Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@20:39:56 GMT

نذر یک دانشجوی شهید

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۰۵۸۲

نذر یک دانشجوی شهید

بعد از خواندن یادداشت محسن، فردای آن روز به‌اتفاق فرزندان خردسالم رفتم پایانه و عازم جبهه شدم. داخل اتوبوس همه سرباز و رزمنده بودند، فقط من تنها زن شجاعی بودم که عازم جبهه می‌شدم.

به گزارش ایسنا، محسن ناظر فصیحی در سال ۱۳۴۹ برای تحصیل در نیروی دریایی عازم آمریکا شدن و دوره‌های افسری را در آنجا به پایان رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ودر سال ۱۳۵۳ با دخترعموی خود ازدواج کرد. ثمره این ازدواج چهار فرزند پسر به نام‌های: شهاب‌الدین، احسان الله، عبدالله، شمس‌الدین. ود

در سال ۱۳۵۵ در صنایع الکترونیک در قسمت تحقیق و توسعه مشغول به کار شد. در سال ۱۳۶۰ مسئولیت مخابرات سپاه را به او محول کردند و سپس در عقیدتی سیاسی صنایع دفاع خدمت کرد که در سال ۱۳۶۳ در سردخانه خودکار تهران که بزرگ‌ترین سردخانه مواد غذائی کشور و در جاده قدیم کرج است، مسئولیت سردخانه را عهده‌دار شد.

در سال ۱۳۶۴ چند بار عازم جبهه‌های جنگ شد. در آنجا دستگاهی درست کرده بود که آب‌شور را برای رزمنده‌ها تبدیل به آب شیرین می‌کرد. سپس ازآنجا طی مأموریتی به پارچین اعزام د و در قسمت موشکی انجام‌وظیفه کرد. آخرین پروژه او و همکارانشان، طرح موفق موشک بالستیک بود.

محسن از دانشجویان رشته الکترونیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیر طوسی بود. او روز چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۶۵ در خوزستان به شهادت رسید.

 محسن ناظر فصیحی انسانی قابل‌اعتماد و از هر حیث یک عضو با ارزش برای ملت ایران بود. در وجودش صمیمیت و انسانیت موج می‌زد. استعداد درخشانی داشتن و به علم و دانش بیش از همه‌چیز علاقه داشت. او چهره‌ای معصوم و صدای دل‌نشینی داشت. دوره ای که او و همسرش ساکن شیراز بودند در مسجد شهید دستغیب شیراز مؤذن بود.

شهید ناظرفصیحی

محسن ناظر فصیحی دارای قدرت‌های فوق‌العاده‌ای بود، چون درونش چیزی بهتر از آنکه به ظاهرش نشان می‌داد وجود داشت. او آن‌قدر مهربان و صبور بود که با آن‌همه مسئولیتی که در اداره و زندگی داشت خم به ابرو نمی‌آورد و همیشه شکرگزار بود و هیچ‌کس از مشکلات او خبر نداشت حتی غم‌هایش هم خصوصی بودند. هرگز مرتکب عمل غیرعادلانه‌ای نمی‌شد. هدفش سعادت واقعی و آرامش بود که ایشان به هدفش که همان سعادت واقعی بود رسید و مرا با یک غم تنها گذاشت و مسئولیت چهار فرزند پسر به دوش این حقیر افتاد.

همسر او بعد از شهادتش مشکلات زیادی را تحمل کرد. مسئولیت بچه‌ها، صفا و صمیمیت و ارزش خاصی را برای این همسر فداکار رقم زد. در تمام لحظه‌های زندگی یار و غمخوار آن‌ها بود.

روایت مستقیم همسر شهید ناظر فصیحی از همسرش

او بهار جاودان ما بود. هرگز فراموش نمی‌کنم روزی که در شیراز زندگی می‌کردیم یکی از همکاران شهید محسن آمد و یادداشتی را به من داد که شهید فصیحی در آن نوشته بود: «همسرم من عازم جبهه هستم از بچه‌ها مراقبت کن و من نذر کرده‌ام که سه ماه در جبهه باشم و از این‌که نتوانستم با تو همسرم خداحافظی کنم معذرت می‌خواهم.» بعد از خواندن این یادداشت، فردای آن روز به‌اتفاق فرزندان خردسالم رفتم پایانه و عازم جبهه شدم. داخل اتوبوس همه سرباز و رزمنده بودند، فقط من تنها زنی بودم که عازم جبهه می‌شدم.

بالاخره به اهواز رسیدیم و بعد از یک هفته محسن را پیدا کردیم. او از خط مقدم آمده بود. هم‌رزمان ایشان گفته بودند: «آقای فصیحی تو کجایی؟ یک لشکر آمده دنبال تو.» که ایشان با تعجب گفته بودند: «چه کسی آمده؟»

گفته بودند: «همسرت و بچه‌هایت» که ایشان آمدند پایانه و به من گفتند: «اگر می‌خواهی تو هم در این ثواب شرکت کنی، با بچه‌ها برو و من نذرم را که ادا کردم برمی‌گردم.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جنگ تحمیلی دانشجوي شهيد دفاع مقدس نیروی دریایی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۰۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: عازم ترکمنستان هستم

وزیر خارجه نوشت: در امتداد سیاست خارجی فعال و دیپلماسی پویا و بمنظور توسعه و تحکیم مناسبات ایران و ترکمنستان، عازم عشق‌آباد هستم. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در امتداد سیاست خارجی فعال و دیپلماسی پویا و بمنظور توسعه و تحکیم مناسبات ایران و ترکمنستان، عازم عشق‌آباد هستم.

وی افزود: روابط خارجی دولت سیزدهم با صلابت، حکمت و عقلانیت و با دستاوردهای نتیجه بخش و امیدآفرین به پیش می‌رود.

وزیر خارجه گفت: بزودی دستاوردها در عرصه سیاست خارجی را تبیین خواهم کرد.

امیرعبداللهیان: حذف حماس و مقاومت خیال و توهم استواکنش امیرعبداللهیان به حادثه تروریستی در مسکوگفت‌وگوی امیرعبداللهیان با دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روایتی از زندگی شهید لشنی از شهدای لرستان
  • تشییع پیکر مادر شهیدان خانمحمدی در تبریز
  • امیرعبداللهیان عازم عشق‌آباد شد
  • امیرعبداللهیان عازم ترکمنستان شد
  • امیرعبداللهیان: عازم ترکمنستان هستم
  • خون شهدا عزم جبهه مقاومت را برای نابودی رژیم صهیونیستی مصمم‌تر کرد
  • درگذشت مادر شهیدان خانمحمدی در تبریز
  • مادر شهیدان خانمحمدی در تبریز به فرزندان شهیدش پیوست
  • پذیرش دانشجوی داروسازی در کردستان
  • هنیه عازم تهران است