Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان اظهار داشت که واشنگتن آماده است تا نگرانی‌های جناح‌های افغان و همچنین کشورهای منطقه در روند افغانستان را در نظر بگیرد. ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان که برای گفت‌وگوها درباره روند صلح افغانستان به پاکستان رفته است در توئیتی اظهار داشت: واشنگتن آمادگی رسیدگی به نگرانی طرف‌های افغان و کشورهای منطقه در رابطه با روند صلح افغانستان را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلیلزاد از زمان انتصاب به این پست در ماه سپتامبر با تمام طرف‌های افغان از جمله طالبان، مقامات افغان و رهبران نظامی و سیاسی پاکستان و شماری از دیگر کشورهای منطقه از جمله روسیه، چین، هند و برخی از کشورهای آسیاسی مرکزی دیدار کرده است.

این دیپلمات آمریکایی افغان تبار در تویئت خود تصریح کرد، واشنگتن آماده است تا به تمام نگرانی‌های مشروع جناح‌های افغان رسیدگی کرده و منافع مشروع کشورهای منطقه را نیز در نظر گیرد.

وی با تاکید بر پایان جنگ در افغانستان و جنگ آمریکا علیه مخالفان مسلح این کشور نیز اظهار داشت: جستجو برای صلح به این معنی است که هر وقت نیاز باشد نیز می‌جنگیم.

گزارش تسنیم| چرایی بن‌بست روند مذاکرات صلح با طالبان در افغانستانسفر خلیلزاد به پاکستان با تاخیر 2 روزه برای گفت‌وگو درباره صلح افغانستانخلیلزاد: برای جنگ و صلح آماده‌ایم انتخاب با طالبان استدولت افغانستان: در آغاز گفت‌وگوهای صلح با طالبان پیشرفت داریم

خلیلزاد ماه گذشته با طالبان، مقامات سعودی، پاکستانی  و اماراتی در امارات دیدار کرد. دولت افغانستان نیز برای شرکت در این نشست هیئتی را اعزام کرد اما با مخالفت طالبان موفق به حضور در این نشست نشد.

نماینده ویژه آمریکا پیش از سفر به اسلام‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگاران گفته بود که واشنگتن برای جنگ و صلح در افغانستان آماده است و طالبان باید در این باره تصمیم‌گیری کند.

انتهای پیام/.

R36461/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۰۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید

وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرد:  ۲ تن کمک بشردوستانه قزاقستان در بخش صحت به کابل رسیده است.

هیأت قزاقستانی به ریاست سیریک ژومانگرن معاون نخست‌وزیر این کشور با هدف تحکیم و توسعه روابط دوجانبه، برگزاری نمایشگاه افغان-قزاق و شرکت در کنفرانس تواصل تجاری به کابل آمده‌ است.

قرار است در روزهای آینده و همزمان با این سفر، نشست سه‌جانبه منطقه ای در کابل با موضوع تجارت و ترانزیت میان طالبان، ترکمنستان و قزاقستان برگزار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • ویدیوهای یک افغان از جمعیت عظیم افغانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • اخراج پناهجویان قانونی روابط کابل اسلام آباد را بهم خواهد زد
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • اخراج اجباری پناهجویان با مدرک روابط با کابل را تیره می‌کند