Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدحسین حسن زاده   اظهار داشت: خوشبختانه در سال های اخیر اقدامات مثبتی در زمینه جلوگیری از تغییر کاربری ها و حفظ فضای سبز توسط مجموعه شهرداری تبریز صورت گرفته است.

حسن زاده با اشاره به اینکه در بحث آلودگی هوا تنها یک دستگاه مقصر نیست، گفت: در موضوع آلودگی هوا همه دست به دست هم داده و خواسته و ناخواسته، آگاه یا ناآگاهانه مسیر توسعه شهری را به سمتی برده ایم که آلودگی هوا تشدید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دو موضوع شهرسازی و کاربری های فضای سبز از مهمترین دلایل تشدید این آلودگی ها است، یادآور شد: در بحث شهرسازی اقداماتی را برای تقویت اقتصاد شهری انجام داده ایم یعنی مسیر همه ملک ها به سمت مسیرهای اصلی باز شده است در حالی که در شهرسازی پایدار هیچ ملکی نباید راه دسترسی به خیابان اصلی را داشته باشد.

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز ادامه داد: شاهدیم که در شهرسازی هر ملکی چند مغازه باز کرده و مسیر آن را به خیابان اصلی باز شده است و این موضوع ضمن افزایش ترافیک معابر اصلی، گردش کار را به سمت خیابان های اصلی سمت و سو داده است.

 وی افزود: این موضوع از دو جنبه ایجاد ترافیک و رفت و آمد و از بین رفتن کاربری های عمومی می توانست برای شهر تنفس ایجاد کند، چرا که این موارد خود مرکزی برای آلودگی شهر شده اند.

حسن زاده همچنین با اشاره به موضوع کاربری های اراضی کشاورزی، باغات و فضای سبز درون شهری، گفت: حتی در برخی موارد شاهدیم دستگاههای نظارتی، ساختمان اداری خود را در کاربری فضای سبز ایجاد کرده اند؛ برای تمام اینها مرکزی کارگشا به عنوان کمیسیون ماده پنج وجود دارد.

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز تصریح کرد: بهتر است این رعایت قانون در مجموعه شهرداری و به خصوص مسائل شهرسازی و کمیسیون ماده صد لحاظ شود و از هیچ گونه اغماض برای حل مسائل تخلف ساختمانی و تخلف در کاربری های فضای سبز صورت نگیرد تا بتوانند از حقوق شهر در برابر دستگاههای دولتی دفاع کنند.

وی یادآور شد: همچنین در موضوع کارخانه ها، به بهانه های مختلفی مثل توسعه شهر و توسعه تجاری قوانین و مقرراتی نوشته شده که اگر آنها را رعایت می کردیم این اتفاقات و ناهماهنگی و آلودگی هوا به خصوص در کلانشهر تبریز اتفاق نمی افتاد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آلودگی هوا ترافیک حقوق سلامت شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۰۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،مهدی قلندری گفت: همزمان با روز معمار، دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی در حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز آغاز به کار کرد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز هدف از تاسیس این دبیرخانه را ایجاد زمینه‌ای برای خلق ایده‌های و استعدادهای نوآورانه برای ارتقای فضاهای عمومی، توسعه پایدار و استفاده بهینه از منابع معماری و شهرسازی دانست.
وی تاکید کرد: همه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز ابتدا در این دبیرخانه ثبت و فرایند برگزاری مسابقه توسط این معاونت اجرا می شود.

دیگر خبرها

  • راه اندازی دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • تلاش برای جذب سرمایه گذار برای ساخت شهربازی در بوستان جوان قم
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب پروژه شاخص در حوزه بازآفرینی شهری است
  • با تغییر رژیم غذایی خود زمین را نجات دهید
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • مسیرگشایی‌های تبریز از پروژه‌های شاخص کشور در حوزه بازآفرینی است
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران