Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر پردیس گفت: انبوه سازان مسکن مهر به تعهدات خود در احداث فضاهای آموزشی عمل نمی‌کنند و قانون را دور می زنند.

حسینعلی سلیمانی فر روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به قانون ساخت فضاهای آموزشی اظهارداشت: انبوه سازان مجتمع های مسکونی 200 واحدی موظف به ساخت یک باب مدرسه و تحویل آن به آموزش و پرورش هستند و برخی از انبوه سازان با فرار از قانون و ساخت 198 واحد مسکونی از انجام وظایف خود در احداث مدرسه شانه خالی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این مسئله در شهرهایی که بیش از سایر نقاط، هدف اجرای طرح های انبوه سازی مسکن مهر قرار گرفته اند، مشکل ساز شده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر پردیس تصریح کرد: این شیوه دور زدن قانون از سوی انبوه سازان مسکن سنگینی بار مسئولیت را بردوش مردم و سایر مجموعه های دولتی و مردم نهاد می‌گذارد.
سلیمانی‌فر در ادامه با اشاره به مشکلات ایجاد شده به دلیل قانون گریزی انبوه سازان اظهار داشت: در برخی از نقاط شهرستان به دلیل کمبود فضای آموزشی، مدارس ما دو شیفته هستند و در هر شیفت هم تعداد زیادی دانش آموز در کلاس‌ها حضور دارند.
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این موضوع به مسکن مهر مربوط نمی‌شود و شرکت عمران به منظور کاهش هزینه تمام شده مسکن مهر شهر پردیس، صفر تا صد ساخت مدارس را از طریق منابع خود تامین می‌کند.
سید مهدی هدایت در ادامه افزود: انبوه ساز هزینه ساخت مدرسه را در هزینه مسکن مهر منظور می‌کند و این به نفع متقاضیان نیست.
وی در ادامه افزود: انتظار ما از نوسازی مدارس تنها تامین نیروی انسانی است.
شهرستان پردیس در شرق پایتخت قرار دارد.
تهرام/9441 / 1539

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد انبوه سازان مسکن مهر قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۰۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال بیش از ۶۴ هزار نفر در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از اشتغال ۶۴ هزار و ۵۵۸ نفر در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: طرح نهضت ملی مسکن، یک طرح پیشران است که منجر به رونق اشتغال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، عطاالله اکبری با اشاره به روند پرداخت تسهیلات به واحدهای معرفی شده نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون در سراسر استان ۳۴ هزار و ۸۴۸ نفر به بانک معرفی شدند که قرارداد ۲۴ هزار و ۲۴۸ واحد منعقد شده است.

وی افزود: تاکنون برای ساخت ۴۵ هزار و ۷۱۹ واحد شهری و روستایی، پروانه ساختمانی صادر شده که متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها به ۵۰ درصد رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از اشتغال ۶۴ هزار و ۵۵۸ نفر در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: طرح نهضت ملی مسکن، یک طرح پیشران است که نه تنها منجر به رونق اشتغال می‌شود، بلکه از ابعاد دیگر نظیر رفع چالش مسکن جوانان و جوانی جمعیت و نیز توسعه اقتصادی نیز حائز اهمیت است.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان تاکید کرد: همه دستگاه‌ها اعم از بانک‌ها و سازمان‌های مرتبط با زیرساخت‌های مسکن در استان، باید کمک کنند و پای کار باشند که لحظه‌ای درنگ نشود.

وی تصریح کرد: افزایش تولید مسکن در قالب طرح نهضت ملی و با مشارکت مردم را به‌عنوان یکی از اولویت‌های اجرایی سال ۱۴۰۳ قرار داده‌ایم و با به‌کارگیری همه ظرفیت‌های مرتبط در استان و با تمام توان تلاش خواهیم کرد تا شاهد جهشی مثبت و تأثیرگذار در تولید مسکن استان باشیم.

اکبری با اشاره به اهمیت خدمات روبنایی در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان بیان کرد: همه کاربری‌های عمومی، فضای تجاری، آموزشی، فرهنگی و مذهبی در داخل سایت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان درنظر گرفته شده است و به‌منظور بهره‌مندی شهروندان گرامی از استفاده از این امکانات هم‌زمان با ساخت واحدها علاوه بر واگذاری اراضی به دستگاه‌های متولی تعدادی از این مراکز از محل اعتبارات سازمان ملی زمین و مسکن توسط این اداره‌کل در دست ساخت است.

کد خبر 747732

دیگر خبرها

  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • اشتغال بیش از ۶۴ هزار نفر در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان
  • آیا خشکاندن و آب ندادن به درختان جرم است؟
  • سایبان خودرو بدون پایه
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • انتخاب بهترین شرکت ساخت ویلا
  • «دست‌های فیلمسازان ما را در پروژه‌های تاریخی بسته‌اند»
  • شرکت عمران شهر جدید پردیس از سازندگان متعهد حمایت می‌کند
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
  • ساخت و ساز مراکز آموزشی در خوزستان تسریع یابد