Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@15:34:16 GMT

مسئولان براي رفع موانع توليد تلاش کنند

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۰۱۵۱

مسئولان براي رفع موانع توليد تلاش کنند

خبرگزاري آريا - چابهار- ايرنا- مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرک‌هاي صنعتي ايران گفت: مسئولان براي رفع موانع توليد و ورود آسان مواد اوليه تلاش کنند تا شاهد شکوفايي در اقتصاد باشيم.

به گزارش ايرنا، محسن صالحي نيا شنبه شب در مراسم پاياني نخستين همايش فرصت هاي سرمايه گذاري سيستان و بلوچستان در چابهار اظهارداشت: سيستان و بلوچستان ظرفيت هاي بسيار مناسبي در زمينه صنعت، معدن و تجارت دارد و سواحل مکران قابليت سرمايه گذاري هاي ويژه را در بخشهاي مختلف اقتصادي داراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: همه مسئولان بايد کاغذبازي اداري را کنار گذاشته و به طور واقعي از سرمايه گذاري حمايت کنند.
صالحي نيا بيان کرد: چابهار در زمينه هاي پتروشيمي، شيلات، فولاد، صنايع پائين دستي، کشاورزي(صنايع وابسته و فرآوري) و گردشگري ظرفيت هاي خوبي براي سرمايه گذاري دارد.
وي ادامه داد: تشويق به سرمايه گذاري در بخشهاي صنعت، معدن و تجارت از سياستهاي کلان وزارت صمت است که در همين ارتباط منابع داخلي صندوق توسعه ملي و بانک ها پيش بيني و تامين شده است.
معاون وزير صنعت ، معدن و تجارت خواستار حل مشکلات بدهي توليدکنندگان به بانک هاي عامل و مالياتي شد.
**اجراي طرح هاي چندين هزار ميليارد توماني در چابهار
معاون وزير جهاد کشاورزي نيز اظهار داشت: طرح هاي چندين هزار ميليارد توماني در بخش هاي کشاورزي و شيلاتي چابهار در حال اجرا است.
محمدعلي طهماسبي افزود: ايجاد صندوق ضمانت توسعه صادرات، ايجاد يک پايانه صادراتي در چابهار و ايجاد زنجيره توليد در همه زمينه هاي توليدي از جمله خواسته هاي سرمايه گذاران بخش کشاورزي است.
وي خواستار تهيه و امضاي تفاهمنامه همکاري منطقه آزاد چابهار با بانک کشاورزي شد و افزود: اين اقدام به حل مشکلات پيش روي طرح هاي کشاورزي و ارايه تسهيلات بانکي کمک مي کند.
معاون توليد صادرات و فناوري دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد کشور نيز اظهار داشت: تجار و فعالين اقتصادي که در مناطق آزاد فعاليت دارند متعهد و پايبند به تمامي قوانين و فرآيند ها هستند.
عليرضا افتخاري به راه اندازي پنجره واحد براي تسهيل در کار توليد و سرمايه گذاري اشاره و خاطرنشان کرد: مناطق آزاد در کشور با تخفيف ها و معافيت هاي خوب آماده فعاليت و حضور سرمايه گذاران هستند.
معاون فرهنگي، گردشگري و صنايع خلاق دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد کشور نيز گفت: ورود گردشگر خارجي به چابهار از هزار و 325 نفر در سال گذشته به سه هزار و 280 نفر در 9 ماه نخست امسال رسيده است.
محمدرضا رستمي افزود: چابهار ظرفيت هاي بي شماري در زمينه گردشگري دارد و بايد با فراهم کردن زيرساخت هاي گردشگري اين بخش را توسعه دهيم.
مراسم پاياني همايش فرصت هاي سرمايه گذاري سيستان و بلوچستان در منطقه آزاد چابهار برگزار شد.
3043 **6081/1352
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۰۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت حد نصاب نشست و برخاست ۱۳ پرواز همزمان در فرودگاه کیش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما کیش، رحیم سرهنگی در گفتگوی اختصاصی، با اشاره به پایانه مسافری جدید فرودگاه کیش به عنوان یکی از ظرفیت‌های جذب گردشگر ، افزود: شرکت توسعه بنادر و فرودگاه‌های کیش در حال رفع نواقص موجود برای ارائه خدمات با کیفیت به مسافران است.

وی افزود: براساس آمار ثبت شده فرودگاه بین المللی کیش پس از مهرآباد و مشهد سومین فرودگاه پرتردد کشور در ایام تعطیلات نوروز معرفی شد.

رحیم سرهنگی با اشاره به اعلام نتایج ارزیابی عملکرد مناطق آزاد و قرار گیری سازمان منطقه آزاد کیش در رده سفید، گفت: جزیره کیش در بسیاری از شاخص‌ها سرآمد مناطق آزاد کشور است و در تلاش هستیم با برنامه ریزی‌ مناسب، زمینه رشد و ارتقاء شاخص‌های توسعه بیش از پیش فراهم شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، به لزوم تغییر برخی شاخص در ارزیابی عملکرد مناطق آزاد اشاره کرد و افزود: مناطق آزاد دارای ظرفیت‌های متفاوتی هستند و هر منطقه باید با شاخص‌های بومی خود سنجیده شود.

سرهنگی به اقدامات جذب سرمایه گذار در کیش اشاره و خاطرنشان کرد: برخی مذاکرات با سرمایه گذاران در سال گذشته به نتیجه رسیده و برخی نیز امسال به نتیجه خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: بسته‌های سرمایه گذاری در کیش تهیه و تدوین شده و در مرحله اول این بسته‌ها به سرمایه گذاران پیشنهاد داده خواهد شد.

رحیم سرهنگی با اشاره به دلایل وقفه عملیات ساخت مسکن سایه سار در کیش، گفت: تغییرات در طراحی و نقشه ساختمان‌ها، علت تاخیر در اجرای عملیات ساخت این پروژه مسکونی است.

وی گفت: با ارائه طرح‌ها و نقشه‌های جدید و مذاکرات انجام شده با شرکت سازنده، زیر ساخت‌های لازم برای آغاز عملیات ساخت مسکن سایه سار فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • برخی فرآیندهای اقتصادی در مناطق آزاد اصلاح می‌شود
  • دولت باید زمینه‌ایی برای سوق دادن سرمایه سرگردان مردم به سمت تولید فراهم آورد
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد
  • تلاش برای دستیابی به خودکفایی در زمینه تولید مرغ و تخم‌مرغ در سیستان و بلوچستان
  • تقویت و تمرکز استان یزد بر تولید و رفع موانع تولید
  • ثبت حد نصاب نشست و برخاست ۱۳ پرواز همزمان در فرودگاه کیش
  • مسئولان با همه توان از سرمایه‌گذاران حمایت کنند
  • شعار جهش تولید سرلوحه کار و تلاش مسئولان قرار گیرد
  • موانع سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان باید حذف شود
  • منطقه آزاد چابهار برای تولید و صادرات بیشتر تلاش کند