Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@10:43:04 GMT

نقش اعتماد در زندگي زناشويي

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۰۴۸۸

نقش اعتماد در زندگي زناشويي

خبرگزاري آريا -

زن و شوهر بايد در همه ابعاد زندگي به يكديگر اعتماد داشته باشند‎
زن و شوهر بايد در همه ابعاد زندگي، خواه بعد مالي و يا بعد ناموسي به يكديگر اعتماد داشته باشند تا بتوانند زندگي مشترك خانوادگي را اداره كنند، چرا که معناي واقعي زندگي مشترك كه سكون و آرامش است در چنين محيطي ملموس خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تکنيک‌هاي رفتاري براي اعتماد در زندگي زناشويي
تکرار اين رفتارها به مرور زمان زن و مرد را نسبت به يکديگر سرد و آنها را از هم دور مي‌سازد.
در اين زمان مراجعه به يک روانشناس متبحر جهت بهبود رابطه زوجين و حل مشکلات کمک شاياني به زوجين مي‌کند و زن و مرد مي‌توانند با توسل با تکنيک‌هايي رفتارهاي که سبب تحريک و از بين رفتن رابطه‌شان شده است را به کمک درمانگر و روانشناس‌شان کشف و جهت بهبود رابطه تلاش کنند.
آموختن يکسري مهارت‌ها و رعايت برخي نکات مي‌تواند کمک شاياني به زوجين کند در اولين قدم درست‌ترين کار شايد اين باشد که مطمئن شد آيا واقعا مشکلي حقيقي سبب از بين رفتن اعتماد زوجين شده است و يا اينکه حاصل ذهنيت منفي خودمان و يا شريک زندگي‌مان است؟ و اينکه آيا هنوز همسرتان به شما اعتماد دارد يا خير؟ دو راه ابتدايي براي از بين بردن يا کاهش اعتماد در يک رابطه:
اول اينکه قرارداد و توافقي را که با همسرتان داريد لغو کنيد. فقط کافي است به يکي از قول‌هاي خود عمل نکنيد تا اعتماد همسرتان نسبت به شما کمرنگ شود.
دوم: ضربه زدن و سوء استفاده به طرق مختلف به همسر گاهي اوقات تنها يک ضربه کوچک مي‌تواند اعتماد طرف مقابل را از بين ببرد و اين ضربه زدن مي‌تواند در ابعاد مختلف باشد از يک ناهماهنگي کوچک که سبب تحقير وي در جمع شده است تا آسيب‌هاي بزرگتر.

فقط کافي است به يکي از قول‌هاي خود عمل نکنيد تا اعتماد همسرتان نسبت به شما کمرنگ شود‎
در يک ازدواج موفق چه نوع اعتمادهايي وجود دارد در اينجا به 5 مورد آن اشاره خواهيم کرد
1. به يکديگر هيچ‌گاه خيانتي نخواهيد کرد
2.بروي يکديگر کنترل شديدي نداريد
3.همسر خود را به خاطر خودش دوست داريد
4.همسر خود را در مواقع عصبانيت، دعوا و مخالفت ها تنها نمي گذاريد
5.همسرتان اولويت اول شما باشد
هدف اساسي از ازدواج وصول به سكون و آرامش است و بديهي است كه اين هدف وقتي تحقق مي يابد كه زن و مرد نسبت به يكديگر اعتماد داشته باشند. در برخي از روايات اسلامي در باب ويژگي هاي همسر خوب چنين آمده است: زن شايسته كسي است كه وقتي همسرش به مسافرت مي رود با دقت و اهتمام از ناموس و اموال او جدا مراقبت به عمل آورد. طبعا اين گونه پاسداري وقتي انجام مي گيرد كه زن و شوهر با همه وجود به يكديگر اعتماد و اطمينان داشته باشند.
زندگي خانوادگي يك نوع مشاركت است و اولين و اساسي ترين شرط در شركت ها، اطمينان و اعتماد شركاء نسبت به يكديگر مي باشد. در نتيجه پايه و اساس هر نوع رابطه اي اعتماد و اطمينان مي باشد بديهي است كه در رابطه زناشويي زن ومرد بايد زمينه هاي اعتماد را براي يكديگر فراهم كنند كه حتي كمترين خللي در صفا و صميميت آنان وارد نشود.
گردآوري: بخش زناشويي بيتوته


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۰۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده نخستین خاستگاه پرورش عزت نفس در افراد است

ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اعضای خانواده ارتباطات صریح و صادقانه ای با هم دارند و تفاوت‌های فردی یکدیگر را می‌پذیرند و عواطف خود را آشکارا ابراز کرده و احساس ارزشمندی و عزت نفس در یکدیگر ایجاد می‌کنند.

وی یکی از اصول تقویت سلامت روانی در خانواده را اصل وجود روحیه قدردانی و سپاسگزاری در میان اعضای خانواده دانست و خاطرنشان کرد: هر یک از اعضای خانواده، در صورت انجام کارهای مفید و در راستای پیشبرد مصالح خانواده، از سوی اعضای دیگر خانواده مورد قدردانی قرار بگیرد که این قدردانی می‌تواند به صورت کلامی و یا غیرکلامی باشد.

ابراهیمی گفت: آنچه یک خانواده بهنجار را از خانواده نابهنجار متمایز می‌کند، فقدان مشکلات نیست بلکه وجود یک ساختار نیرومند و کارآمد برای حل مشکلات است.

رئیس بهداشت و درمان مشگین شهر تصریح کرد: خانواده‌های سالم، ساختار درونی خود را برای پذیرش موقعیت‌های متغیر و بحرانی، اصلاح می‌کنند، در حالی که خانواده‌های ناکارآمد ساختار خشک خود را که در برخورد با وضعیت جدید کارآمد نیست حفظ می‌کنند.

کد خبر 6086725

دیگر خبرها

  • همه دستگاه ها در کنار یکدیگر باید مجری عدالت باشند
  • خانواده نخستین خاستگاه پرورش عزت نفس در افراد است
  • ویسی: نام فولاد اینجاست اما اعتبارش نیست
  • مسیریابی سعادت بشر با پویش زندگی با آیه‌ها
  • طلاق می‌خواهم، چون شوهرم شب‌ها دیر به خانه می‌آید
  • اولین تجربه جدید کاناوارو مقابل تیم آزمون
  • ۶ قدم تا آرامش؛ ترفندهای طلایی برای پایان دادن به اختلافات و درگیری های زناشویی
  • ۶ قدم تا آرامش؛ ترفند‌هایی برای پایان دادن به اختلافات زناشویی
  • لبخند تارتار به دبل برد مورایس! (عکس)
  • بازیگر مشهور ترک پس از هشت ماه زندگی طلاق گرفت و بلافاصله دوباره عاشق شد!