Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تصمیم آمریکا برای قطع کمک‌هایش به ملت فلسطین را باج‌گیری سیاسی خواند و اعلام کرد که این تصمیم رفتارها و نگرش‌های غیراخلاقی دولت آمریکا در تعامل با ملت فلسطین و مساله عادله فلسطین را به تصویر می‌کشد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، فوزی برهوم سخنگوی حماس گفت که اینگونه تصمیمات در چارچوب طرح آمریکایی - صهیونیستی در زمینه حذف مساله فلسطین و اجرای معامله قرن صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حماس از تمامی نهادهای حقوقی، بشردوست، بین‌المللی و مجامع جهانی خواست ضمن مخالفت با سیاست‌ها و فشارهای آمریکا و مقابله با رفتارهای نژادپرستانه این کشور در راستای حمایت از ملت فلسطین و آرمان‌های عادلانه این ملت تلاش کنند.

روزنامه عبری زبان اورشلیم پست به نقل از دیو هاردن، رئیس سابق آژانس آمریکایی توسعه بین‌المللی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین روز جمعه نوشت که این آژانس قصد متوقف کردن حمایت مالی پروژه‌های عمرانی در مناطق تحت حاکمیت تشکیلات خودگردان فلسطین را دارد.  

دیو هاردن،  مدیر سابق آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا ضمن ابراز نگرانی شدید از این اقدام به روزنامه‌ اورشلیم پست، گفت‌: دولت آمریکا با قطع حمایت مالی خود از فلسطینی‌ها بار دیگر نشان داد که پیش‌بینی اوضاع پیچیده کنونی بسیار سخت است. زمانی که آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا مدارس و نهادهای فلسطینی دیگر را رها کند، فلسطینی‌ها بسیار آسیب می‌بینند و احتمالا اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها با پیامدهای آن روبه‌رو خواهند شد.

وی در صفحه خود در توییتر نوشت: توقف پروژه‌های آژانس توسعه بین‌الملل آمریکا در کرانه باختری و نوار غزه مثال دیگری برای پایان راهکار تشکیل دو کشور است.

رابرت ساتلوف، مدیر اجرایی مرکز سیاست خاورنزدیک واشنگتن، گفت‌: اگر اخبار درباره پایان پروژه‌های آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا در کرانه باختری و نوار غزه صحت داشته باشد، سخت است که بفهمیم این اقدام با چه منطقی اتخاذ شده است. پایان این پروژه‌ها وضعیت فلسطینی‌ها را  بسیار وخیم خواهد کرد.

روزنامه‌ اورشلیم پست نوشت که کارمندان خارجی که در پروژه‌های آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا فعالیت می‌کنند، طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر همراه با خانواده‌هایشان به کشورشان باز گشته‌اند.

دولت دونالد ترامپ، اوت ۲۰۱۸ به کنگره اعلام کرد که بیش از ۲۰۰ میلیون دلار از کمک‌های خود به فلسطینی‌ها را قطع کرده است.

انتهای پیام

مترجم: زینب غلامی

دبیر: زهرا موسوی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا حماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۰۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاف جدید بایدن: به اسراییل گفتم به «حیفا» حمله نکنید+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک‌پست، جو بایدن، رییس‌جمهور ۸۱ ساله آمریکا در تازه‌ترین گاف خود در گفت‌وگویی در پاسخ به اینکه طرح شما برای برگشت رأی هواداران مردم فلسطین به دموکرات‌ها در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری چیست/ف به اشتباه به جای شهر فلسطینی «رفح» در جنوب غزه، گفت که «به اسراییل آشکارا گفتم که به حیفا حمله نکنید.»

رژیم صهیونیستی در ادامه جنایت‌های خود در نوار غزه، در هفته‌های اخیر مدام تکرار می‌کند که به شهر «رفح» در جنوب غزه یورش خواهد بود و حمله زمینی خود را علیه این شهر که هم‌اکنون به پناهگاه اصلی آوارگان فلسطینی تبدیل شده، آغاز می‌کند.

وی در ادامه افزود که «من با آنها (هواداران فلسطین در آمریکا) ملاقات کردم. من روشن کردم که ما باید مقدار غذا، آب و مراقبت های بهداشتی را که وارد غزه می شود، افزایش دهیم.»

کد خبر 6081758

دیگر خبرها

  • حماس: سخنان بلینکن تحریف واقعیت ها است
  • ایران وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را محکوم کرد
  • واکنش جنبش حماس به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین
  • حماس و فتح وتوی ضد فلسطینی آمریکا را محکوم کردند
  • مخالفت قاطعانه رهبر حزب شاس و عضو ناظر کابینه جنگ رژیم صهیونیستی با هرگونه حمله به ایران/ حماس: پاسخ ایران ثابت کرد که دوران بزن در رو دیگر به سر آمده است/ ۱۶ نفر از اسرای غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند/ سایت وزارت راه رژیم صهیونیستی هک ش
  • حماس وتوی آمریکا را محکوم کرد
  • وتوی آمریکا علیه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل
  • واکنش حماس به توطئه صهیونیست‌ها برای تعطیلی «آنروا» در غزه
  • گاف جدید بایدن: به اسراییل گفتم به «حیفا» حمله نکنید+ فیلم
  • روسیه: فوری اسرائیل را تحریم کنید | خشم روس‌ها از اتهام همکاری کارکنان آژانس امداد و کار با جنبش حماس