Web Analytics Made Easy - Statcounter

گنبدکاووس - ایرنا - نخستین نمایشگاه تخصصی کشاورزی حفاظتی، حفاظت از آب و خاک، نهاده ها و صنعت دام و طیور از دوم تا پنجم بهمن در شهرستان گنبدکاووس واقع در شرق استان گلستان برگزار می شود.

مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نمایشگاه با هدف آشنایی بیشتر بهره برداران با ادوات، ماشین آلات و نهاده های جدید بخش کشاورزی و صنعت دام و طیور برپا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


غلامعلی نورا افزود: گنبدکاووس و 6 شهرستان دیگر واقع در شرق استان گلستان ظرفیت بالایی در تولیدات بخش کشاورزی و دام و طیور دارند که آشنایی بهره برداران این منطقه با ادوات، ماشین آلات و نهاده های جدید کشاورزی و دامی گامی موثر در بهبود شیوه ها و راندمان تولید خواهد بود.
وی اضافه کرد: در برپایی این نمایشگاه، شرکت توسعه نمایشگاه های بین المللی اسپاد جم گلستان و سازمان های جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت و اداره کل دامپزشکی این استان به همراه سازمان توسعه تجارت ایران مشارکت دارند.
به گفته نورا، نخستین نمایشگاه تخصصی کشاورزی حفاظتی، حفاظت از آب و خاک، نهاده ها و صنعت دام و طیور از دوم تا پنجم بهمن در خیابان امام خمینی جنوبی - خیابان شهید دستجردی جنب شرکت گاز برپا می شود.
در همین پیوند مدیرعامل شرکت توسعه نمایشگاه های بین المللی اسپاد جم به عنوان مجری برپایی نمایشگاه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه در 41 غرفه باحضور برخی استان ها از جمله ' آذربایجان شرقی، سمنان، مازندران، تهران، البرز، قزوین، کردستان، همدان و گلستان' برپا می شود.
فرهاد کفایی پور افزود: در این نمایشگاه علاوه بر استان های اشاره شده، نمایندگی برخی شرکت های خارجی در تولید ادوات و ماشین آلات بخش کشاورزی و صنعت دام و طیور از کشورهای 'ایتالیا، چین، کره جنوبی و آلمان' نیز حضور دارند.
وی اضافه کرد: این نمایشگاه برای نخستین بار در دو بخش کشاورزی حفاظتی، حفاظت از آب و خاک و نهاده ها و نیز صنعت دام و طیور در شرق گلستان به میزبانی شهر گنبدکاووس برگزار می شود.
کفایی پور گفت: شرق گلستان 57 درصد تولیدات دو بخش کشاورزی (زراعت) و دام و طیور استان را تامین می کند با این حال کم آبی و خشکسالی ها در این منطقه و مساله تامین امنیت غذایی از سوی دیگر، ضرورت استفاده از ماشین آلات و ادوات به روز دنیا، نهاده ها و نیز شیوه های نوین آبیاری می تواند به مصرف بهینه آب، افزایش راندمان تولید و جلوگیری از فرسایش خاک کمک کند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت واقع درشرق گلستان، دارای 160 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی و تعداد زیادی واحد دامی است و سالانه حدود یک میلیون تن معادل 20 درصد انواع محصولات بخش کشاورزی و دامی این استان را تولید می کند.
/3039/1860

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد جهاد كشاورزي برپايي نمايشگاه گنبدكاووس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۰۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه «ایران‌هلث» برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث؛ تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی از ۲۹ اردیبهشت ماه تا اول خرداد ماه ۱۴۰۳ در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. 

پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث (Iran Health) نیز توسط صندوق نوآوری و شکوفایی در نمایشگاه ایران‌هلث، برپا می‌شود.

سیستم‌های هدایت مرکزی مراکز درمانی، مهندسی پزشکی، داروهای اورژانسی، داروسازی، تجهیزات دندانپزشکی، تجهیزات پزشکی، تجهیزات چشم پزشکی، تجهیزات دندانپزشکی، لوازم و تجهیزات ارتوپدی، داروهای تنفسی، بیهوشی، وسایل مراقبت در منزل، تجهیزات هوشمند، امداد پزشکی، مسواک‌های هوشمند، درمان از راه دور، فیزیوتراپی و ارتوپدی، تجهیزات پزشکی اطفال، از جمله زیرگروه‌های تخصصی این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند. 

تجهیزات جراحی و اورژانس، سونوگرافی و آندوسکوپی، اپلیکیشن‌های پزشکی، تکنولوژی و تجهیزات مدیریت بیماری‌ها، تجهیزات الکتریکی، کالاهای مصرفی، محصولات زیبایی و جراحی پلاستیک، از دیگر زیرگروه‌های تخصصی نمایشگاه ایران‌هلث است.

شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی حضور در این پاویون تا ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ فرصت ثبت‌نام دارند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد
  • آغاز ثبت نام آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور
  • مسدود شدن محور کلاله – گنبدکاووس
  • گلستان میزبان دومین کنگره چهار هزار شهید استان
  • طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد
  • گلستان میزبان تیم ملی والیبال نیروهای مسلح کشور
  • یکصد نفر در دام کلاهبردار شبکه هرمی؛ گنبدکاووس
  • دستگیری سرشبکه هرمی سایت غیرقانونی ارز دیجیتال ترینوست در گلستان
  • پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه «ایران‌هلث» برپا می‌شود
  • سپاهان ب در نقش جهان میزبان آسمان گلستان