Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پارس‌تودي- خشونت‌هاي پليس فرانسه عليه "جليقه‌زردها" به ثبت «لحظاتي تاريخي» در اين کشور منجر شده است.
در اين ميان، رهبر حزب چپگراي "فرانسه تسليم‌ناپذير" مي‌گويد: زمان آن فرا رسيده که مردم قانون اساسي جديد تصويب کنند.
روزنامه فرانسوي ليبراسيون در مطلبي به قلم «استفاني ارون يان» نويسنده و گزارشگر اين روزنامه در شهر مارسي فرانسه نوشت: «ژان لوک ملانشون» Jean Luc Melenchon رهبر حزب "فرانسه تسليم ناپذير" هيچ حساسيت و وسواس خاصي براي انتخاب مکان سخنراني در شهر مارسي نداشته و در اظهارات توام با خشم خود، به رويدادهاي چند هفته اخير در فرانسه واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين نماينده مجلس ملي فرانسه در سخنراني اش از واژه «مشکلات ملي» استفاده و بر مبارزه با اين مشکلات تاکيد کرد.
نامزد انتخابات رياست جمهوري فرانسه در اظهارات خود، فرانسوي ها را به سازماندهي انقلاب فراخواند و از تداوم تظاهرات جليقه زردها قدرداني کرد.
ژان لوک ملانشون در اين سخنراني خاطرنشان کرد، پيام ها از يک نسل به نسلي ديگر منتقل مي شوند.
شما فکر مي کنيد مي توانيد روزهاي مقاومت، از مه 1968 تا 1981 را از ذهن فرانسوي ها پاک کنيد؟ قطعا نمي توانيد؛ اينها، ارزش هاي ما و نشانه اراده و اميد فرانسوي ها است.
فراترازاين حمايت بي قيد و شرط از معترضان فرانسوي، ژان لوک ملانشون خشونت نيروهاي پليس و سرکوب معترضان را به شدت محکوم و اعلام کرد نمايندگان اين حزب در مجلس ملي فرانسه، روز جمعه پيش نويس لايحه اي به اين نهاد ارائه کرده اند تا استفاده از نارنجک هاي اشک آور و گلوله هاي پلاستيکي در اولين فرصت متوقف شود.
رهبر حزب چپگرايِ "فرانسه تسليم ناپذير" همچنين از شکايت عليه «کريستوف کاستانر» وزير کشور فرانسه به ديوان عالي دادگستري اين کشور خبر داد.
چپ هاي ميانه رو، کاستانر را به نقض آزادي هاي عمومي متهم کرده اند.
خشونت عليه خبرنگاران نيز نکته اي است که منتقدان و مخالفان دولت، اين روزها فراوان به آن اشاره مي کنند. منتقدان دولت فرانسه مي گويند: بسياري از کساني که شما آنها را زير مشت و لگد از بين مي بريد، افرادي با قراردادهاي کاري موقت و داراي زندگي دشوار هستند. آنها نيز همچون شما (نيروهاي پليس) شرايط سختي را سپري مي کنند. خبرنگاران، پيام انسان هايي چون خودشان را منتقل مي کنند.
ژان لوک ملانشون نيز به سهم خود خطاب به نيروهاي پليس گفت: هدف را اشتباه گرفته ايد، معترضان و خبرنگاران نبايد هدف شما باشند.
به عقيده نماينده مجلس فرانسه، اين خشم و اعتراض که ده هفته از آغاز آن مي گذرد، واکنش به رويدادهايي است که مي تواند همچون سال 1789 به انقلاب منجر شود.
اين مشکلات تنها با اقدامات تصنعي و رويکرد فريبکارانه حل نخواهد شد.
ژان لوک ملانشون در پايان اظهارات خود تصريح کرد، طرح «گفتگوي ملي» که «امانوئل مکرون» رييس جمهوري فرانسه سخن از آن به ميان آورده، چيزي جز حيله‌گري نيست.
رييس جمهوري فرانسه از سويي مي‌گويد برنامه و دستور کاري خود را براي اداره کشور به ويژه مسائل اقتصادي، تغيير نخواهد داد و از سوي ديگر موضوع گفت وگو را طرح مي‌کند.
به عقيده ملانشون، در مقابل اين مردم، هيچ رويکرد و سياست قانوني و مشروعي وجود ندارد.
زمان آن فرارسيده است که مردم فرانسه، خود، قانون اساسي جديدي را تصويب کنند. 138/120
مترجم: سارا کشاورز رضايي
بيشتربخوانيد:
گزارش: مناظره 7 ساعته مکرون با 600 شهردار
اسپوتنيک: نامه بلندبالاي مکرون؛ منتقدان قانع نشدند
گزارش: آخرين تير ترکش مکرون
کليدواژه فرانسه

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۰۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان

به گزارش خبرنگار مهر، علیقلی ایمانی، مدیر عامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور و دبیر خانه کشاورز استان گلستان در یادداشتی اختصاصی برای مهر نوشت؛

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای هر سال خط مشی مسؤولان را در جهت رشد و توسعه کشور با شعارهای مهم تولیدی که راه نجات اقتصاد کشور هست مشخص می‌کنند؛ شعارهایی همچون مشارکت عمومی، تولید ملی، تولید اشتغال آفرین، تولید پشتیبانی و مانع زدایی، تولید دانش بنیان اشتغال آفرین، رونق و رشد تولید، جهش تولید با مشارکت مردم و شعارهای سازنده دیگر که به فرموده ایشان بخشی از این شعارها در سال‌های گذشته انجام شده البته نه به قدر مطلوب چون این شعارها چیزی نیستند که یک ساله انجام شود اما باید مستمر و ادامه‌دار باشد.

لذا مسؤولان امر باید چالش‌های عدم اجرای این شعارها را مورد بررسی قرار داده و راهکارهای مناسبی در جهت انجام آنها پیدا نمایند که قابل اجرا و عمل باشد.

مسائل عمده کشور بحث اقتصاد است که باید در این زمینه فعال عمل کرد و کلید حل مسائل اقتصادی کشور تولید است که می‌تواند بسیاری از این موارد مثل تورم، رشد اقتصادی، اشتغال، ارزش پول ملی و سایر مسائل مبتلا به اقتصاد را ساماندهی کرد.

انتظار می‌رود که یک جهش در تولید اتفاق بیفتد و آن هم با مشارکت مردم و مردمی کردن اقتصاد با رفع موانع، حضور مردم در اقتصاد یکی از بخش‌های تولیدی کشور که مکرراً مقام معظم رهبری تاکید بر حمایت از این بخش در جلسات متعدد و در سنوات گذشته و حال داشته و دارند «بخش کشاورزی» است.

کشاورزی نقش بسزایی در امنیت غذایی کشور، قطع وابستگی و حفظ استقلال کشور را دارد؛ لذا نگاه علمی و کارشناسی به این بخش توسط مسؤولان امر و متولیان و نهادهای مرتبط و رفع موانع و مساعدت و کمک به تولیدکنندگان باید مورد توجه قرار گیرد. یکی از مشکلات این بخش که در ۲ سال گذشته باعث نگرانی جامعه کشاورزی، افت محصول و نهایتاً کاهش درآمد و منافع کشاورزان شده، قطع برق چاه‌های کشاورزی در زمان پیک تولید است.

علی رغم وجود قوانین بسیار شفاف در این خصوص ماده ۲۵ قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار مصوب ۱۳۹۰/۱۱/۲۹ مجلس شورای اسلامی است که صراحتاً اعلام می‌دارد هر گاه دولت به دلیل کمبودهای مقطعی به شرکت‌های عرضه کننده برق یا گاز یا مخابرات دستور دهد موقتاً جریان برق یا گاز یا خدمات مخابراتی واحدهای تولیدی متعلق به شرکت‌های خصوصی و تعاونی را قطع کند موظف است نحوه جبران خسارت‌های وارد شده به این شرکت‌ها ناشی از تصمیم فوق را نیز تعیین و اعلام کند و در تبصره یک همین قانون آمده در زمان‌های اضطراری که قطع برق یا گاز واحدهای مسکونی جان شهروندان را به خطر اندازد و شورای تأمین استان محل ایجاد اضطرار می‌تواند برای حداکثر ۲ روز که قابل تمدید است حکم این ماده را نقض کند و دستور دهد بدون تعیین نحوه جبران خسارت‌های وارد شده برق یا گاز واحدهای تولیدی قطع شود و در تبصره ۲ همین قانون آمده شرکت‌های عرضه کننده برق یا گاز موظفند ضمن هماهنگی با شرکت بیمه امکان خرید بیمه نامه پوشش دهنده خسارت ناشی از قطع برق یا گاز را برای واحدهای تولیدی مشترک خود فراهم آورند و همچنین ماده ۲ قانون تسهیل برقی کردن چاه‌های کشاورزی آمده است که وزارت نیرو مکلف است انرژی مورد نیاز متقاضیان و مشترکان بخش کشاورزی اعم از مشترکان قدیمی و جدید را به صورت ۲۴ ساعته و در تمام فصول سال با رعایت سقف ساعات مندرج در پروانه بهره برداری آب تعیین نماید و مواد دیگری در قانون افزایش بهره‌وری به این موضوع تاکید دارد.

متأسفانه با وجود قوانین زیاد در این خصوص اقدامی از طرف دست‌اندرکاران علی رغم پیگیریی‌های زیاد اتفاق نیفتاده است؛ به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و در رأس آن کمیسیون کشاورزی، آب، محیط زیست و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی که وظیفه نظارت بر اجرای قوانین به عهده آنها است این بی‌توجهی موجب نارضایتی کشاورزان از مناطق مختلف را به دنبال داشته و دارد که در اثر قطع برق خسارات جبران ناپذیری هم به تولید و هم به اقتصاد خانوار کشاورزان وارد آمده است.

خواسته جامعه کشاورزی بر این است که تدبیری اندیشیده شود و تجدید نظری اعمال گردد که از خسارات وارد شده به کشاورزان و صدمه به تولید ملی جلوگیری شود.

کد خبر 6086927 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • بروزرسانی های اساسی واتساپ در راه است
  • یادگیری زبان فرانسوی
  • حمایت مردم فرانسه از عملیات تنبیهی وعده صادق
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • آقای گل تاریخ فرانسه قدم در راه مسی گذاشت!‏
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی
  • حکم دو رهبر پای متمم قانون اساسی ایران