Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بروجرد - ايرنا - مدير جهاد کشاورزي بروجرد گفت: درگراميداشت دهه مبارک فجر 6 طرح عمراني، خدماتي جهاد کشاورزي در اين شهرستان به بهره برداري مي رسد.

عزت الله نباتي روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگارايرنا افزود: اين طرح ها شامل چهار کانال آب بر، يک واحد بسته بندي عرقيات و گياهان دارويي و واحد صنعتي پروار بندي بره است که در روستاهاي بخش مرکزي شامل روستاهاي طنجور، قشلاق، سنگ سفيد، گيجالي عليا، قلعه محمد ضيا و قلعه ميرزاعلي واقع شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: براي بهره برداري از اين طرح ها 14ميليارد و 250ميليون ريال اعتباراختصاص يافته که از اين ميزان هشت ميليارد و 200ميليون ريال در قالب تسهيلات پايدار براي احداث و بهره برداري 2واحد صنعتي پرواربندي و واحد بسته بندي داروهاي گياهي هزينه شده است.
مديرجهاد کشاورزي شهرستان بروجرد با اشاره به اينکه طول کاناهاي آب بر ايجاد شده در روستاها 2هزار و 60 متر است، بيان کرد: با بهره برداري از اين طرح ها زمينه اشتغال 19 جوينده کار فراهم مي شود.
نباتي اضافه کرد: هم اکنون 35 هزار تن از جمعيت اين شهرستان دربخش کشاورزي، زراعت و باغباني در232 روستاي 2 بخش مرکزي و اشترينان بروجرد فعاليت دارند.
وي ادامه داد: حدود 12 هزارهکتار معادل 25 درصد باغات لرستان در بروجرد واقع شدند که نقش مهمي در توليد انواع ميوه مانند سيب پاييزه، گلاب، گردو، بادام، هلو و انگور استان دارد.
مديرجهاد کشاورزي بروجرد يادآور شد: 38 مزرعه پرورش ماهي سرد آبي با ميزان اشتغال400 جوينده کار در بروجرد فعال است و سالانه 2هزار تن انواع ماهي سردآبي را روانه بازار مصرف مي کند.
نباتي گفت: سالانه هشت ميليون بچه ماهي در 38 مرکز تکثير و پرورش آبزيان شهرستان توليد مي شود.
وي افزود: هم اکنون در اين شهرستان 2 کارگاه توليد ماهيان تزييني، 35 مرکز فروش ماهي و11 فروشگاه توزيع ماهيان تزييني و آکواريومي، 145 واحد مرغداري گوشتي، سه واحد مرغ تخمگذار و 67واحد دام شيري و پرواري فعال است.
مديرجهاد کشاورزي بروجرد اظهارداشت: هم اکنون حدود 69 هزارهکتار اراضي زراعي و باغي در اين شهرستان وجود دارد که 35هزار هکتار آن آبي و مابقي ديم هستند.
6052/7273
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۰۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالن ورزشی شهدای شهر فردوسیه پس از گذشت یک دهه به بهره برداری رسید

ایسنا/تهران سالن ورزشی شهدای شهر فردوسیه با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال بعد از گذشت بیش از یک دهه افتتاح شد.

به گزارش ایسنا فرماندار شهرستان شهریار درخصوص افتتاح این سالن ورزشی اظهار کرد: عملیات آغاز این پروژه در سال ۱۳۸۸ شروع شد و در سال ۱۳۹۹ با پیشرفت ۴۴ درصدی کار آن متوقف گردید که با پیگیری های صورت گرفته توسط مسئولین با تخصیص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات نمایندگان مجلس شورای اسلامی پروژه مجددا شروع به فعالیت کرد و امروز به بهره برداری رسید. این پروژه در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر و زیربنای ۱۲۵۰ متر احداث گردید.

علیرضا فاتحی نژاد در ادامه افزود: افتتاح پروژه های ورزشی سهم بزرگی در حوزه شور و نشاط اجتماعی دارد و توسعه اماکن ورزشی به عنوان یک اقدام اساسی در تربیت نیروی انسانی کشور نقش اساسی ایفا می‌کند. توسعه و حمایت از ورزش مخصوص یک ارگان خاص نیست بلکه همه ادارات و سازمان ها باید به توسعه زیرساخت ها و اماکن ورزشی توجه ویژه داشته باشند.

فرماندار این شهرستان با اشاره به الگو بودن ورزشکاران برای جوانان گفت: شهرستان شهریار ورزشکاران و نام آورانی را در دامان خود پرورش  داده است که الگویی برای تمام جوانان هستند و می‌توانند نقش راهبردی در جامعه داشته باشند. ما باید با افزایش سرانه های ورزشی زمینه شور و نشاط اجتماعی را برای بهره مندی آنها از فضای ورزشی ایجاد کنیم.

فاتحی نژاد در پایان تصریح کرد: طی دو سال گذشته زیرساخت‌های خوبی در حوزه ورزش کشور ایجاد شده است برای همین تلاش داریم با بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌ تمام مانند افتتاح سالن ورزشی شهدای فردوسیه زمینه را برای توسعه بیش از پیش ورزش فراهم کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خیز بلند سازمان جهاد کشاورزی اردبیل برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • سالن ورزشی شهدای شهر فردوسیه پس از گذشت یک دهه به بهره برداری رسید
  • ۱۴۷ طرح مربوط به جهاد کشاورزی اردبیل به بهره‌برداری خواهد رسید
  • ۱۴۷ طرح کشاورزی امسال در اردبیل به بهره برداری می‌رسد
  • بهره برداری از 147 طرح کشاورزی در سال جهش تولید
  • بهره برداری از ۶۰۰ واحد مسکن مهر دارای مشکل حقوقی در پرند تا نیمه اول امسال
  • بازفعال‌سازی ۱۸۴۰ واحد صنعتی راکد از ابتدای امسال
  • ایجاد اشتغال برای بیش از ۹۲ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی کشور طی سال ۱۴۰۲
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه روستای سندحمزه شهرستان دشتیاری
  • دو طرح مردمی با اشتغالزایی ٩ نفر در زرند به بهره برداری رسید