Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@01:05:55 GMT

جلسه شورای عالی حج برگزار شد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۹۸۱۲

جلسه شورای عالی حج برگزار شد

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری؛ جلسه شورای عالی حج و زیارت عصر شنبه، 29 دی‌ماه به ریاست اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری برگزار شد.

جهانگیری در این جلسه با بیان اینکه موضوع حج و زیارت از موضوعات مورد توجه مردم ایران است، گفت: حج و زیارت در ارتقای معنویت و اعتلای دینی جامعه نقش موثری دارد و باید تلاش کنیم فرایند انجام این گونه برنامه‌های معنوی هر چه بیشتر برای مردم تسهیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رییس جمهوری افزود: در ایام حج دستگاه های متعددی در این موضوع دخیل هستند که انتظار داریم همه این دستگاه ها همکاری و هماهنگی لازم را با سازمان حج و زیارت انجام دهند تا مردم بتوانند به بهترین شکل ممکن در این مراسم شرکت کنند.

جهانگیری با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خواهان روابط صمیمانه و دوستانه با همه کشورهای همسایه و منطقه است،‌ تصریح کرد: حج می‌تواند به عنوان دیپلماسی فرهنگی و دینی، نقشی موثر و سازنده در ارتقای سطح روابط میان کشورهای اسلامی داشته باشند.

در ادامه این جلسه، علریضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت گزارشی از جلسات و مذاکرات با وزارت حج عربستان برای حج سال 98 ارائه کرد و گفت: در این مذاکرات در خصوص همه موضوعات نظیر تغذیه، تدارکات، حمل و نقل و اسکان زوار بحث و تبادل نظر شد و تفاهم نامه ای میان دو کشور به امضا رسیده و توافقات لازم صورت گرفته است.

رشیدیان همچنین با اشاره به گشایش مجدد و آغاز به کار دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان، یادآوری کرد: همه مسائل و موضوعات مرتبط با حجاج ایرانی از طریق این دفتر پیگیری می‌شود و این موضوع نقش موثری در بهبود شرایط حجاج ایرانی در ایام حج خواهد داشت.

در ادامه این جلسه که با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، وزاری امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی، رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و رئیس اورژانس کشور برگزار شد، موضوع تشکیل کمیسیون دائمی شورای عالی حج و زیارت و آیین‌نامه آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

موضوع چگونگی تأمین منابع مالی مورد نیاز برگزاری حج سال 98، بودجه اختصاصی سازمان حج و زیارت، نظارت بر دفاتر خدمات زیارتی و تعیین حسابرس سازمان حج و زیارت در سال 98 از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم درباره آن اتخاذ شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا حج و زیارت شورای عالی حج و زیارت جهانگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۹۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگ

اجلاس بین‌المللی مقامات عالی امنیتی با حضور علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در سنت‌پترزبورگ آغاز به کار کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دوازدهمین اجلاس بین المللی نمایندگان عالی کشورها در امور امنیتی روز چهارشنبه با حضور احمدیان نماینده مقام معظم رهبری در سن‌پترزبورگ روسیه آغاز به کار کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس و نشست مرتبط با گروه بریکس، سخنرانی و دیدارهای جداگانه‌ای نیز با برخی همتایان خود خواهد داشت.

احمدیان پیش از این، روز سه‌شنبه در نخستین روز سفر به سن‌پترزبورگ، با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی جمهوری عراق دیدار کرد.

هیأت اعزامی کشورمان با حضور فعال در نشست های جانبی این اجلاس؛ دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مهم امنیتی در منطقه و جهان را تبیین و تشریح خواهند کرد.

احمدیان و دبیر شورای امنیت روسیه دیدار کردند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگ
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • جلسه تحلیل و بررسی مسائل منطقه برگزار شد
  • خط و نشان کارگران برای دولت /گره کور حق مسکن باز می شود؟
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / روند صدور روادید زائران آغاز شد
  • اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403 
  • استطاعت بیش از ۸۲ هزار زائر برای حج آینده تایید شد
  • عوامل برنامه‌های قرآنی با حضور «حجت‌الاسلام قمی» قدردانی شدند
  • شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • مجلس درباره مباحث ارزی و معیشتی مردم نشست برگزار کند