Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسیر سعودی که وضعیت جسمانی‌اش وخیم شده پس از بی‌اعتنایی حاکمان عربستان در ویدئویی از خانواده خود خواست وضعیت وی را به طور جدی پیگیری کنند، چرا که وی به درمان فوری در خارج از یمن نیاز دارد. ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه خبری المسیره ویدئویی از یک اسیر ارتش سعودی پخش کرد که در آن از مقامات کشورش می‌خواهد به وضعیت جسمانی وخیمش به سبب ویروس کبدی توجه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اسیر سعودی با نام موسی شوعی علی عواجی که دو سال پیش در نجران به  اسارت نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن درآمد، خواستار انتقال سریع خود از یمن برای درمان شده است، چرا که به سبب محاصره کامل یمن و نبود شرایط درمان،‌روز به روز حالش وخیم‌تر می‌شود.

این اسیر در این ویدئو از رفتار حسنه و انسانی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با وی و تلاش‌های گسترده آنها برای بهبود وی تقدیر و تشکر کرد.

وی گفت نمایندگان کمیته بین المللی صلیب سرخ با وی دیدار کرده و به وی گفته بودند که با طرف سعودی درباره وضعیتش گفت‌وگو خواهند کرد.

عضو جنبش انصارالله: صدها اسیر سعودی و اماراتی در اختیار نیروهای یمنی هستندبی‌اعتنایی عربستان به وضعیت وخیم یکی از اسرای خود در یمن

در این ویدئو، نشان داده می‌شود که اسیر سعودی با خانواده‌اش تماس تلفنی برقرار می‌کند و به آنها می‌گوید که وضعیت جسمانی و سلامتی‌اش وخیم است و باید خارج از یمن مداوا شود. وی از خانواده‌اش خواهش می‌کند که وضعیت وی را در چارچوب پرونده اسیران دنبال کنند.

کمیته ملی امور اسیران در یمن پیشتر از بی‌ اعتنایی رژیم سعودی به وضعیت وخیم یکی از اسرایش در این کشور خبر داد.این کمیته اعلام کرد طرف سعودی را در جریان وخامت حال یکی از اسیرانش در یمن قرار داده است.

در این بیانیه آمده است ما تمام تلاش‌های خود را برای درمان این اسیر سعودی به کار گرفته‌ایم اما بیماری وی فراتر از امکانات درمانی ما به سبب محاصره تحمیلی است.

این کمیته تصریح کرد به طرف سعودی پیشنهاد انجام معامله فوری برای مبادله این اسیر سعودی با شماری از اسیران مجروح ارتش و کمیته‌های مردمی داده‌ایم که طرف سعودی تا کنون به این پیشنهاد پاسخی نداده است.

انتهای پیام/

R36355/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عربستان سعودی" اخبار "یمن"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی اخبار یمن اخبار عربستان سعودی اخبار یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۰۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۱۶ اسیر فلسطینی اهل غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد که از آغاز جنگ در غزه، ۱۶ نفر از اسرای ساکن این باریکه در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

کمیته مذکور اشاره کرد که ملت فلسطین در معرض حملات و جنایات شهرک‌نشینان اشغالگر و مسلح صهیونیست است که تحت فرمان مستقیم دولت رژیم صهیونیستی قرار دارند.

این هیئت بیان کرد که به رغم ادامه شکنجه اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، دنیا ساکت نشسته و با اشغالگران همدست است.

منابع آماری روز گذشته اعلام کردند که از آغاز جنگ غزه دستکم سه هزار نفر از اهالی غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به اسارت گرفته شده اند.

کد خبر 6080678 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • شهادت ۱۶ اسیر فلسطینی اهل غزه در زندان‌ های رژیم صهیونیستی
  • شهادت ۱۶ اسیر فلسطینی اهل غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی
  • علامه صادق جعفری: ویرانی قبرستان بقیع، ضربه ای بر قلب امت اسلامی بود
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه