزیت نسبتی و رقابتی در حوزه تجارت است
وی با اشاره به اینکه حوزه تجارت این سازمان دارای دو بخش بازرگانی داخلی و خارجی است، گفت: کردستان با دارا بودن 227 کیلومتر مرز با اقلیم کردستان عراق ظرفیت خوبی در حوزه بازرگانی خارجی و صادرات دارد.
دره وزمی با بیان اینکه کردستان دارای مزیت نسبتی و رقابتی برای تجارت است، افزود: کریدور تجاری سنندج - باشماق، بسیار حائز اهمیت است و هر چقدر به زیر ساخت های این مسیر توجه شود به نفع منافع ملی است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه مرز باشماق یکی از مرزهای رسمی و مهم کشورمان با اقلیم کردستان عراق است، اظهار داشت: امسال حدود یک میلیارد و 100 میلیون دلار صادرات از این مرز انجام شده است.
دره وزمی تاکید کرد: باید از ظرفیت های استانی بهره ببریم و موانع توسعه تجارت را برطرف و در امر صادرات تسهیل گری و روانسازی کنیم.
وی افزود: رشد صادرات منجر به افزایش تولید، رفاه و درآمد سرانه مردم خواهد شد لذا هر چقدر بتوانیم در حوزه صادرات تسهیل گری کنیم، باز هم کم است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان به بخش بازرگانی داخلی هم اشاره کرد و گفت: 65 هزار واحد صنفی در استان داریم که 180 هزار نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.
دره وزمی با اشاره به اینکه یکی از بحث های روز جامعه بحث نظارت بر قیمت کالاها است، اضافه کرد: اجازه فعالیت به فرصت طلبان در استان را نخواهیم داد و با گرانفروشی و احتکار کالاهای اساسی مورد نیاز مردم بشدت برخورد می کنیم.
وی با بیان اینکه در استان با احتکار و اختفای کالا زیاد مواجه نیستیم و فقط تعداد کمی در این حوزه کشفیات داشتیم که برخورد لازم صورت گرفته است، افزود: افرادی که کالا احتکار می کنند خائن به کشور هستند لذا به هیچ عنوان اجازه فعالیت به آنها نمی دهیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تاکید کرد: در یک ماه گذشته (آذر) هفت و هزار و 200 بازرسی در سطح اصناف استان انجام شد که منجر به تشکیل 700 پرونده برای واحدهای صنفی متخلف شده است.

** تفویض اختیار ثبت سفارش مواد اولیه به استان
دره وزمی با بیان اینکه کشور ما درگیر جنگ اقتصادی تمام عیار و تحریمی ظالمانه از سوی دشمنان شده است، گفت: آمریکا از قدرت خود سوء استفاده کرده و ایران اسلامی را تحریم ظالمانه کرده و همین باعث ایجاد تنگناهایی برای واحدهای تولیدی
شده است.
وی یادآور شد: از مسایل حائز اهمیت چگونگی مقابله با فشارهای ناشی از تحریم است به گونه ای که شاهد رونق و رشد کشورمان باشیم، در این رابطه بهترین شیوه بهره مندی از توان تولید داخلی با حمایت از تولید کنندگان است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه بسیاری از کالاهای ما از خارج تامین می شود، افزود: همیشه راه هایی برای دور زدن از تحریم ها وجود دارد و علاوه بر این ما باید تمام تلاش خود را بکار گیریم و در این شرایط جریان تولید را حفظ کرده و مانع از توقف فعالیت واحدهای تولیدی شویم.
دره وزمی تاکید کرد: باید از واحدهای تولیدی حمایت بانکی و مالیاتی شود تا با مشکل مواجه نشوند در همین راستا ثبت سفارش مواد اولیه کارخانجات به استان ها تفویض اختیار شد و از این پس لازم نیست واحدهای تولیدی به وزارتخانه صمت در تهران برای انجام این امور مراجعه کنند.

** اعطای یارانه به واحدهای تولیدی مشکل دار
وی با اشاره به اینکه برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی امسال مبلغی به استان تخصیص داده شده است، افزود: پنج درصد یارانه به سرمایه در گردش واحدهای مشکل دار در این حوزه اعطا می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت بهین یاب برای دریافت این یارانه ثبت نام کنند، اضافه کرد: به عنوان نمونه اگر نرخ بهره بانکی تسهیلات داده شده به واحدهای نیازمند سرمایه در گردش 18 درصد باشد پنج درصد آن را دولت در قالب یارانه پرداخت می کند.

** ایجاد کلینیک صنعت و سرمایه گذاری در کردستان
دره وزمی گفت: تعدادی از واحدهای تولیدی که دچار مشکل شدند، خود آگاه به مشکل واحدشان نیستند به همین دلیل در چند ماه اخیر کلینیک صنعت و سرمایه گذاری در استان تشکیل شده است.
وی تاکید کرد: از طریق اعضای این کلینیک مشکلات واحدهای تولیدی عارضه یابی می شود و سپس برای رفع آنها نسخه هایی پیچیده و ارائه خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: اگر مشکل واحدی پول و سرمایه در گردش باشد، آن را تامین می کنیم و اگر نیاز به آموزش داشته باشد در این راستا هم اقدام و اگر مدیریتی باشد آنها را راهنمایی می کنیم.
دره وزمی یادآور شد: یک هزار و 45 جواز طرح های صنعتی در استان داریم که میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده آنها 77 هزار و 754 میلیارد ریال و اشتغالزایی آنها هم 18 هزار و 715 نفر است.
وی اضافه کرد: 91 واحد بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که 5 تا 10 درصد از این واحدها امکان بهره برداری کامل آنها وجود دارد و مابقی هم طی سنوات آینده تکمیل می شوند.
دره وزمی با اشاره به اینکه دستگاه های ملی هیچ مخالفتی با توسعه استان ندارند، گفت: پیگیری مسئولان استان، مسئولان ارشد کشوری را وارد عمل می کند لذا ما به عنوان مدیر باید پیگیر باشیم و از ظرفیت های ملی برای توسعه استان استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه مسایل توسعه ای استان جدا از توسعه ملی نیست، یادآور شد: مردم هم در توسعه نقش مهمی دارند و باید توسعه طلب، توسعه خواه و مطالبه گر باشند.

** فعالیت 2 کارخانه با سرمایه گذاری دولتی قبل از انقلاب در کردستان
مدیر عامل خانه صنعت و معدن کردستان هم از توجهی که ایرنا نسبت به بخش تولید، صنعت و معدن دارد، تقدیر کرد و گفت: امیدواریم برگزاری چنین میزگردها و نشست هایی استمرار داشته و به مباحث مختلف در حوزه تولید با حضور کارشناسان امر با هدف رفع مشکلات شان پرداخته شود.
عبدالله کاردانی اظهار داشت: معتقدم نباید قبل و بعد از انقلاب با هم مقایسه شوند چون قیاس مع الفارق است بلکه باید به این مساله که در طول چهل سالی که از انقلاب می گذرد در بخش های مختلف چه تغییر و تحولاتی رخ داده است، بپردازیم.
وی افزود: قبل از انقلاب واحدهای تولیدی چندانی در استان نداشتیم و فقط تعدادی معدن و واحد بلوک زنی و قطعات سیمانی و موزاییک سازی در منطقه داشتیم.
مدیر عامل خانه صنعت و معدن کردستان اضافه کرد: قبل از انقلاب دو واحد تولیدی بزرگ که دولت در آن سرمایه گذاری کرده بود، در استان وجود داشت یکی کارخانه پوشاک بود که در آن زمان 300 نفر پرسنل داشت.
کاردانی یادآور شد: واحد دیگر هم کارخانه شاهو بود که کار رنگرزی و ریسندگی انجام می داد، این 2 کارخانه به اضافه چند واحد تولیدی کوچک در استان کردستان فعالیت می کردند.
وی تاکید کرد: با وجود اینکه تعداد واحدهای تولیدی صنعتی استان قبل از انقلاب زیاد نبود ولی در حوزه صنعت رتبه هشتم تا دوازدهم کشور بودیم.

** صنعت مادر می تواند راه گشا و عامل توسعه کردستان باشد
مدیرعامل خانه صنعت و معدن کردستان با بیان اینکه امروز رتبه صنعتی شایسته امکانات و توانمندی های استان نداریم، گفت: یکی از مهمترین دلایل آن به عدم رشد سرمایه گذاری در کردستان به علت وقوع جنگ تحمیلی و مشکلات امنیتی در دهه اول انقلاب بر می گردد.
کاردانی اظهار داشت: هشت سال این استان مورد حمله رژیم بعثی قرار گرفت و بسیاری از مناطق آن بمباران و تخریب شدند.
وی اضافه کرد: بعد از جنگ هم که بسیاری استان های کشور با ارز ارزان قیمت آن دوره به توسعه زیرساخت های خود پرداختند کردستان همچنان درگیر مسایل مربوط به جنگ با گروهک ها و معاندین بود.
مدیرعامل خانه صنعت و معدن کردستان افزود: بعد از جنگ نیاز بود تعدادی از مسئولان شجاعانه، جسورانه و مطالبه گرانه پیگیر توسعه استان می شدند ولی بی ثباتی مدیریتی مانع از تحقق این مهم شد.
کاردانی تاکید کرد: اینک باید بدنبال ایجاد صنعت مادر که می تواند راه گشا و عامل توسعه استان باشد، برویم، چون صنعت مادر صنایع پایین دستی به همراه دارد و در نتیجه هم تولید و هم اشتغال رونق پیدا خواهد کرد.

** شرکت شهرک های صنعتی از برکات انقلاب اسلامی است
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان هم با اشاره به اینکه شرکت شهرک های صنعتی استان از سال 71 تاسیس و راه اندازی شده است، گفت: در حال حاضر 29 ناحیه و شهرک صنعتی و یک منطقه ویژه مصوب و آماده واگذاری زمین برای سرمایه گذاران در استان داریم.
احمد خسروی با بیان اینکه این خدمات متنوعی در طول 26 سال اخیر در استان انجام شده است، اضافه کرد: تعدادی از واحدهای تولیدی حوزه صنعت استان در شهرک های صنعتی مستقر هستند.
وی افزود: از 29 شهرک صنعتی 20 شهرک و ناحیه صنعتی زمین برای واگذاری داریم و به دنبال این هستیم علاوه بر افزایش تعداد شهرک ها مساحت زمین آنها را هم افزایش دهیم
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان اظهار داشت: کمتر واحد صنعتی در استان داریم که ریشه مشکلات آن مربوط به امسال بوده و تعطیل شده باشند.
خسروی یادآور شد: حفظ اشتغال برای ما خیلی مهم است البته اگر واحدی تولیدی یا صنعتی در این استان تعطیل هم شده باشد ریشه مشکلاتش به سال های گذشته بر می گردد.

** فاز یک منطقه ویژه اقتصادی بانه دهه فجرامسال افتتاح می شود
وی با اشاره به اینکه یکی از پروژه های پیشران شرکت شهرک های صنعتی کردستان اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی بانه است، گفت: فاز یک این طرح آماده است و اگر کارهای اداری آن به اتمام برسد دهه فجر امسال واگذاری زمین به سرمایه گذاران در آن آغاز خواهد شد.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان اضافه کرد: تاکنون 52 سرمایه گذار داخلی برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بانه اعلام آمادگی کرده اند.
خسروی یادآور شد: فاز یک این منطقه 35 هکتار است و تاکنون برای احداث آن 150 میلیارد ریال هزینه شده و بزودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه در تمام شهرستان های استان شهرک صنعتی داریم، اظهار داشت: در همه شهرک های صنعتی هم پروژه زیرساخت تعریف شده که در حال حاضر 53 پروژه در سطح استان فعال است.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان با اعلام اینکه برآورد هزینه مورد نیاز تعداد پروژه مذکور 490 میلیارد ریال است، گفت: مسئولان کشوری و استانی درصدد هستند شهرک های صنعتی استان را متحول کنند لذا آثار این اقدامات امسال و سال های بعد نمود بیشتری خواهد کرد و اینگونه کام مردم در بخش اشتغال شیرین خواهد شد.

** افتتاح 10 پروژه شرکت شهرک های صنعتی کردستان
خسروی اظهار داشت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر طرح ویژه اقتصادی، 10 پروژه دیگر هم با حضور مقامات استانی در بخش صنعت و شهرک های صنعتی استان افتتاح می شود.
وی اضافه کرد: از جمله این پروژه ها می توان به مدل دوم تصفیه خانه سقز که بیش از 20 میلیارد ریال برای آن هزینه شده و گازرسانی به سه شهرک صنعتی و تامین روشنایی چند شهرک اشاره کرد.

** 1020 فقره قرارداد واگذاری زمین در شهرک های صنعتی استان
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان تاکید کرد: در حال حاضر در استان یک هزار و 20 قرارداد واگذاری زمین داریم که 45 فقره آن در 9 ماه منتهی به آذر امسال بسته شده که این به معنای استقبال سرمایه گذاری در شهرک ها است.
خسروی با اشاره به اینکه اختصاص زمین به واحدهای صنعتی در استان 7 درصد رشد داشته است، گفت: با حرکت ها و اقداماتی که شده زمین صنعتی در استان در حال دو برابر شدن است.
وی شاخص سرانه زمین صنعتی در استان را 3.6 مترمربع به ازای هر نفر خواند و اضافه کرد: امیدواریم تا پایان سال آینده به میانگین سرانه زمین صنعتی در کشور که هفت مترمربع به ازای هر نفر است نزدیک شویم.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان افزود: شاخص زمین صنعتی در اختیار استان 50 درصد میانگین کشوری است که دغدغه داریم آن را به متوسط کشوری برسانیم که برای دستیابی به این مهم نیاز به تلاش مضاعف داریم.
9936/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صنعت و اشتغال توسعه كردستان چهل سالگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۹۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از فاز توسعه شرکت کلران در سمنان

فاز توسعه شرکت صنایع شیمیایی کلران در شهرک صنعتی سمنان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، یادگار احمدی مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بعد از ظهر امروز در حاشیه افتتاح این واحد تولیدی مواد شیمیایی اظهار داشت: طرح توسعه این شرکت تولیدی با سرمایه گذاری بالغ بر 8 هزار میلیارد ریال در شهرک صنعتی شرق شهرستان سمنان فعالیت می‌کند.

وی افزود: در فاز 2 و توسعه این واحد تولیدی سالانه 232هزار تن کلر ، هیپوکلریت ، اسید کلریدریک ، هیپو کلریت کلسیم و کلرو کلسیم تولید خواهد شد.

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان  افزود: با راه اندازی این طرح توسعه زمینه اشتغال 60 نفر فراهم شده است.

احمدی اضافه کرد: شرکت صنایع شیمیایی کلران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کلر در سطح کشور است که بخش عمده نیاز کشور را تأمین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت اشتغالزایی برای حدود 860 نفر در شهرستان سمنان را فراهم کرده است.

انتهای پیام/361

دیگر خبرها

  • برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل
  • طنین انداز شدن نوای دف در روستای پالنگان
  • وجود ۱۹۴ معدن فعال در کردستان
  • قول وزیر صنعت برای کمک به صنعتگران
  • بهره‌برداری از فاز توسعه شرکت کلران در سمنان
  • ۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد
  • افتتاح یک واحد تولید باطری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • وزیر صمت به سمنان سفر می‌کند/ افتتاح ۴ پروژه اقتصادی