Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: این استان طی سال جاری رتبه دوم کشوری در مبارزه با مواد مخدر و کشفیات را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا، سردار رضا بنی اسدی فر روز یکشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان افزود: در سال جاری بیش از 76 تن انواع مواد مخدر کشف شده که در همه موارد به جز حشیش کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: هماهنگی و همپوشانی در حوزه شورای تامین استان بویژه ارتباط بین دستگاه های اطلاعاتی، قضائی و انتظامی موجب شده که استان کرمان در حوزه مقابله با مواد مخدر همواره رتبه های اول تا سوم کشوری را به خود اختصاص دهد.
رئیس کمیته مقابله با عرضه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با اشاره به اینکه پلیس در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری برای مبارزه با مواد مخدر نیاز به تقویت دارد، اظهار داشت: نرخ کاهش سن مصرف موادمخدر بویژه مصرف مواد مخدر صنعتی که بسیار آسیبزا است، یک خطر جدی به شمار می رود.
سردار بنی اسدی فر با اشاره به عزم جدی پلیس در حوزه مبارزه با مواد مخدر، خاطرنشان کرد: اقدامات مبارزه با مواد مخدر در استان کرمان به نحوی جدی است که در سال جاری چندین شهید تقدیم این حوزه شده است.
وی بر تقویت رده های مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و ادامه داد: رده های درگیر در حوزه مبارزه با مواد مخدر مظلومانه کار خود را انجام می دهند و می طلبد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سهمی از اموال قاچاقچیان را صرف تامین امکانات مورد نیاز برای مبارزه با مواد مخدر کند.
رئیس کمیته مقابله با عرضه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان عنوان کرد: در گذشته مبحثی برای استفاده پلیس از چریک های محلی مطرح شد اما به دلیل عدم تامین اعتبارات مورد نیاز این طرح، ناتمام باقی ماند.
سردار بنی اسدی فر با اشاره به این مطلب که در شرق استان کرمان میزان قابل توجهی مواد مخدر از کویر عبور می کند، ادامه داد: استفاده از پهپاد که جمهوری اسلامی در این حوزه خودکفا است و تجهیز پایگاه های شرق استان در حوزه مقابله با مواد مخدر ضروری است و انتظار می رود مجموعه ستاد مبارزه با مواد مخدر به این موضوعات توجه بیشتری داشته باشد.
فرمانده انتظامی استان کرمان خاطرنشان کرد: مواد مخدر موضوعی است که در گذشته بوده و حال و آینده نیز با آن درگیر خواهیم بود و باید تلاش کنیم تا آسیب های آن را به حداقل رساند.
استان کرمان با 183 هزار کیلومتر وسعت به لحاظ جغرافیایی در مسیر ترانزیت مواد مخدر از سوی همسایگان شرقی کشور به نقاط مرکزی و غربی و سایر کشورها قرار دارد و در این حوزه سرمایه های مادی و انسانی زیادی را پرداخت می کند و لازم است که دستگاه های مقابله با مواد مخدر کشور به این استان توجه بیشتری داشته باشند.
3029/7440

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي انتظامي مبارزه با مواد مخدر كرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۰۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسن هاشم نیا اظهار کرد: پیرو خبر مردمی واصله در اجرای طرح ایست و بازرسی موقت مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم در عوارضی کاشان – قم به یک دستگاه کامیون بار تره بار هندوانه با شماره پلاک معلوم مشکوک و آن را متوقف کردند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم افزود: پس از انتقال و تخلیه بار در بازرسی صورت گرفته از کامیون موصوف، " در ۲۲ هنداونه، ۲۸۷ بسته کوچک مواد مخدر تریاک به وزن کلی ۸۷ کیلو و ۹۰۰ گرم "کشف و در نهایت متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

کد خبر 6087093

دیگر خبرها

  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • دستگیری زوج سوداگر مرگ
  • زوج افیونی در دام پلیس مبارزه با مواد مخدر مازندران
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد
  • سن مصرف مخدر‌ ها در کشور به ۲۴ سال رسید
  • استفاده از ظرفیت هنر و موسیقی در پیشگیری از اعتیاد ضروری است
  • جشنواره شعر نفس پاک فراخوان داد