Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@23:22:33 GMT

افشای همکاری السیسی و بن‌سلمان در قتل خاشقجی

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۰۳۸۸

افشای همکاری السیسی و بن‌سلمان در قتل خاشقجی

الخلیج‌آنلاین گزارش داد، «محمد المسعری» معارض عربستانی «سندی درز شده» از دیوان پادشاهی سعودی را منتشر کرده است که نقش مصر در هماهنگی با تیم امنیتی سعودی برای ترور «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد در دوم اکتبر در استانبول را نشان می‌دهد.

دیوان پادشاهی سعودی در این سند با عنوان «بسیار سرّی و نامه‌ای سرّی» که به «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر و مدیر دفتر «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر ارسال کرده است، به پیشنهاد دولت مصر جهت همکاری امنیتی و اطلاعاتی در پرونده قتل خاشقجی پاسخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این نامه درز شده، سه نفر از عناصر تیم ترور خاشقجی عازم قاهره شدند که شامل «ماهر المطرب» یکی از اعضای تیم حمایت از «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی، و نیز «صلاح الطبیقی» پزشک متخصص کالبدشکافی و سرهنگ «منصور ابا حسین» بودند. این تیم راس ساعت ۱۰ صبح روز جمعه ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۸ با یک هواپیمای متعلق به نیروهای هوایی پادشاهی سعودی، وارد قاهره شد.

در پایان این سند، از رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر به دلیل هماهنگ‌شدن در عملیات ترور خاشقجی، با اسم رمز «شکار گران‌بها» تقدیر شده است.

پیشتر روزنامه «ینی‌شفق» ترکیه در اکتبر گذشته به نقل از منابع رسمی، که نامشان فاش نشد، گفته بود که تیم ترور خاشقجی بعد از ارتکاب جنایت در کنسولگری سعودی در استانبول، با دو فروند هواپیما این شهر را ترک کرد. یکی از این هواپیماها از نوع «گلف استریم» عازم مصر شد و پس از یک روز از آنجا به سمت ریاض حرکت کرد.

اما دومین هواپیما از نوع «گلف استریم جی ۴۵۰» استانبول را به سمت شهر دبی ترک کرد و سپس از آنجا عازم ریاض شد.

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد سعودی، در تاریخ ۱۰ اکتبر ۲۰۱۸ در کنسولگری کشورش در استانبول به صورت وحشیانه‌ای به قتل رسید. گزارش‌ها حاکی‌ست که «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی آمر اصلی این جنایت بوده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بن سلمان خاشقچی قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۰۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح

به نقل از شبکه الجزیره، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر با «مارک روته» نخست‌وزیر هلند تلفنی گفتگو و تحولات نوار غزه و تلاش برای برقراری آتش‌بس در این منطقه را بررسی کرد.

دفتر ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که السیسی در این تماس تلفنی تأکید کرد: هر گونه عملیات نظامی در رفح منجر به پیامد‌های فاجعه‌باری برای وضعیت انسانی در غزه و صلح و امنیت جهانی خواهد شد.

همچنین «محمد مصطفی» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین نیز درباره طرح‌های رژیم صهیونیستی و تهدیدات آن برای تهاجم زمینی به رفح هشدار داد.

از سوی دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز از سفر پنهانی «هرتزی هالوی» رئیس ستاد کل ارتش و «رونین بار» رئیس سازمان امنیت داخلی این رژیم (شاباک) به قاهره با هدف بررسی یورش احتمالی به رفح خبر دادند.

بر اساس این گزارش، مسوولان مصر در دیدار با این مقامات صهیونیست، از اینکه عملیات رژیم صهیونیستی در رفح به پناهنده شدن ده‌ها هزار فلسطینی به مصر منجر شود، ابراز نگرانی کردند و گفتند که این امر، امنیت مصر را به خطر می‌اندازد.

تحولات میدانی در نوار غزه حکایت از آن دارد که با وجود مخالفت‌های بین‌المللی و تبعات انسانی عملیات نظامی در منطقه پرجمعیت رفح، رژیم صهیونیستی قصد دارد که این عملیات را انجام دهد.

تاکید مقامات آمریکایی بر ایجاد یک اسکله موقت برای دریافت کمک‌های بین‌المللی در مناطق نزدیک به جاده صلاح الدین نیز حکایت از هماهنگی تل آویو و واشنگتن برای بستن گذرگاه‌های موجود در شمال غزه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • افشای همکاری مسعود رجوی با ساواک | ویدئو
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه