Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-03-28@22:04:20 GMT

رتبه اول ایران در تولید سیمان خاورمیانه

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۰۳۰۲

شیخان گفت: صنعت سیمان جزو صنایع تاثیر گذار در اقتصاد کشور است. ایران در صادرات سیمان رتبه اول در منطقه و رتبه ششم در جهان را دارد.به گزارش بلاغ، عبدالرضا شیخان دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان  با اشاره به افزایش ظرفیت تولید سیمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: پیش از انقلاب ظرفیت تولید سیمان در کشور ۸ میلیون تن بود اما  اکنون ظرفیت تولید ۱۱ برابر شده و به ۸۷ میلیون تن رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان ادامه داد: در دهه ۸۰ بر اساس نیاز کشور و رسیدن به افق ۱۴۰۴ شاهد بیشترین افزایش حجم تولید سیمان در کشور بودیم.

به گفته وی؛ ایران در صادرات سیمان رتبه اول در منطقه و  رتبه ششم در جهان را دارد.

شیخان افزود: صادرات هر تن سیمان نزدیک به ۳۰ دلار ارز آوری برای کشور دارد و در حال حاضر نزدیک به ۱۲ میلیون تن سیمان به کشور‌های همسایه و عضو CIS صادر می‌شود.

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان ادامه داد: از سال ۹۰ میزان تولید سیمان سالیانه ۲ میلیون تن افزایش داشته است و به جرات می‌توان گفت: صنعت سیمان، جزو صنایع بزرگ و تاثیر گذار در اقتصاد کشور است. 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۰۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با گران‌ترین و لوکس‌ترین خودروساز خاورمیانه آشنا شوید +تصاویر

دبلیو موتورز اولین شرکتی در خاورمیانه بود که خودرو‌های اسپرت لوکس با کارایی بالا را تولید می‌کرد. این شرکت که در ۱۱ جولای ۲۰۱۲ در لبنان تاسیس شد، در زمینه مهندسی و ساخت، طراحی، تحقیق و توسعه خودرو تخصص دارد.

دبلیو موتورز در حال حاضر در دبی مستقر بوده و کارخانه آن در ژانویه ۲۰۲۰ ساخته شد.

اگر از طرفداران فیلم سریع و خشن باشید، احتمالاً شناخته شده‌ترین خودروی W Motors به نام لیکان هایپراسپرت را می‌شناسید. این خودرو که در یکی از نمادین‌ترین صحنه‌های این فیلم ظاهر شد، با تولید کمتر از ۱۰ دستگاه بسیار نادر است و میلیون‌ها دلار ارزش دارد. دبلیو موتورز همچنین مدل‌های فنیر سوپراسپرت و غیاث (Ghiath) را به طور مستقل تولید کرده است. مدل غیاث اکنون در ناوگان پلیس دبی حضور دارد. این شرکت اعلام کرده که قصد دارد در آینده یک سدان لوکس، یک SUV، یک ابرخودروی الکتریکی و فنیر سوپراسپرت HSF را عرضه کند.

لیکان هایپراسپرت در عقب مجهز به یک پیشرانه ۳.۷ لیتری ۶ سیلندر تخت است که ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه توسط راف ساخته شده است. شتاب ۲.۸ ثانیه‌ای، شاسی فیبر کربنی، استفاده از روکش طلایی در بدنه و تولید محدود ۷ دستگاهی یکی از مهم‌ترین عواملی است که قیمت این خودرو را به چند میلیون دلار می‌رساند.

فنیر سوپراسپرت، دومین ابرخودروی این شرکت دارای یک پیشرانه تخت ۳.۸ لیتری است که ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۸۰ نیوتون متر گشتاور را ارائه می‌دهد. یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه وظیفه انتقال این نیروی عظیم را به چرخ‌های عقب بر عهده دارد. شتاب صفر تا صد این خودرو ۲.۷ ثانیه و حداکثر سرعت آن، ۳۹۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

از فنیر سوپراسپرت فقط ۲۵ دستگاه ساخته شده و قیمت هرکدام از آنها ۱.۴ میلیون دلار اعلام شده بود!

منبع: خبرآنلاین

tags # خودرو لوکس سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۳۶ هزار تن تخم مرغ در سال گذشته
  • امضای قرار داد پنج ساله صادرات گاز به عراق
  • افزایش تولید در صنعت فولاد کشور
  • تاثیر قیمت جدید دلار بر بازار مصالح ساختمانی 1403
  • ایران در حوزه ارتباطات از رتبه ۸۱ به ۷۵ دست یافت/ لایحه امنیت کاربران در دست بررسی است
  • پیشرفت تکنولوژی هزینه تحقیق را ارزان‌تر می‌کند/ اختصاص بودجه برای بروز رسانی تجهیزات به دانشگاه‌ها
  • پتانسیل تولید ۲ میلیون تن ماهی در قفس وجود دارد
  • ریشخند فولاد مبارکه به تحریم‌ها
  • با گران‌ترین و لوکس‌ترین خودروساز خاورمیانه آشنا شوید +تصاویر
  • صادرات مرغ از سرگرفته شد