Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ با توجه به افزایش میزان رشد و سهم سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت شبکه بانکی در مقایسه با سپرده‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت که بیانگر افزایش میزان سیالیّت منابع شبکه بانکی است، سیاست‌گذار پولی تصمیم گرفت که با تغییر در نحوه پرداخت سود سپرده‌های کوتاه‌مدت، ریسک نقدینگی برای بانک‌ها و موسسات اعتباری را کاهش داده و از فعالیت‌های سفته‌بازانه و تشدید تلاطمات سایر بازار‌ها به دلیل ناپایداری منابع در شبکه بانکی جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بـر این اساس، پیشنهاد بانک مرکزی در این رابطه در یک‌هزار و دویست و شصت و دومین جلسه شورای پول و اعتبار در بیستم آذرماه مطرح و مقرر شد که معیار پرداخت سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی از روزشمار به ماه‌شمار تغییر یابد؛ به گونه‌ای که حداقل مانده حساب در ماه مبنای محاسبه سود سپرده‌های مزبور باشد.

در پی این مصوبه شورای پول و اعتبار و بخشنامه بانک مرکزی، از فردا یکم بهمن ماه، محاسـبه سهم سود علی‌الحساب سپرده‌های کوتاه‌مدت عادی در بانک‌های سراسر کشور به صورت ماه‌شمار خواهد بود.

بر این اساس تمامی حساب‌های با ماهیت کوتاه‌مدت فارغ از مقطع افتتاح سپرده، از تاریخ اول بهمن ماه سال جاری و صرفاً برای دوره‌های زمانی پس از تاریخ مذکور، مشمول تغییر در نحوه محاسبه سود مطابق فرمول «نرخ سود ضرب در تعداد روز‌های ماه ضرب در کمترین مانده طی ماه» خواهند شد.

این در حالی است که سایر شرایط و ضوابط سپرده‌های کوتاه‌مدت عادی نظیر حداکثر نرخ سود علی‌الحساب (در حال حاضر ۱۰ درصد) و شرط حداقل مانده جهت بهره‌مندی از سود سپرده به مدت یک‌ماه ممتد مانند گذشته به قوت خود باقی است و صرفاً مبلغ مبنای محاسبه سود از حالت حداقل مانده روزانه به حالت حداقل مانده ماهانه تغییر می‌یابد.

همچنین ضوابط و مقررات سایر سپرده‌ها نظیر سپرده‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت و کوتاه‌مدت ویژه همچنان به قوت خود باقی است و تغییرات فوق سپرده‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت را شامل نمی‌شود.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سهم سپرده محاسبه ماه شمار منابع بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۰۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در فارس

بهرنگ قربانی گفت: دفترچه‌های سپرده‌گذاران اتباع خارجی استان فارس به استناد طرح جذب و مدیریت سرمایه‌های اتباع خارجی در زنجیره تولید، چاپ و در اختیار دفاتر کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی استان فارس جهت توزیع قرار گرفت.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس افزود: دفترچه‌های فوق دارای مهلت ۶ ماهه است که پس از بررسی وضعیت فرد، قابل تمدید است.

او به ضریب امنیتی دفترچه‌ها اشاره کرد و گفت: ضریب امنیتی این دفترچه‌ها با توجه به استفاده از کاغذ چاپ پول و وجود بارکد امنیتی، شماره سریال، مهر برجسته، امضا و مشخصات فردی تبعه بسیار بالا و غیر قابل جعل است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه
  • پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در فارس
  • حدیث روز | تشویق به محاسبه نفس
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • خودروهای میلیاردی متهم پرونده صندوق سرمایه‌گذاری بهمئی به مزایده گذاشته می‌شود+ جزئیات
  • شرایط و قیمت فروش دایون اعلام شد + قیمت و شرایط خرید
  • آغاز توزیع دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی